۰

10 علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی مجیک در حین کار

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۱
10 علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی مجیک در حین کار
10 علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی مجیک در حین کار
 

1- خرابی میکروسوئیچ‌های درب



سیستم داخلی ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده است که میکروسوئیچ‌ها باز و بسته بودن درب را شناسایی کرده و به برد الکتریکی فرمان می‌دهند. به محض باز شدن درب ماشین ظرفشویی برنامه شست‌وشو متوقف می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت یکی از دلایلی که می‌تواند در خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی مجیک نقش داشته باشد، خرابی میکروسوئیچ‌ها است. ممکن است میکروسوئیچ‌ها به اشتباه درب را باز تشخیص دهند و به همین دلیل دستگاه خاموش می‌شود.

میکروسوئیچ‌ها قطعات بسیار کوچکی هستند که داخل درب اجرا شده اند. برای عیب یابی و تعویض آنها بهتر است از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل استفاده کنید تا از آسیب به سایر قطعات جلوگیری شود.

 

2- قطع شدن جریان برق


اگر ماشین ظرفشویی ناگهان خاموش شد، بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است یا خیر؟ با قطع شدن جریان برق ساختمان بدون شک ماشین ظرفشویی نیز خاموش خواهد شد. تا وصل شدن مجدد جریان برق صبر و سپس دستگاه را روشن کنید.

 

3- اشکال در قفل درب ماشین ظرفشویی


از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی مجیک می‌توان به اشکال و خرابی قفل آن اشاره کرد. این احتمال وجود دارد که قفل و زبانه آن در اثر ضربه دچار اشکال شده و باید تعویض شود.


خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی مجیک

 

4- خرابی برد الکتریکی


یکی از بدترین دلایلی که می‌تواند در خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی‌های مجیک نقش داشته باشد، خرابی برد الکتریکی است. برد الکتریکی یا مغز ماشین ظرفشویی تمام فرمان‌های مورد نیاز را به قطعات ارسال می‌کند. اگر این قطعه و مدارات روی آن با اختلال مواجه شود، دستگاه درست عمل نخواهد کرد. دقت داشته باشید که برد قطعه بسیار مهم و گران قیمتی است. به همین دلیل بهتر است برای تعمیر آن با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در تهران تماس بگیرید.

 

5- اشکال در فیوز حرارتی


فیوز حرارتی قطعه بسیار مهم دیگری است که در جلوگیری از آسیب به ظرفشویی نقش کلیدی دارد. اگر دمای آب داخل ماشین ظرفشویی بیش از اندازه افزایش پیدا کند، این قطعه به برد اطلاع رسانی کرده و دستگاه خاموش می‌شود. با این کار از آسیب به قطعات داخلی در برابر دمای زیاد آب جلوگیری می‌شود.

 

6- از کار افتادن فن


در حالت استاندارد نباید دمای داخل ماشین ظرفشویی بیش از اندازه افزایش پیدا کند. به همین دلیل در داخل دستگاه از فن استفاده شده تا هوای داخل را به بیرون انتقال دهد. فن مسئولیت این کار را برعهده دارد و از گرم شدن زیاد کابین ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. با خراب شدن فن تبادل هوای بیرون و داخل با اختلال مواجه شده و بعد از افزایش زیاد دما دستگاه خاموش می‌شود. سیم پیچی و موتور فن باید توسط تعمیرکار بررسی و در صورت نیاز این قطعه تعمیر یا تعویض شود.

 

7- خرابی دکمه‌های روی پنل


تمام دکمه‌های روی پنل ماشین ظرفشویی با سیم پیچی به برد الکتریکی متصل هستند. با فشردن دکمه PAUSE روی ماشین ظرفشویی برنامه شست‌وشو متوقف می‌شود و POWER دستگاه را خاموش می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی ناگهان خاموش شد، بررسی کنید که آیا دکمه‌های روی پنل گیر ندارند؟

علاوه براین، احتمال اشکال در ارتباط دکمه‌ها با برد الکتریکی نیز وجود دارد. تعمیرکار باید سیم پیچی پشت درب را بررسی و تعمیرات مورد نیاز را انجام دهد. بسیاری از این اشکالات را با استفاده از ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک که روی پنل نمایش می‌دهد می‌توانید شناسایی کنید.

 

8- خرابی محافظ برق


برای جلوگیری از نوسان شدید برق بهترین کار استفاده از محافظ برق است. اما این احتمال وجود دارد که محافظ برق مانند سایر وسایل الکتریکی خراب شود. در این صورت برق به دستگاه وارد نشده و باعث خاموشی ماشین ظرفشویی می‌شود. برای اطمینان، ماشین ظرفشویی را مستقیم به پریز متصل کنید. سپس بررسی کنید که آیا مجدد در حین کار ناگهان خاموش می‌شود یا خیر؟

 

9- قطع شدن جریان آب ورودی


برای شست‌وشوی ظروف نیاز به ورود آب به داخل دستگاه و تخلیه آن در زمان مناسب است. در ماشین ظرفشویی سنسور تشخیص سطح آب یا هیدروستات تعبیه شده است. این قطعه میزان آب موجود در داخل ماشین ظرفشویی را اندازه گیری می‌کند. اگر جریان آب قطع شود، آبگیری ظرفشویی طولانی شده و در نهایت دستگاه خاموش می‌شود. بررسی کنید که آیا فشار آب ساختمان در سطح استاندارد است یا خیر؟

 

10- اشکال در سیستم تخلیه


از دیگر عواملی که می‌تواند در خاموش شدن ناگهانی ماین ظرفشویی مجیک حین کار نقش داشته باشد، اشکال در سیستم تخلیه است. در زمان شست‌وشو و آبکشی آب داخل دستگاه باید به طور مداوم تخلیه شود. در غیر این صورت دستگاه خاموش می‌شود تا از نشت آب به بیرون جلوگیری گردد. برای حل این مشکل ابتدا بررسی کنید که آیا فیلتر تخلیه تمیز است؟ فیلتر تخلیه خیلی زود با مواد غذایی و غیره رسوب گرفته و مسدود می‌شود و باید به صورت دوره ای تمیز شود.

علاوه براین، ارتفاع شلنگ تخلیه را بررسی کنید که بیش از اندازه زیاد نباشد. دقت داشته باشید که شلنگ تخلیه نیز به مرور رسوب زیادی گرفته و نیاز به تمیز شدن دارد. در نهایت پمپ تخلیه نیز باید بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

 

جمع بندی


بر اساس آنچه در متن به آن اشاره شد، مواردی از قبیل قطع شدن جریان برق، اشکال در محافظ برق، قطع شدن آب یا پایین بودن فشار آن، اشکال در فن، گرفتگی فیلتر و شلنگ تخلیه، خرابی پمپ تخلیه و اختلال در عملکرد برد الکتریکی، فیوز حرارتی همگی می‌توانند در خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی مجیک حین کار نقش داشته باشند. بهترین کار در این شرایط اسن است که ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و با تعمیرکار تماس بگیرید.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۹۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما