۰

فاز پیش آزمایشی ریال دیجیتال پایان یافت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
فاز پیش آزمایشی ریال دیجیتال پایان یافت
فاز پیش آزمایشی ریال دیجیتال پایان یافت

آی‌تی‌من- محمدرضا مانی یکتا دیروز در جریان نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان این مطلب، با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ بانک مرکزی پروژه‌هایی را در زمینه بلاکچین تعریف کرده‌اند، افزود: در ایران هم اقدامات اولیه از سال ۹۷ بیشتر با جنبه اقدامات فنی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به مسائلی مانند مدیریت چالش‌های اقتصادی در پرداخت‌های خرد، دلیلی شد که پروژه مشترکی با عنوان رمز پول بانک مرکزی معرفی شود و کار مطالعاتی گسترده در بانک مرکزی نیز برای آن از قبل شروع شد.

وی ادامه داد: خلاصه اقدامات در سپیدنامه ریال دیجیتال منتشر شد و همزمان با پروژه مطالعاتی بحث ضوابط قانونی باید بررسی می‌شد و این گام‌ها در سال ۱۴۰۰ نیز برداشته شد و تلاش‌هایی در حوزه‌های مختلف انجام شد و تاکنون در زیست بوم ریال دیجیتال فاز پیش آزمایشی انجام شد که در شهریورماه اولین انتشار ریال دیجیتال را هم انجام داده‌ایم.

مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی افزود: ضوابط ناظر بر ریال دیجیتال منطبق بر ضوابط اسکناس ریال است و ریال دیجیتال منتشر شده بین بانک‌های ملی، ملت و تجارت توزیع شد و این بانک‌ها زیرساخت‌هایی را برای بازآفرینی نقش بلاکچینی ریال دیجیتال آماده کردند تا بتواند در زمینه خدمات رسانی به مردم اقدام شود.
 
کد مطلب : ۲۸۰۸۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما