۰
ریزش 9 درصدی سهام توییتر

ماسک دبه کرد؛ توییتر: تلافی می‌کنیم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸

آی‌تی‌من- به فاصله کوتاهی پس از اینکه ایلان ماسک اعلام کردقرارداد خودش با توییتر را لغو می‌کند،‌ سهام این شرکت با کاهش9 درصدی روبه‌رو شد.

بلومبرگ گزارش داد، سهام توییتر و پس از اینکه ایلان ماسک گفتقرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید این شبکه اجتماعی را فسخمی‌کند، کاهش یافت. تحلیلگران خروج ماسک از این قرارداد رافاجعه‌ای برای توییتر عنوان کردند.

پس از اینکه ماسک اعلام کرد معامله خرید توییتر را فسخ می‌کند،سهام این شرکت در معاملات پس از بازار تا ۹ درصد سقوط کرد.این موضوع باعث شد سهام شرکت تسلا، سازنده خودروهایالکتریکی که ماسک رهبری آن را برعهده دارد، تا ۳ درصد افزایشیابد.

در همین حال شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اسنپ و پینترستنیز با کاهش حدود یک درصدی سهام در بازار معاملات رو به روشدند.

از زمانی که ماسک در اواخر آوریل پیشنهاد خرید این شرکت را داد،سهام توییتر در حال رشد بوده، اما نسبت به سهام سایرشرکت‌های فناوری که در بحبوحه افزایش تورم تحت فشار قرارگرفته‌اند، عملکرد بهتری داشت.

ظاهرا ایلان ماسک به این بهانه که توییتر چندین بخش از مفادتوافق خود را با وی را زیر پا گذاشته تصریح کرده که دیگرنمی‌خواهد توییتر را خریداری کند.  

در واکنش به این ماجرا و در سمت مقابل برت تیلور، رییستوییتر، در واکنش اعلام کرد هیئت مدیره این شرکت قصد دارداقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند و افزود: «هیئت مدیره توییتر متعهد است که این توافق را بر اساس قیمت وشرایط توافق شده با آقای ماسک نهایی کند.»

وکلای ماسک می‌گویند توییتر به درخواست‌های متعدد برای ارایهاطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرمپاسخ نداده یا از پاسخگویی خودداری کرده؛ امری که برایارزیابی عملکرد تجاری این شرکت بسیار مهم است.
از نظر این وکلا «توییتر مفاد متعدد این توافقنامه را نقض کرده وبه نظر می‌رسد اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای داشته که آقایماسک هنگام امضای توافق‌نامه ادغام بر آن‌ها تکیه کرده است.»

ماسک همچنین یکی دیگر از دلایل عدم خرید توییتر را اخراجمدیران عالی رتبه و یک سوم گروه جذب استعداد توسط توییتر،عنوان کرد. از نظر وی چنین اقداماتی تعهد توییتر را برای "حفظکامل اجزای مادی سازمان تجاری فعلی آن" نقض کرده است.
​​​​​​​
تصمیم ماسک احتمالاً منجر به یک کشمکش حقوقی طولانی بیناین میلیاردر و شرکت توییتر خواهد شد. ممکن است در نتیجه اینمنازعه حقوقی ماسک بتواند با اثبات ادعاهای خود توییتر را باپرداخت مبلغی کمتر خریداری کند. توییتر امیدوار است رونددادگاه طی چند هفته آینده آغاز شده و در چند ماه به نتیجه برسد.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۹۲۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما