پلتفرم دان به ۹۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه رسید
تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۳۵
آیتیمن- رضا سجادی، مدیرعامل پلتفرم دان با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی همکاری کسبوکارها در یک سال گذشته، افزود: تلاش داریم تا مسیر تازهای را در حوزه تبلیغات دیجیتال ایجاد کنیم.
مدیرعامل دان در نشست خبری که روز جمعه گذشته برگزار شد، از مسیر این استارتاپ سخن گفت؛ مسیری که از تولید و فروش اندرویدباکس در سال ۹۵ آغاز شد و حالا با بیش از 900 هزار کاربر فعال ماهانه، تبلیغات دیجیتال و چشمانداز خانه هوشمند ادامه پیدا میکند.
دان در سال ۱۳۹۵ کار خود را با عرضه یک اندرویدباکس آغاز کرد؛ محصولی سختافزاری که قرار بود تلویزیونهای سنتی را هوشمندتر کند. اما بهگفته رضا سجادی، خیلی زود مشخص شد که یک استارتاپ نمیتواند همزمان سختافزار و نرمافزار را به دوش بکشد. به همین دلیل دان مسیر تازهای را با همکاری شرکتها و پلتفرمهای بزرگ پیش گرفت.
سجادی گفت: بزرگترین قرارداد ما با نماوا بود؛ ۵۰ هزار اندرویدباکس. این پیووت به ما فهماند که به جای ساختن همهچیز از صفر، باید روی پلتفرم متمرکز شویم.» همکاری با گروه صنعتی «انتخاب» نیز به توسعه این مسیر کمک کرد.
سجادی در توصیف چشمانداز دان گفت: رویای ما ساخت سکوی اتصال خانهها به زندگی هوشمند است. نقطه شروع ما سرگرمیاست، اما میخواهیم وارد سایر حوزههای خانه هوشمند هم بشویم. تلویزیون به نظر ما کندذهنترین وسیله هوشمند خانههاست و مأموریت ما این است که آن را به نقطه مرکزی پلتفرم تبدیل کنیم.
به گفته او، دان قصد دارد ابتدا به ۵ میلیون خانه راه پیدا کند و سپس خدمات متنوعتری را در قالب یک پلتفرم هوشمند ارائه دهد.
ارتباط با کاربر و دستیار«دانا»
هادی روایی، مدیر بازاریابی دان، تأکید کرد که اولین تمرکز تیم روی کانالهای ارتباطی با کاربر بوده است. او گفت: قبل از اینکه کالسنتر به ترند شرکتها تبدیل شود، تیم کوچکی داشتیم که تماس خروجی با کاربران میگرفت تا بازخورد مستقیم بگیریم.
روایی افزود: بعدتر دستیار هوشمند «دانا» را راهاندازی کردیم تا تجربه استفاده راحتتر شود. همچنین با خرید درونبرنامهای و خرید تکقسمتی اپیزودها، تجربهی جدیدی برای فیلمبازان ایجاد کردیم. جالب اینکه ۷۰ درصد کاربرانی که از این طریق خرید کردند، پیش از دان هرگز خرید آنلاین محتوای سرگرمینداشتند.
محمدرضا خیردوش، مدیر توسعه کسبوکار دان، نیز از ظرفیتهای تبلیغاتی این پلتفرم گفت: ما میخواستیم یک درگاه تبلیغاتی روی تلویزیونها بسازیم. امروز این امکان وجود دارد که بنرهای شخصیسازیشده به کاربر نمایش داده شود.
به گفته او، زیرساخت تبلیغات بنری «دان» حالا اعداد قابلتوجهی دارد: ۲۵ میلیون ایمپرشن بنر اول در یک ماه،۱۲ میلیون کلیک در ویترین، ۳۷ میلیون بازدید در اسکرینسیور، ۹۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه، و ۱.۵ میلیون کاربر تلویزیونی که با احتساب خانوادهها به بیش از ۲.۵ میلیون کاربر میرسد.
خیردوش اضافه کرد: ۵۰ هزار کاربر اندرویدباکس داریم. مزیت ما دسترسی گسترده به همه استانها و تبلیغات خلاقانه با تحلیل بومی است. از امسال، دان میتواند به همه کسبوکارها در همه حوزهها کمک کند.
مدیرعامل دان در نشست خبری که روز جمعه گذشته برگزار شد، از مسیر این استارتاپ سخن گفت؛ مسیری که از تولید و فروش اندرویدباکس در سال ۹۵ آغاز شد و حالا با بیش از 900 هزار کاربر فعال ماهانه، تبلیغات دیجیتال و چشمانداز خانه هوشمند ادامه پیدا میکند.
دان در سال ۱۳۹۵ کار خود را با عرضه یک اندرویدباکس آغاز کرد؛ محصولی سختافزاری که قرار بود تلویزیونهای سنتی را هوشمندتر کند. اما بهگفته رضا سجادی، خیلی زود مشخص شد که یک استارتاپ نمیتواند همزمان سختافزار و نرمافزار را به دوش بکشد. به همین دلیل دان مسیر تازهای را با همکاری شرکتها و پلتفرمهای بزرگ پیش گرفت.
سجادی گفت: بزرگترین قرارداد ما با نماوا بود؛ ۵۰ هزار اندرویدباکس. این پیووت به ما فهماند که به جای ساختن همهچیز از صفر، باید روی پلتفرم متمرکز شویم.» همکاری با گروه صنعتی «انتخاب» نیز به توسعه این مسیر کمک کرد.
سجادی در توصیف چشمانداز دان گفت: رویای ما ساخت سکوی اتصال خانهها به زندگی هوشمند است. نقطه شروع ما سرگرمیاست، اما میخواهیم وارد سایر حوزههای خانه هوشمند هم بشویم. تلویزیون به نظر ما کندذهنترین وسیله هوشمند خانههاست و مأموریت ما این است که آن را به نقطه مرکزی پلتفرم تبدیل کنیم.
به گفته او، دان قصد دارد ابتدا به ۵ میلیون خانه راه پیدا کند و سپس خدمات متنوعتری را در قالب یک پلتفرم هوشمند ارائه دهد.
ارتباط با کاربر و دستیار«دانا»
هادی روایی، مدیر بازاریابی دان، تأکید کرد که اولین تمرکز تیم روی کانالهای ارتباطی با کاربر بوده است. او گفت: قبل از اینکه کالسنتر به ترند شرکتها تبدیل شود، تیم کوچکی داشتیم که تماس خروجی با کاربران میگرفت تا بازخورد مستقیم بگیریم.
روایی افزود: بعدتر دستیار هوشمند «دانا» را راهاندازی کردیم تا تجربه استفاده راحتتر شود. همچنین با خرید درونبرنامهای و خرید تکقسمتی اپیزودها، تجربهی جدیدی برای فیلمبازان ایجاد کردیم. جالب اینکه ۷۰ درصد کاربرانی که از این طریق خرید کردند، پیش از دان هرگز خرید آنلاین محتوای سرگرمینداشتند.
محمدرضا خیردوش، مدیر توسعه کسبوکار دان، نیز از ظرفیتهای تبلیغاتی این پلتفرم گفت: ما میخواستیم یک درگاه تبلیغاتی روی تلویزیونها بسازیم. امروز این امکان وجود دارد که بنرهای شخصیسازیشده به کاربر نمایش داده شود.
به گفته او، زیرساخت تبلیغات بنری «دان» حالا اعداد قابلتوجهی دارد: ۲۵ میلیون ایمپرشن بنر اول در یک ماه،۱۲ میلیون کلیک در ویترین، ۳۷ میلیون بازدید در اسکرینسیور، ۹۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه، و ۱.۵ میلیون کاربر تلویزیونی که با احتساب خانوادهها به بیش از ۲.۵ میلیون کاربر میرسد.
خیردوش اضافه کرد: ۵۰ هزار کاربر اندرویدباکس داریم. مزیت ما دسترسی گسترده به همه استانها و تبلیغات خلاقانه با تحلیل بومی است. از امسال، دان میتواند به همه کسبوکارها در همه حوزهها کمک کند.