۰

بهترین مقصد جذاب داخلی برای سفرهای پاییزی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
بهترین مقصد جذاب داخلی برای سفرهای پاییزی
بهترین مقصد جذاب داخلی برای سفرهای پاییزی
 
با توجه به اینکه رزرو بلیط هواپیما تهران اصفهان با هدف گردشگری در پاییز نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر بیشتر است؛ متوجه می‌شویم که این شهر می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در پاییز به‌حساب بیاید.

اصفهان ازجمله شهرهای ایران است که هرساله میلیون‌ها گردشگر و توریست را به‌خود جذب می‌کند. در این شهر با مکان‌های دیدنی مختلفی روبه‌رو می‌شوید که شما را با عمق تاریخ ایران و هنر مردمان این سرزمین روبه‌رو خواهد کرد.

حال که اصفهان را به‌عنوان بهترین مقصد سفرهای پاییزی معرفی کردیم؛ بهتر است جاذبه‌های این شهر که دیدن آنها در فصل پاییز دل‌چسب‌تر از سایر فصل‌ها است را بشناسیم. آشنایی با آب‌وهوای اصفهان نیز در تصمیم‌گیری ما برای این سفر پاییزی تاثیرگذار است. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.
 
چرا سفر به اصفهان در پاییز مناسب است؟
اصفهان در همسایگی شهرهای یزد، قم و سمنان واقع شده است. پس به‌راحتی متوجه آب‌وهوای خشک آن می‌شویم. این موقعیت جغرافیایی باعث به‌وجود آمدن سرما و گرمای شدید در فصل‌های زمستان و تابستان خواهد شد.

به همین دلیل نیز سفر به اصفهان در فصل پاییز می‌تواند بسیار جذاب‌تر از سایر فصل‌ها باشد. البته از اعتدال هوا در بهار اصفهان نیز نباید چشم‌پوشی کرد اما در آن زمان با انبوهی از جمعیت روبه‌رو خواهید شد. در این شرایط برای رزرو بلیط هواپیما نیز باید هزینه زیادی نیز پرداخت کرد.
 
سفر به اصفهان از تهران چقدر طول می‌کشد؟
با توجه به اینکه اصفهان از اولین گزینه‌های گردشگری ساکنین تهران در فصل پاییز به‌شمار می‌آید، پیش از آشنایی با جاهای دیدنی آن، معمولا افراد به‌بررسی فاصله می‌پردازند.

اگر بلیط هواپیما تهران اصفهان را رزرو کنید؛ این زمان بسیار کوتاه خواهد بود، به‌گونه‌ای که شما بدون خستگی و اتلاف وقت می‌توانید در عرض یک‌ساعت خود را به اصفهان برسانید و از همان ابتدا شروع به گشت‌وگذار در این شهر کنید.

در سفر با خودرو شخصی این زمان حدودا 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد و 2 مسیر زمینی برای این سفر وجود دارد که مسافت هر2 تقریبا یک‌سان است. سفر زمینی با اتوبوس نیز بین 6 تا 7 ساعت طول خواهد کشید.

بهترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز
آیا مکان‌های گردشگری اصفهان را می‌شناسید؟ پیش از رزرو پرواز اصفهان تهران برای برگشت؛ بهتر است جاذبه‌های این شهر را شناخته و با برنامه‌ریزی کامل از همه آنها دیدن کنید. برخی از جاهای دیدنی اصفهان به شرح زیر هستند:
 
میدان نقش جهان
بزرگ‌ترین میدان ایران در شهر اصفهان قرار دارد و آن را با نام میدان نقش جهان می‌شناسیم. این مکان در فصل پاییز یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان به‌شمار می‌آید و بدون بازدید از آن، سفر به این شهر نیمه‌کاره می‌ماند.

این میدان تاریخی در زمان صفویه محل برگزاری بسیاری از رویدادها و مراسم‌های خاص بود و امروزه نیز نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر برای این شهر ایفا می‌کند. در کنار بازدید از میدان نقش جهان می‌توانید از بازارهای سنتی اطراف آن نیز دیدن کنید.
 
مسجد شاه عباسی
با بازدید از میدان نقش جهان اصفهان می‌توانید به‌راحتی خود را به مسجد بسیار زیبای شاه عباسی برسانید. این سازه در جنوب میدان ساخته شده و با معماری خاصی که دارد مانند یک نگین بسیار زیبا در شهر اصفهان می‌درخشد.
 
سردر بازار قیصریه
در کنار مسجد شاه عباسی که در میدان نقش جهان ساخته شده، می‌توانید از سردر بازار قیصریه که در این مکان قرار دارد نیز دیدن کنید. این بخش از شهر به‌گونه‌ای است که چندین جاذبه را در خود جای داده و به همین دلیل نیز پس از رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید بازدید از میدان نقش جهان را در اولویت خود قرار دهید.
 
عمارت عالی‌قاپو
شاید گمان کنید جاذبه‌های میدان نقش جهان تمام شده اما این‌طور نیست. با نگاهی به سمت غرب میدان می‌توانید بنای قدیمی و تاریخی عالی‌قاپو را مشاهده کنید. این کاخ که قدمت آن به زمان صفویه برمی‌گردد در آن زمان به‌عنوان دروازه ورودی به دربار و دولت‌خانه حکومت مورد استفاده قرار می‌گرفت.


 
مسجد شیخ لطف‌الله
در ضلع شرقی میدان نقش جهان با جاذبه دیگری که آن هم از زمان صفویه به‌یادگار مانده روبه‌رو می‌شویم. این مکان که به‌عنوان اولین مسجد بدون صحن و مناره ایران شناخته می‌شود، با احترام به یکی از علمای آن زمان با نام مسجد شیخ لطف‌الله ساخته شد. 
 
سی‌وسه‌پل و پل خواجو
با اینکه زاینده‌رود درحال‌حاضر خشک شده اما پل‌هایی که با معماری اصیل ایرانی روی آن ساخته شده‌اند هنوز از جاذبه‌های اصفهان به‌حساب می‌آیند. اگر بلیط هواپیما تهران اصفهان خود را برای زمانی رزرو کنید که آب سد باز شده و زاینده رود جریان دارد؛ بیش از پیش متوجه زیبایی این پل‌ها خواهید شد.
 
کلیسای وانک
شاه عباس صفوی در زمان حکومت خود چندین صنعت‌گر ماهر ارمنی را از جلفای آذربایجان به ایران آورد تا رشد اقتصادی کشور با کمک آنها افزایش پیدا کند. نام محله‌ای که ارامنه ساکن شدند نیز جلفای نام گرفت.
به همین دلیل نیز در این محله شاهد چند کلیسا هستیم؛ اما زیباترین و مشهورترین آنها وانک است. در این مکان می‌توانید از 2 موزه تاریخ ارامنه و مردم‌شناسی نیز دیدن کنید. 
 
جمع‌بندی
اگر به‌دنبال شهری خاص هستید که برای سفر پاییزی بهترین گزینه باشد؛ توصیه می‌کنیم بلیط هواپیما تهران اصفهان را خریداری کنید. اصفهان با آب‌وهوای دل‌چسبی که دارد، بهترین مقصد گردشگری در پاییز به‌شمار می‌آید.

در این شهر با جاذبه‌های مختلف و زیبایی روبه‌رو می‌شوید که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مسجد نقش جهان، عالی‌قاپو، کلیسای وانک، سردر بازار قیصریه و مسجد شاه عباسی اشاره کرد.
 
سوالات متداول

سفر به کدام شهر در پاییز توصیه می‌شود؟

شهرهای کویری مانند اصفهان به‌دلیل آب‌وهوایی خشکی که دارند بهترین مقصد سفرهای گردشگری در پاییز به‌شمار می‌آیند.

بهترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز کدام است؟
با توجه به اینکه اصفهان مکان‌های جذاب و دیدنی بسیاری دارد و هر فرد می‌تواند مکان خاصی را بپسندد پاسخ این سوال کمی دشوار است. اما به‌طور کلی میدان نقش جهان، عمارت عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد شاه‌عباسی، سی‌وسه‌پل و پل خواجو از مهم‌ترین آنها به‌شمار می‌آیند.

فاصله تهران تا اصفهان چقدر است؟
پرواز اصفهان تهران حدودا یک‌ساعت طول می‌کشد و طی‌کردن این مسیر با خودرو شخصی بین 4 تا 5 ساعت زمان می‌برد. فاصله این 2 شهر با یک‌دیگر با استفاده از اتوبوس نیز 6 تا 7 ساعت طول خواهد کشید.


 
 
 
 
کد مطلب : ۲۸۱۶۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما