۰
مدیرعامل شاتل:

وزارت ارتباطات اجازه افزایش 40 درصدی قیمت خدمات اینترنت را صادر کند

تاریخ انتشار
شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل
احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل

آی‌تی‌من- احمدرضا نخجوانی افزود: با وجود آن که تلاش وزارتخانه بر این بوده است که با تثبیت قیمت پهنای باند، به شرکت‌های ارایه دهنده‌ خدمات اینترنت کمک کند، اما پهنای باند اینترنت، حداکثر  25 درصد  قیمت تمام شده‌ خدمات اینترنت شرکت‌های یادشده را تشکیل می‌دهد. به عنوان یک مثال ساده، از سال گذشته هزینه‌ نیروی انسانی نزدیک به 40 درصد افزایش یافته و قیمت تجهیزات و کالاهای مصرفی برای شبکه، بین 300 تا 400 درصد افزایش یافته است! به این ترتیب، در این اقتصاد تورمیِ لجام گسیخته، طبیعی‌ است که بپذیریم قیمت خدمات اینترنت نیز، هم‌پای دیگر محصولات و خدمات افزایش یابد.

وی افزود: شرکت‌های ارایه دهنده‌ خدمات ارتباطات ثابت، ظرف یک سال گذشته چند هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و مصرف کنندگان نیز، دیر یا زود نخواهند توانست از خدمات پرکیفیت استفاده کنند. به همین خاطر نیز خواسته‌ ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که با افزایش 40 درصدی خدمات اینترنت در کشور موافقت کند و اجازه دهد ساز و کارهای عرضه و تقاضا، قیمت را در بازار مشخص سازد. افزون بر این، این نکته را در نظر داشته باشد آنچه به اپراتورهای سیار امکان ارایه‌ سرویس ارزان قیمت را داده، سوبسیددهی متقاطع از خدمات تلفن است که همین پدیده نیز برای آسیب دیدن اپراتورهای ثابت، مزید بر علت شده است.

نخجوانی گفت: شرایط فعلی به گونه‌ای است که تعداد عمده‌ای از شرکت‌های ارایه دهنده‌ خدمات اینترنت، به جای اندیشیدن به سرمایه‌گذاری، در جدال با خاموشی هستند و تنها راه نجات آنان، افزایش قیمت‌هاست. شواهد و آمار نشان می‌دهد که متوسط پرداختی یک خانوار برای اینترنت ثابت در ماه حدود 25 هزار تومان است و اگر این رقم 10 هزار تومان افزایش یابد، در هزینه‌های آنان محسوس نیست، اما می‌تواند این صنعت را نجات دهد و همان خانوارها از این موضوع منتفع شوند.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۲۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين