۰
بررسی نیویورک تایمز نشان می‌دهد

تغییر رفتار آنلاین آمریکایی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۶
تغییر رفتار آنلاین آمریکایی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا
تغییر رفتار آنلاین آمریکایی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا

آی‌تی‌من- بررسی نیویورک تایمز روی استفاده از اینترنت در آمریکا با استفاده از داده‌های SimilarWeb و Apptopia نشان می‌دهد که رفتارهای کاربران آمریکایی به شدت در ایام خانه نشینی حاصل از شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است.

در حالی که تمامی گردهمایی‌های اجتماعی لغو شده است، آمریکایی‌ها به دنبال سرگرم کردن خود، به سرویس‌های پخش ویدیو مانند نت‌فلیکس و یوتیوب روی آورده‌اند. مردم این کشور به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک نیز اقبال بیشتری نشان می‌دهند.

بازگشت به پی‌سی
در طول 5 سال گذشته، کاربران این خدمات به طور شتابناکی به استفاده از گوشی‌های هوشمند روی آورده بودند و این امر موجب شده بود که کل صنعت روی گوشی‌های موبایل متمرکز شود. اما حالا که همه در خانه هستند، با وجود در دسترس بودن کامیپوترهای شخصی، مردم آمریکا گویا دوباره به یاد آورده‌اند که خیره شدن به صفحات کوچک موبایل چندان هم لذتبخش نیست.


همانگونه که در تصویر مشخص است، میزان استفاده از وب‌سایت فیس‌بوک، نت‌فلیکس و یوتیوب، پس از 29 فوریه که نخستین موارد از مرگ در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کووید-19 گزارش شد، به ترتیب 27، 16 و 15.3 درصد رشد کرده است. در عین حال استفاده از اپلیکیشن موبایل فیس‌بوک در همین مدت فقط 1.1 درصد و نتفلیکس 3 دهم درصد رشد کرده در حالی که استفاده از اپ موبایل یوتیوب 4.5 درصد افت کرده است.
 
تمایل به چت ویدیویی
از سوی دیگر، در حالی که شبکه‌های اجتماعی رایج با رشد کاربری مواجه شده‌اند؛ بررسی‌ها حاکی است که مردم به چیزی بیش از ارتباط از طریق پیام و متن نیاز دارند و می‌خواهند به طریقی همدیگر را ببینند. به همین دلیل هم اپ‌هایی که تا پیش از این چندان محبوب و حتی شناخته شده نبودند، با رشد سریع تقاضا و کاربری مواجه شده‌اند؛ ابزارهایی مانند Duo گوگل و Houseparty که به کاربران اجاره می‌دهند کاربران در چت‌های تصویری گروهی حاضر شوند و حتی با یکدیگر به بازی بپردازند.

آمریکایی‌ها همچنین حالا توجه بیشتری به محیط اطراف خود می‌دهند و می‌خواند ببینند که این محیط با شیوع ویروس و شرایط قرنطینه به چه شکلی مواجه شده است. این توجه موجب شده که شبکه اجتماعی Nextdoor.com که روی ارتباطات محله‌ای و همسایگان تمرکز دارد، با افزایش کاربری مواجه شود.

 تصویر زیر نشان دهنده رشد 12.4 درصدی Duo، 73.3 درصدی Nextdoor.com و 79.4 درصدی استفاده از اپ Houseparty است.


 
گرایش به ابزارهای یادگیری از خانه و دورکاری
حالا که همه مدارس و دفاتر اداری و تجاری تعطیل یا نیمه تعطیل است، نیاز به ابزارهای دورکاری و یادگیری از راه دور نیز رو به فزونی گذاشته است. به این ترتیب، مدارس تکالیف دانش آموزان را از طریق Google Classroom ارایه می‌کنند و جلسات کاری روی ابزارهایی مانند زوم، مایکروسافت تیمز و گوگل هنگ‌اوت انجام می‌شود. هر چند که استقبال از این سرویس‌ها نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی را نیز به همراه داشته است. تصویر 3 نشان می‌دهد که Zoom از حدود 2 میلیون کاربر در اول ماه مارس، هم اکنون به بیش از 7 میلیون کاربر رسیده است. گوگل کلاس‌روم که در آن زمان حدود 2.2 میلیون کاربر داشته، هم اکنون نزدیک به 5 میلیون کاربر دارد، مایکروسافت تیمز و هنگ‌اوت نیز با رشد تعداد کاربران مواجه شده‌اند.


 
استقبال از سایت‌های خبری محلی
با توجه به اینکه در مورد میزان مرگ و میر ویروس کرونا، قطعیت چندانی وجود ندارد، آمریکایی‌ها علاقه‌ دارند بیش از آمارو اخبار رسمی در مورد این همه گیری بدانند. این مساله به سود سایت‌های خبری محلی تمام شده و مردمی که می‌خواهند در مورد این ویروس در شهر خود بیشتر بدانند، ترافیک زیادی را روانه این سایت‌ها کرده‌اند.



برنده دیگر این ماجرا نیز برندهای شناخته شده رسانه‌ای هستند که اطلاعاتی در مورد این بحران سلامتی و آثار اقتصادی آن می‌دهد؛ برندهای رسانه‌ای مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست شاهد رشد بیش از 50 درصدی ترافیک در یک ماه گذشته بوده‌اند و وب‌سایت CNBC نیز با رشد شدید مخاطب مواجه شده است. 


نکته جالب دیگر این است که وب‌سایت‌های خبری و تحلیلی دارای سوگیری مشخص سیاسی چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. مثلا وب‌سایت تحلیلی راست‌گرای Daily Caller حتی با افت ترافیک مواجه بوده و وب سایت چپ‌گرای Truthdig با رشد درخور توجه ترافیک مواجه نشده‌است. از سوی دیگر، در میان برندهای بزرگ رسانه‌ای نیز، فاکس‌نیوز نتوانسته نظر خوانندگان را به خود جلب کند. اما در میان تمامی رسانه‌های خبری، صفحه خانگی وب سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) بیش از همه با مراجعه کاربران مواجه شده و از نزدیک به صفر در ماه ژانویه، به بیش از ده میلیون بازدید رسیده است.


 
علاقه بیشتر به بازی‌های ویدیویی
از سوی دیگر، حالا که تمامی مسابقات ورزشی رسمی و لیگ‌های بزرگ آمریکا تعطیل شده، دیگر کسی روی سایت‌های بزرگ اخبار ورزشی، رویدادها را پیگیری نمی‌کند. به همین دلیل کاربری وب‌سایت ESPN به شدت (بیش از 40 درصد) افت کرده است.

در عین حال، سایت‌های مربوط به بازی‌های ویدیویی، رشد ترافیک شدیدی را شاهد بوده‌اند. در صدر این سایت‌های می‌توان از Twitch یاد کرد که ترافیک‌اش 20 درصد رشد کرده است.

تیک تاک، اپ موبایلی که کلیپ‌های کوتاه کاربران روی آن منتشر می‌شود، از پیش از شیوع کرونا محبوب شده بود و در این دوره نیز به رشد ادامه داده است. 


 
مرجع : New York Times
کد مطلب : ۲۷۳۵۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما