۰
مدیر عملیات فیس‌بوک در جریان کارزار تبلیغاتی علیه سوروس بوده است

افزایش فشار بر شریل سندبرگ

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵
افزایش فشار بر شریل سندبرگ
آیتی‌من - موضوع از اظهارات جنجالی جرج سوروس در همایش جهانی اقتصاد در داووس آغاز شد. سوروس در سخنرانی خود در آن همایش، فیس بوک و گوگل را تهدیدی برای جامعه ارزیابی کرده و خواستار کنترل و نظارت بیشتر دولتی بر فعالیت های گوگل و فیس بوک شده بود. پس از سخنان جرج سوروس، گفته می شود که فیس بوک یک کارزار تبلیغاتی علیه جرج سوروس راه اندازی کرده است.

سایت «تاگس شاو» وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان روز جمعه ۹ آذر (۳۰ نوامبر) به نقل از نیویورک تایمز در مورد نقش شریل سندبرگ در کارزار تبلیغاتی علیه جرج سوروس نوشته است که مدیر عملیات فیس بوک در جریان این کارزار تبلیغاتی بوده است.

گفته می شود که سندبرگ پس از همایش داووس از همکاران خود در فیس بوک خواسته بود تا درباره انگیزه حمله جرج سوروس به فیس بوک تحقیق کنند. او مایل بود بداند که آیا سوروس  از حمله به فیس بوک و گوگل به لحاظ اقتصادی سود می برد یا نه.

 کارزار تبلیغاتی علیه سوروس
اندکی پس از تحقیق و بررسی پیرامون جرج سوروس و انگیزه های او، فیس بوک برای پیشبرد سیاست خود علیه سوروس، از یک آژانس تبلیغاتی در واشنگتن کمک می گیرد.

آژانس تبلیغاتی دیفاینرز موظف بوده درباره جرج سوروس اطلاعات گردآوری کند و اطلاعات منفی را در اختیار خبرنگاران و رسانه ها قرار دهد. 

الیوت شراج، رئيس بخش ارتباط عمومی فیس بوک پیش از کناره گیری از سمت خود مسوولیت این کارزار تبلیغاتی را برعهده گرفته بود.

بر اساس خبر منتشر شده از سوی نیویورک تایمز، شریل سندبرگ ابتدا درباره وجود و فعالیت چنین آژانسی ابراز بی اطلاعی کرده بود. شریل سندبرگ، فرد شماره دو فیس بوک در ادامه تحقیقات اما اعتراف کرده است که در جریان کارزار تبلیغاتی علیه سوروس بوده است. 

 فیس بوک و افزایش انتقادها
فیس بوک ماه هاست که به علت دادو ستد با اطلاعات کاربران مورد انتقاد نهادهای مدنی و رسانه ها قرار دارد. همین موضوع منجر به کوچ میلیونی کاربران از این شبکه اجتماعی شده است.

بر اساس  اخبار منتشر شده تنها ظرف شش ماه گذشته، فیس بوک حدود 2 میلیون نفر از کاربران خود را در اروپا از دست داده است.

کوچ کاربران از فیس بوک به ویژه در بین جوانان شدیدتر است. بر اساس گزارش های منتشر شده، تنها ۱۵ درصد از جوانان بین ۱۲ تا ۱۹ سال از فیس بوک استفاده می کنند. فیس بوک در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱۰ درصد از کاربران خود را از دست داده است. 

این در حالی است که رویکرد به دیگر شبکه های اجتماعی از جمله واتس اپ و اینستاگرام ظرف ماه های گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه ها، ۹۵ درصد جوانان بین ۱۲ تا ۱۹ سال به طور مستمر از واتس اپ استفاده می کنند. دو سوم این گروه از جوانان در عین حال عضو اینستاگرام هستند.

 
کد مطلب : ۲۷۰۶۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما