۰

اپل دو میلیاردمین آیفون را امسال می‌فروشد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۳
اپل دو میلیاردمین آیفون را امسال می‌فروشد

آی‌تی‎من- اپل سال 2007 نخستین گوشی آیفون را راهی بازار کرد و در اولین سال عرضه توانست 1.9 میلیون دستگاه گوشی از آیفون به فروش برساند. حالا پس از 13 سال اعلام کرده که رقم فروش آیفون‌هایش به دو میلیارد می‌رسد و این رکوردی تازه برای اپل به شمار می‌رود.

حالا که اپل به فروش دو میلیارد دستگاه از آیفون نزدیک می‌شود، این کمپانی آمریکایی اعلام کرده که درآمد حاصل از فروش آیفون به 275 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال اپل پیش بینی کرده که میزان فروش گوشی‎هایش با عرضه آیفون 5G افزایش خواهد یافت و در سال 2020 شاید خیلی زودتر به رقم فروش دو میلیاردمین آیفون دست یابد.

از سوی دیگر گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل در بازار چین در ماه پایانی سال گذشته، دسامبر ۲۰۱۹، توانسته رشد و افزایش ۱۸.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کند که به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، موفقیت بزرگی برای این شرکت آمریکایی به شمار می‌رود.

دو سال گذشته که تنش میان چین و ایالات متحده آمریکا بالا گرفته و تب جنگ تجاری میان این دو کشور، دامان بسیاری از شرکت های تکنولوژی و خودروسازی آمریکایی و چینی را گرفته بود، برای اپل نیز سال های سختی بود و در این مدت با افت عملکرد قابل توجهی مواجه شد. از طرفی دیگر در همین بازه زمانی هواوی به عنوان نخستین غول تکنولوژی چینی به اتهاماتی همچون جاسوسی از کاربران و مقامات آمریکایی و همچنین همکاری با دولت چین متهم شد و به دنبال ممنوعیت فروش و فعالیت در آمریکا، سهم خود را در بازار این کشور از دست داد. بعد از آن بسیاری از کاربران چینی نیز در پاسخ به ممنوعیت هواوی و تلاش واشنگتن برای تحریم هواوی، اقدام به بایکوت خرید و استفاده از گوشی های آیفون اپل کردند. همین امر موجب شد اپل نیز با کاهش سهم قابل توجهی در چین که یکی از بزرگترین بازارهای فروش موبایل در جهان به شمار می رود، از دست بدهد.

حالا به نظر می‌رسد که باری دیگر اپل موفق شده است با ثبت رشدی ۱۸.۷ درصدی در آخرین ماه از سال ۲۰۱۹ میلادی، روندی رو به رشد و صعودی را برای خود به ارمغان بیاورد.

 
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۳۲۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما