۰

اقداماتی موثرتر از کمپین های توییتری

عـلی اصلان شهلا / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۹
Alishahla13@

بنابراین دو حالت وجود دارد؛ یا مسوولان امکان استفاده از ظرفیت های قانونی را ندارند باید این موضوع را به صورت شفاف توضیح دهند، یا حاضر نیستند هزینه ای اساسی برای تغییر مسیر فیلترینگ در کشور بدهند و به جای آن به کمپین های توییتری بسنده می کنند.

مثلا چرا دولت به نمایندگی از ملت نسبت به فیلتر تلگرام یا توییتر شکایت رسمی خود را به قوه قضاییه نمی دهد؟ یا مثلا آیا نمایندگان مجلس نمی توانند به جای بیانیه ای توییتری، نامه ای را در مجلس امضا کرده و به فیلتر توییتر و دیگر سایت ها و خدمات اعتراض کنند؟

از آن مهم تر، با وجود وعده های حسن روحانی در هر دو انتخابات ریاست جمهوری اخیر، عملا تغییر محسوسی در روند فیلترینگ سایت ها صورت نگرفته و حتی شکایات دستگاه های دولتی از کسب و کارها هم ادامه دارد. 

در چنین شرایطی، باید پرسید حتی اگر کمپین احساسی و ناگهانی مسوولان هم در رفع فیلتر توییتر موثر باشد –که بعید است– آیا دردی از جامعه دوا خواهد شد؟ آیا وقت آن نیست که نمایندگان مجلس طرحی را برای تغییر مسیر تصمیم گیری برای فیلتر کسب و کارها ارایه کند؟ چرا به جای آن که از سمت فراکسیون امید و نمایندگان مجلس، طرحی برای تغییر رویکرد و ساز و کارهای کشور برای فیلترینگ تدوین شود، امضای برخی نمایندگان اصلاح طلب پای طرح عجیب و غریب ساماندهی پیام رسان های اجتماعی دیده می شود؟

مجموع این موارد است که سبب می شود کاربران کشور چنین اظهارنظرهای توییتری را جدی نگیرند و آن را بیشتر به یک نمایش تعبیر کنند. گزینه های موثرتری جلوی پای نمایندگان و مسوولان دولتی است. آیا آنها واقعا عزمی برای استفاده از این گزینه ها و تحقق خواست بسیاری از مردم دارند؟
 
مولف : عـلی اصلان شهلا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۷۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما