۰

آشنایی با سیستم‌های رزرو آنلاین و اثر آن بر انتخاب هتل

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۶
آشنایی با سیستم‌های رزرو آنلاین و اثر آن بر انتخاب هتل
آشنایی با سیستم‌های رزرو آنلاین و اثر آن بر انتخاب هتل

تا چند سال قبل، اغلب کارها به صورت فیزیکی انجام می‌شدند و برای انجام کوچک‌ترین کاری می‌بایست ساعت‌ها زمان صرف می‌کردیم. در حال حاضر همه چیز شکل دیگری به خود گرفته است و با گسترش اینترنت، می‌توان بسیاری از کارها را به‌صورت آنلاین و غیر حضوری پیش برد؛ به عنوان مثال رزرو هتل از مهم‌ترین اقدامات پیش از سفر است که این روزها به‌صورت آنلاین انجام می‌گیرد. آیا تا به حال به نحوه عملکرد سیستم‌های رزرواسیون آنلاین فکر کرده‌اید؟ در این مقاله نگاه گذرایی به این سیستم‌ها خواهیم داشت.


سیستم رزرو آنلاین هتل چیست؟

 
زمانی که به صورت حضوری برای رزرو یک هتل مراجعه می‌کنید، مسئول مربوطه تمام اتاق‌های موجود را چک می‌کند تا یک اتاق خالی متناسب با نیازهای شما را پیدا کند. چنان‌چه خدمات اضافه‌ای را برای اتاق دریافت کنید و یا بر تعداد نفرات شما افزوده شود، هزینه مازادی منظور می‌شود که مسئول اتاق باید آن را محاسبه کند. تمام این بررسی‌ها توسط نیروی انسانی انجام می‌شوند تا همه چیز به درستی پیش برود. زمانی که رزرو را به صورت آنلاین انجام می‌دهید نیز باید تمام این موارد بررسی شوند؛ با این تفاوت که در این پروسه خبری از نیروی انسانی نیست و اغلب فرایندها توسط سیستم پیش می‌روند. 

سیستم رزرواسیون آنلاین هتل در حقیقت یک نرم‌افزار کاربردی است که وب‌سایت‌های رزرو اینترنتی از آن‌ها استفاده می‌کنند تا مسافران هتل مد نظر خود را پیدا کرده و به صورت ایمن آن را رزرو نمایند. این سیستم‌ها چیزی شبیه به یک موتور جست‌وجو هستند که اتاق مد نظر مسافر را از میان صدها اتاق پیدا کرده و پروسه رزرواسیون را آغاز می‌کنند. سیستم‌های رزرو هتل اگرچه انواع گوناگونی دارند؛ اما ماهیت آن‌ها یکسان است و همگی فرایند رزرواسیون را تسهیل می‌کنند. 


چرا باید از سیستم رزرو آنلاین هتل استفاده شود؟ 

 
یک سوال اساسی که باید به آن پاسخ داده شود این است که آیا ضرورتی برای استفاده از سیستم رزرو آنلاین وجود دارد یا خیر؟ حقیقت این است که این روزها فعالیت در حوزه هتل‌داری بدون استفاده از سیستم رزرواسیون آنلاین ممکن نیست. اینترنت این امکان را به مسافران داده است که هتل‌های مختلف را به صورت آنلاین با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بهترین مورد را انتخاب کنند. 

همچنین آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری یا حتی برقراری تماس، تنها با چند کلیک هتل مد نظر خود را رزرو کنند. به همین خاطر دیگر فعالیت در این حوزه بدون بهره‌مندی از یک سیستم رزرو آنلاین ممکن نیست. هتل‌های بزرگ دنیا در تلاشند تا با بهبود وضعیت سیستم رزرواسیون، نظر مسافران را جلب کنند. 


نحوه عملکرد سیستم‌های رزرواسیون 

 
برای آنکه با سیستم‌های رزرواسیون هتل بیشتر آشنا شوید، بد نیست نگاهی به مراحل عملکرد آن داشته باشیم. با شناخت این مراحل متوجه خواهید شد که یک سیستم رزرواسیون مناسب چه تاثیری بر فرایند رزرو هتل خواهد داشت.


 


وارد کردن اطلاعات تجاری هتل 

 
نخستین قدم برای استفاده از سیستم رزرواسیون آنلاین این است که مسئول هتل، اطلاعات کاملی را درباره هتل و اتاق‌های آن وارد سامانه کند. هر بار که برای رزرو هتل وارد سایت می‌شوید، اطلاعاتی را در خصوص موقعیت قرارگیری هتل، سال ساخت، تعداد اتاق‌ها و جزئیات هر اتاق مشاهده می‌کنید. هر قدر یک هتل اطلاعات کامل‌تری درباره خود ارائه کند، نظر شما را بیشتر به خود جلب خواهد کرد. سیستم رزرواسیون آنلاین این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند که اطلاعات مورد نیاز درباره هتل را دریافت کنند. ازجمله این اطلاعات می‌توان موارد زیر را نام برد:

•    موقعیت هتل 
•    تعداد اتاق‌ها 
•    نرخ اتاق‌ها 
•    موجودی اتاق‌ها
•    امکانات هتل و انواع خدمات ارائه شده
•    ارائه تصویر از اتاق‌ها و …

 

رزرو هتل توسط مسافران 


پس از آن که اطلاعات هتل وارد سیستم شود، مسافران می‌توانند تنها با چند کلیک پروسه رزرواسیون را انجام دهند. برای این کار کافیست اتاق‌های یک هتل را بررسی کرده و مناسب‌ترین مورد را انتخاب نمایند؛ سپس اطلاعات مورد نیاز مانند تاریخ سفر و تعداد مسافران را وارد می‌کنند تا توسط سیستم بررسی شود. اگر اتاق مورد نظر در تاریخ اعلام شده خالی باشد، مسافر می‌تواند با چند کلیک پرداخت را انجام داده و اتاق را رزرو کند. 


به‌روزرسانی موجودی اتاق‌ها 

 
یکی از وظایف سیستم رزرواسیون آنلاین، به‌روزرسانی وضعیت اتاق‌هاست. اگر مدت زیادی را صرف بررسی اتاقی کنید که در تاریخ مد نظر شما رزرو شده باشد، عملاً وقت خود را هدر داده‌اید. به همین خاطر برخی از سیستم‌های رزرواسیون آنلاین به محض رزرو شدن یک اتاق، وضعیت اتاق‌ها را آپدیت می‌کنند و از آن پس تنها اتاق‌های خالی به مسافران نمایش داده می‌شوند. 


ارتباط با مسافران 

 
یک سیستم رزرواسیون آنلاین می‌تواند به روش‌های مختلف با مراجعین ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال مسافران پس از رزرو هتل، ایمیلی را دریافت می‌کنند که حاوی اطلاعات کامل اتاق آن‌هاست. همچنین پیامک‌های متفاوتی مبنی بر اعلام وضعیت هتل‌ها و تخفیفات ارسال می‌شوند که نقش مهمی در جذب مسافرین دارند. 


ویژگی‌های بهترین سیستم رزرواسیون آنلاین 

 
این روزها دائماً تحولات گوناگونی در سیستم‌های رزرواسیون آنلاین ایجاد می‌شوند تا خدمت‌رسانی به مسافران را بهبود ببخشند. با این حال چند ویژگی اساسی باید در یک سیستم رزرواسیون وجود داشته باشد تا بتوان آن را در دسته سیستم‌های درجه یک قرار داد. به عنوان مثال:

•    سیستم رزرواسیون باید انعطاف‌پذیر و سریع باشد. 
•    باید قابلیت رزرو سریع و آسان را فراهم کند. 
•    باید باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان مسافر شود. 
•    باید یک طراحی کاربرمحور داشته باشد. 
•    باید درگاه پرداخت امن یکپارچه داشته باشد. 
•    باید از چند زبان پشتیبانی کند. 
 



راحت‌ترین روش رزرو هتل؛ استفاده از وبسایت فلای تودی 

 
حال که با سیستم‌های رزرواسیون آنلاین آشنا شدید، باید بگوییم که بهترین سامانه رزرو هتل به صورت آنلاین در کشور ما وب سایت فلای تودی است. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن هتل مد نظر خود را با کمترین قیمت رزرو کنید، وارد سایت فلای تودی شوید و از قسمت هتل، به صفحه مربوطه بروید. حالا کافی است اطلاعات لازم را وارد کنید تا اتاق مناسب از میان بیش از ۱.۵ میلیون هتل از سرتاسر دنیا، به شما پیشنهاد شود. در ادامه تنها با چند کلیک می‌توانید رزرو خود را قطعی کنید‌. فلای تودی بهترین همراهی است که می‌توانید در هر سفر داشته باشید.


 
کد مطلب : ۲۸۲۶۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما