۰

اندی جسی، جانشین جف بیزوس را بشناسید

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴
اندی جسی، جانشین جف بیزوس را بشناسید
اندی جسی، جانشین جف بیزوس را بشناسید
 
آی‌تی‌من- آمازون روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که جف بیزوس، بنیان‌گذار مولتی میلیاردر این شرکت، پس از 30 سال از پست مدیر ارشد اجرایی کنار خواهد رفت و در سمت رییس هیات مدیره به فعالیت خواهد پرداخت.

با این انتقال، اندی جسی (Andy Jassy) مدیر بخش رایانش ابری آمازون، قرار است به جای بیزوس، پست مدیرعاملی را در اختیار بگیرد.
 
اندرو جسی (Andrew R. Jassy ) متولد 13 ژانویه 1968 که علاوه بر مدیریت آمازون، سهامدار تیم سیاتل کراکن در لیگ ملی هاکی آمریکا و رییس مدرسه پیش‌دبستانی راینیر در سیاتل هم هست، دارای مدرک MBA از مدرسه کسب‌وکار هاروارد است.

او پیش از فارغ التحصیلی به مدت 5 سال به عنوان مدیر پروژه در شرکت MBI کار کرد. سپس به همراه همکارانش در این شرکت، شرکتی را تاسیس کرد که ناموفق بود.

جسی 52 ساله، در سال  1997 و پس از اتمام درسش در مدرسه کسب‌وکار هاروارد به آمازون پیوست.

وی در ماه سپتامبر در پادکست این مدرسه گفته بود: آخرین امتحانم را در مدرسه کسب‌وکار آنلاین در اولین جمعه ماه مه 1997 دادم و از دوشنبه بعدی، در آمازون مشغول به کار شدم. نمی‌دانستم کارم چیست و چه سمتی خواهم داشت.

جسی در سال‌های اولیه، مدیر بازاریابی بود و بعدها شرکت خدمات وب آمازون (AWS)  را بنیان‌گذاری کرد؛ محصولی برای میزبانی ابری که زیرساختی برای استفاده هزاران شرکت، مدرسه و دولت‌ها برای اجرای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های‌شان فراهم کرد.

در طول سال‌ها، AWS تبدیل به پلتفرم ابری مورد استفاده میلیون‌ها کاربر شد و توانست تسلط خود را در مقابل رقبای سنتی مانند اوراکل و مایکروسافت به اثبات برساند.

آمازون هم اکنون نزدیک به  نیمی از بازار زیرساخت ابر عمومی و 30 درصد سهم بازار رایانش ابری جهان را در اختیار دارد. با این وجود، رقبا نیز به جایگاهی که آمازون در اختیار دارد می‌اندیشند و روی سرویس‌های ابری سرمایه‌گذاری وسیعی کرده‌اند. در همین راستا، گوگل و مایکروسافت نیز اعلام کرده‌اند که در فصل چهارم مالی سال 2020 کسب و کار رایانش ابری آنها رشد داشته است.

اندی جسی در سال 2016 میلادی، مبلغ 36.6 میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده و در سال 2020 به‌خاطر فعالیت‌اش در مدیریت عاملی شرکت AWS، مبلغ 175 هزار دلار به علاوه یک بلوک سهام به ارزش بیش از 12 میلیارد دلار به او داده شد.

کل دارایی وی در نوامبر سال 2020 مبلغ 377 میلیون دلار برآورد می‌شود.

به گفته تام جانسون، مدیر ارشد تحول در شرکت رسانه‌ای Mindshare Worldwide، ارتقای شغلی جسی، نشان دهنده اهمیت خدمات وب در آینده آمازون است.

وی افزود: پیشینه جسی در هدایت AWS نشان می‌دهد که این خدمات تا چه میزان در استراتژی کسب‌وکار آمازون اهمیت دارد. جالب خواهد بود که ببینیم این انتخاب بر استراتژی و تعادل اولویت خدمات ابری با کسب‌وکار روبه‌گستری تبلیغات این غول تجارت تاثیر خواهد گذاشت.

بیزون در نامه‌ای که روز سه‌شنبه گذشته خطاب به کارکنان آمازون منتشر کرد، نوشت که او کاملا به جسی اعتماد دارد. بیزوس نوشت: جسی درون شرکت شخصیتی شناخته شده است و تقریبا به اندازه خود من در آمازون سابقه دارد. او یک رهبر مثال‌زدنی خواهد بود.

جسی به شناخت و درکش از ریزه‌کاری‌های فنی شهرت دارد و در کنفرانس سالانه AWS در لاس‌وگاس، در نقش یک ستاره راک ظاهر شد. او گهگاه درباره مسایل اجتماعی نیز صحبت می‌کند.

آمازون هنوز جانشینی برای اندی جسی در AWS معرفی نکرده است.

 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۵۵۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما