۰
رییس انجمن واردکنندگان موبایل

کندی روند واردات گوشی باعث اختلال در بازار شب عید می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۶
کندی روند واردات گوشی باعث اختلال در بازار شب عید می‌شود
کندی روند واردات گوشی باعث اختلال در بازار شب عید می‌شود

آی‌تی‌من- حسین غروی رام، رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت ضمن ابراز نگرانی از آینده بازار موبایل کشور گفت: در حال حاضر شرکت‌های واردکننده که تعدادشان به 186 شرکت رسیده با مشکلات عدیده ای در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش مواجه هستند. در حالی که پیش تر اعلام کرده بودیم مصرف کشور به صورت ماهانه چیزی حدود 1 میلیون و 200 هزار تا 1 میلیون و 500 هزار دستگاه تلفن همراه است و برای تامین آن ماهانه به 150 تا 170 میلیون دلار ارز نیازمندیم، اما طی روزهای اخیر نه تنها شاهد تامین این نیاز نبوده ایم، بلکه با کندی رسیدگی به درخواست‌های ثبت سفارش‌ و صف‌های طولانی نوبت رسیدگی به پروندهای واردات موبایل مواجه شده‌ایم. 

وی متذکر شد: در صورتی که روند ثبت سفارش‌های موبایل و تخصیص ارز بخواهد به همین ترتیب با اختلال و کندی پیش رود، به احتمال زیاد با بازار متلاطمی در شب عید مواجه خواهیم بود و برای جلوگیری از این بحران لازم است همین حالا به فکر باشیم و موانع را برطرف کنیم. 

حسین غروی افزود: حالا که روند عرضه و تقاضا در بازار به ثبات رسیده ، باید تدبیری اندیشده شود که تامین کالا به همین میزان فعلی صورت گیرد تا بازار موبایل متعادل بماند. در غیر این صورت در 3 ماهه‌ی پایانی سال با کمبود موبایل در بازار مواجه خواهیم شد و در پی آن شاهد موج گرانی این کالای اساسی و ایجاد نارضایتی در جامعه خواهیم بود.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اظهار داشت: واردکنندگان موبایل پس از اجرای طرح رجیستری تمام تلاش خود را در جهت تامین بازار و ثبات قیمت‌ها کرده اند که گواه آن هم مشاهده‌ی قیمت‌هایی حتی پایین‌تر از قیمت منطقه خاورمیانه است. لازم به توضیح است کنترل قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر در حالی صورت گرفته است که با نوسان قیمت ارز و افزایش چشمگیر آن مواجه بوده ایم. اما با این حال واردکنندگان با وجود زیان‌دهی، قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند.
 
کد مطلب : ۲۷۳۱۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما