۰

آروان‌کلاد در الکامپ ۱۴۰۴: تمرکز بر هوش مصنوعی و زیرساخت ابری برای توسعه کسب‌وکارهایIT

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۰۵
آروان‌کلاد در الکامپ ۱۴۰۴: تمرکز بر هوش مصنوعی و زیرساخت ابری برای توسعه کسب‌وکارهایIT
آروان‌کلاد در الکامپ ۱۴۰۴: تمرکز بر هوش مصنوعی و زیرساخت ابری برای توسعه کسب‌وکارهایIT
 
آی‌تی‌من- تیم مارکتینگ این شرکت در گفت‌وگویی با تاکید بر اهمیت ارتباط مستقیم با ذی‌نفعان، چشم‌انداز آینده صنعت فناوری در ایران و نقش نمایشگاه‌های تخصصی را تشریح کردند.

گفت‌وگو با سیدی، راهبر تیم مارکتینگ آروان‌کلاد را در ادامه می‌خوانید.

 هدف اصلی شما از شرکت در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴ چیست؟
حضور برندهای تجاری در نمایشگاه‌های تخصصی هر کسب‌وکاری، بستری برای نزدیکی به مخاطب‌ها و ذی‌نفع‌های آنهاست. الکامپ با فاصله‌ای که به‌واسطه‌ی کرونا پیش آمد، از رونق قبلی خود کمی فاصله گرفت، اما هم‌چنان بستری برای تماس و ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب‌های هدف برای کسب‌وکارهاست. ما هم در آروان با هدف ارتباط با ذی‌نفع‌های مهم‌مان، این نمایشگاه را فرصتی برای ساخت و ارتباط با ذی‌نفع‌های فعلی و بالقوه‌مان می‌بینیم. به این معنا با هدف دیدار با سه گروه از مخاطب‎‌هایمان در این نمایشگاه حضور خواهیم داشت: اول؛ گروهی از مخاطب‌های جوان و علاقه‌مند به آخرین دستاوردهای حوزه‌ی فناوری یا فعال در حوزه‌ی ابری است که مشتاق شنیدن تجربه‌ها و اشتراک دانش و تجربه‌ هستند. دوم؛ گروهی از مشتری‌هایمان که قرار است آخرین دستاوردهای محصولی‌مان در سالی که گذشت را با آنها به اشتراک بگذاریم. سوم؛ گروهی از مخاطب‌هایمان به‌شکل عمومی‌تر هستند که با آنها درباره‌ی مهاجرت به زیرساخت ابری تعامل خواهیم داشت.

امسال در نمایشگاه چه محصول یا خدماتی را معرفی می‌کنید؟
آروان با بیش از ۱۵۰ فیچر در ۶ خانواده‌ی محصولی به نمایشگاه می‌آید. اما نکته‌ی متمایز حضور ما در رونمایی چند محصول مرتبط با هوش مصنوعی است؛ مانند سرویس هوش مصنوعی یا همان AIaaS و سرورهای پردازنده‌ی گرافیکی (AI GPU) و پلتفرم هوشمند ویدیو (AI Media) و کتابخانه دیتاست‌های هوش مصنوعی.

چه چیزی باعث شده الکامپ ۱۴۰۴ برای شما نمایشگاه متمایزی باشد؟
همان‌طور که می‌دانید حرکت به سمت هوش مصنوعی از مهم‌ترین روندهای جهانی فناوری است. ما هم در آروان با توجه به سهم بازارمان و حرکت در لبه‌های تکنولوژی، تلاش کردیم این روند جهانی را در نقشه راه توسعه محصولات‌مان قرار دهیم. به این ترتیب آروان‌کلاد در حال حاضر سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی AI انجام داده است تا در کنار زیرساخت ابری، یک زیرساخت هوش مصنوعی مطمئن هم برای مشتریانش باشد.

 انتظارات شما از این دوره نمایشگاه چیست؟
امیدواریم با جلسات و گفتگوهایی که با انواع کسب‌وکارهای حاضر در الکامپ شکل می‌گیرد، حرکت مهاجرت به زیرساخت ابری و هوش‌ مصنوعی در کسب‌وکارهای مختلف کشور سرعت بیشتری بگیرد. چراکه بهره‌مندی از زیرساخت ابری و هوش مصنوعی (AI and Cloud) در کنار انواع فواید مانند تجربه‌ی پایداری، سرعت و کیفیت برای کاربران نهایی خدمات آنلاین، به توسعه‌ی فناوانه‌ی اکوسیستم دیجیتال کشور هم کمک می‌کند.

مخاطبان اصلی شما در نمایشگاه چه کسانی هستند؟
با توجه به نوع B2B بودن کسب‌وکارهایی مانند آروان‌کلاد، این‌طور به‌نظر می‌رسد که کسب‌وکارها مخاطب اصلی ما هستند. البته که برای این گروه از کسب‌وکارها همان‌طور که در بالاتر گفتم، انواع به‌روزرسانی‌ فیچرهای محصولی و خدمات AI and Cloud را خواهیم داشت. اما این همه‌ی ماجرا برای آروان در این‌گونه نمایشگاه‌ها نیست؛ تجربه‌ به ما نشان داده است که چنین نمایشگاه‌هایی با توجه به نوع محصولاتی که آروان دارد، با استقبال گروه‌های بزرگی از برنامه‌نویس‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری روبرو می‌شود. به همین دلایل با دوره‌های جدید آروان آکادمی به نمایشگاه آمده‌ایم.

در مقایسه با دوره‌های قبلی، چه پیشرفتی در فعالیت‌های شما ایجاد شده است؟
همانطور که قبل‌تر گفتم مهمترین تغییر امسال ما اضافه شدن محصولات و خدمات Ai Reach به سبد محصولات آروان‌کلاد است که ما را به ارایه‌دهنده‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری و هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

 آیا برای بازدیدکنندگان تخفیف، هدیه یا برنامه خاصی در نظر گرفته‌اید؟
بله؛ در طول زمان برگزاری نمایشگاه تخفیفات و پروموشن‌های متنوعی روی قراردادهای زیرساختی ارایه خواهیم داد و برای بازدیدکنندگان از غرفه نیز هدایا و کدهای تخفیف ویژه در نظر گرفتیم که با حضور در غرفه آروان در سالن ۸ و ۹ می‌توانیم در اختیارشان قرار بدهیم.

 آیا همکاری خاصی با شرکت‌ها یا استارتاپ‌های دیگر در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است؟
به این شکل که گفتید، خیر. ولی آروان‌آکادمی به‌عنوان مرجع تخصصی به اشتراک‌گذاری و توسعه‌ی دانش ابری همراه ما در نمایشگاه الکامپ است. درواقع این آکادمی که از سوی آروان با هدف توانمندسازی سرمایه‌ی انسانی کشور در زمینه‌های فناوری شکل گرفته است در نمایشگاه امسال همراه ما خواهد آمد تا بسترهای حضوری گفت‌وگو و اشتراک دانش با متخصصان هم ممکن شود.

نقش نمایشگاه‌هایی مثل الکامپ را در توسعه کسب‌وکارهای فناوری چگونه ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه نمایشگاه الکامپ از سال‌های اوجش فاصله گرفته و مانند گذشته آن پویایی که انتظار می‌رود را ندارد که البته این مساله بنا به دلایلی که  این معنا به دلایل وضعیت اقتصادی کشور، کسب‌و‌کارهای کمی می‌توانند امکان ورود و باقی‌ماندن در این بازار را داشته باشند. همه‌ی این عوامل در کنار هم باعث می‌شود با اکوسیستمی در وضعیت رخوت مواجه باشیم.

 آینده صنعت فناوری در ایران را چگونه می‌بینید و جایگاه خودتان را در آن چطور تعریف می‌کنید؟
مهم‌ترین ایده‌ی ما تبدیل شدن به مطمئن‌ترین زیرساخت یکپارچه‌ی ابری و هوش مصنوعی برای کسب‌وکارهای مختلف کشور است. عددها و تحلیل‌ها هم نشان می‌دهد که در برخی از محصولات توانستیم به بخش زیادی از این هدف دست یابیم.
 
کد مطلب : ۲۸۵۰۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين