۰
گزارشی از آدرس غلط فدراسیون والیبال علیه اپراتور اول ارتباطی

همراه‌اول با فدراسیون والیبال تسویه کرده است

تاریخ انتشار
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۷
ابوذر مهرمنش، مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه اول
ابوذر مهرمنش، مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه اول
  
شکایت فدراسیون والیبال از چیست؟
افشین داوری که تنها حدود 5 ماه و به دلیل بازنشستگی احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال با حکم وزیر ورزش روی صندلی ریاست فدراسیون یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین ورزش‌های گروهی کشور نشسته است، با مصاحبه‌ای علیه همراه‌اول جنجال زیادی برپا کرد.

شانزدهم اردیبهشت ماه بود که سرپرست فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با ایسنا با تایید مطالبه بیش از صد میلیارد ریال از همراه‌اول و شرکت‌های تابعه آن، گفت: با جدیت پیگیر وصول این طلب‌ها هستیم چرا که عدم دریافت حق اسپانسرینگ فعالیت‌های والیبال را تحت تأثیر قرار داده است.

داوری با تائید بیش از صد میلیارد ریال طلب فدراسیون والیبال از همراه‌اول گفت: از روزی که در والیبال قبول مسوولیت کردم، با جدیت پیگیر وصول این طلب‌ها بوده‌ایم. متاسفانه با وجود تصریح در قرارداد رسمی فیمابین، هر دو شرکت از پرداخت تمام طلب والیبال تا این لحظه خودداری کرده‌اند.

او افزود: در حالی که همچنان شرکت‌های زیرمجموعه همراه‌اول به کسب درآمد از سوی هواداران می‌پردازند، عملا منافع والیبال به عنوان ذینفع اصلی این جریان تأمین نشده است. من شخصا به همراه دکتر داورزنی چندین جلسه را با طرف‌های درگیر برگزار کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که دلیل همراه‌اول برای نپرداختن مطالبات والیبال چیست گفت: به طور مشخص طبق قانون موظف به پرداخت طلب والیبال طبق قرارداد هستند اما، در این میان برخی سنگ اندازی‌ها وجود دارد. به هر حال این پول از سوی هواداران والیبال با هدف حمایت از ملی پوشان و توسعه والیبال ایران پرداخت شده و باید به فدراسیون برسد.

داوری تاکید کرد: اخیرا با آقای فرهنگ (مدیرعامل همراه‌اول) دیدار داشتیم و خواستار پیگیری این موضوع شده‌ایم. همچنین از آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز خواهشمندیم نسبت به تعیین تکلیف دو قرارداد فدراسیون با شرکت‌های زیر مجموعه همراه‌اول اقدامات لازم را انجام دهند. به هر حال در شروع فصل جدید لیگ ملت‌ها هستیم و باید نسبت به این موضوع چاره اندیشی کنیم.
 
آدرس کاملا غلط
ابوذر مهرمنش مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه‌اول با بررسی کامل ماجرا اعلام کرد که با اسپانسر فدراسیون والیبال به طور کامل تسویه شده است. درواقع براساس گفته‌های مهرمنش، رییس فدراسیون والیبال درباره مطالبات این مجموعه آدرس غلط می‌دهد و مشخص نیست به دلیل سابقه کم وی در ریاست فدراسیون او چنین صحبت‌هایی را بیان کرده و یا دلایل دیگری داشته است.

مدیرکل خدمات ارزش افزوده همراه‌اول در توییتر خود به این ماجرا واکنش نشان داد و نوشت: با وجود تسويه كامل از سمت همراه‌اول، حدود ٢.٤ ميليارد تومان بابت تضمين تحويل جوايز اعلامى سرويس هوادارى واليبال نزد تجميع‌كننده خدمات است. اما تجميع‌كننده بيش از ٣٦ میلیارد به اسپانسر فدراسيون پرداخت كرده، چطور ١٤.٥ میلیارد به فدراسيون رسيده است؟!

مهرمنش همچنین در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره ادعای رییس فدراسیون والیبال توضیح داد: همراه‌اول قرارداد مستقیمی با فدراسیون والیبال ندارد. یکی از تجمیع کننده‌های همراه‌اول که طرف قرارداد هست با حامی مالی فدراسیون والیبال که از طرف فدراسیون معرفی شده است قراردادی را با هم دارند که سرویس هواداری براساس آن قرارداد و بربسته خدمات پرداخت اپراتور همراه‌اول ارایه شده است.

وی گفت: همراه‌اول درصد بسیار ناچیزی را بابت هزینه‌های زیر ساخت، ارسال پیامک و... را دریافت می‌کند که اگر بخواهیم طبق هزینه‌های جاری خودمان حساب کنیم، عملا هیچ منفعتی برای همراه‌اول ندارد و جزء مسوولیت اجتماعی ما محسوب می‌شود.

مدیرکل ارزش افزوده همراه‌اول افزود: تجمیع کننده طرف قرارداد همراه‌اول صرفا ۶ درصد بابت ارایه خدمات فنی دریافت می‌کند و نقش آن این است که مبالغ را از همراه‌اول به صورت ماهیانه دریافت می‌کند و به حامی مالی فدراسیون والیبال پرداخت می‌کند، مابقی مبالغ که عمده‌تر است بین فدراسیون والیبال و حامی مالی آن تقسیم می‌شود.

مهرمنش در خصوص ادعای سرپرست فدراسیون والیبال در خصوص مطالبه ۱۱ میلیاردی گفت: من نمی‌دانم این مبلغ از کجا آمده است؟ ۱۱ میلیارد صحت ندارد، از سمت همراه‌اول تا پایان سال ۱۳۹۷ مثل بقیه قرارداد‌های جاری با تجمیع‌کننده تسویه شده است، ولی از سمت تجمیع‌کننده یک مبلغی حدود ۲ میلیارد و خورده‌ای بابت جوایز فدراسیون والیبال نگه داشته شده است که این مبلغ نیز به محض پرداخت جوایز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این مبلغ در زمان کمپین‌های اجرا شده حدود ۲ میلیارد و خورده‌ای بوده که الان اگر بخواهیم معادل امروز آن را حساب کنیم بیشتر خواهد شد، ولی همان مبلغ به همان اندازه نگهداری شده به محض اینکه مستندات ارایه دهند، این مبلغ نیز پرداخت می‌شود.
 
احقاق حق یا مانور تبلیغاتی
درحالی داوری اکنون سرپرستی فدراسیون والیبال را برعهده دارد که به زودی باید در انتخابات فدراسیون، با دیگر علاقه‌مندان به این پست رقابت کند.
او البته خیلی زودتر گفت‌وگو درباره انتخابات فدراسیون را آغاز کرده و در اسفندماه اعلام کرد: اگر ببینم که اقبال عمومی برای حضور من در راس فدراسیون والیبال وجود دارد، تصمیم مقتضی را خواهم گرفت‎.

برخی کارشناسان معتقدند مصاحبه جنجالی داوری درباره قرارداد فدراسیون والیبال با همراه‌اول هم جنبه تبلیغاتی داشته و بیشتر از آن که دستاوردی برای فدراسیون داشته باشد، سبب می‌شود نام او در رسانه‌ها و صدا و سیما به عنوان کسی که به دنبال احقاق حق این نهاد است، بر سر زبان‌ها بیفتد.
 
بنگاه‌های اقتصادی را دلسرد نکنیم
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ورزش ما در گذشته، نبود زیرساخت‌هایی برای دریافت کمک‌های مردمی بود. در کشورهای توسعه یافته، کانون‌های هواداری به خوبی توسعه یافته و از علاقه‌مندان به رشته ورزشی و یا تیم ملی و باشگهی، حق عضویت دریافت می‌شود و این حق عضویت‌ها بخش قابل توجهی از درامدهای تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها را تامین می‌کند.

در روزهایی که ورزش کشور ما از از بی‌پولی رنج می‌برد و به دلیل ساختارهای معیوب مدیریتی در ورزش، کانون‌های هواداری به خوبی شکل نگرفته بود، همراه‌اول پا پیش نهاد و با استفاده از بستر سرویس‌های ارزش افزوده، راه را برای واریز مستمر کمک‌های هواداری به ورزش کشور باز کرد.

همین درآمدها بود که پرسپولیس و استقلال را از بسیاری از پرونده‌های بین‌المللی و خطر کسر امتیاز نجات داد و پشتوانه مالی خوبی برای تیم‌های ملی کشورمان به ویژه در دو رشته فوتبال و والیبال فراهم کرد.

در چنین شرایطی، عجیب است که یک مدیر تازه وارد، با ادعایی خلاف واقع چنین علیه اپراتورها موضع می‌گیرد. احقاق حق، حتما باید در هرمجموعه‌ای صورت بگیرد، اما آدرس غلط دادن و گرفتن یقه بی‌گناه، جز دلسردی سرمایه‌گذاران و اسپانسرهای ورزش کشور، سودی ندارد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۰۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما