۰
رییس سازمان پدافند غیرعامل:

۸۰ درصد حوادث سایبری اخیر پیچیده نبود

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۹
۸۰ درصد حوادث سایبری اخیر پیچیده نبود
۸۰ درصد حوادث سایبری اخیر پیچیده نبود

آی‌تی‌من- غلامرضا جلالی در روز نخست همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی در مشهد درباره هک شدن سامانه شهرداری تهران، افزود: هک سامانه شهرداری تهران که در تابستان رخ داد به دلیل وجود ۳۰۰ دسترسی اَدمین بود که می‌توانست هر کاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: اَدمین، در کنترل سیستم‌های اداری به اندازه مدیرعامل یا بیشتر اختیارات دارد. باید کسیکه می‌خواهد ادمین اداری باشد صلاحیت امنیتی وی استعلام شود تا مشخص باشد فرمان کار دست چه کسی قرار گرفته است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که مدیران باید نسبت به مسایل سایبری زیر مجموعه خود اطلاعات لازم را کسب کنند، اظهار داشت: وقتی زیرساخت‌ها مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد یعنی نوع جدیدی از جنگ آغاز شده و از نظر شرعی لازم است حداقل اطلاعات سایبری را داشته باشیم و در این خصوص در همه حوزه‌ها آمادگی داریم همه نیاز‌های آموزشی را به دستگاه‌ها ارایه دهیم.

وی افزود: دشمن با تهدید ترکیبی به میدان آماده است و از لایه‌های مختلف استفاده می‌کند که یکی از این‌ها نفوذ یا تهدید از درون است و مسوول و کسی که در یک سازمان، اَدمین است و اطلاعات، اختیار و دسترسی دارد باید کنترل مضاعف شود.

جلالی گفت: دشمنان در حملات سایبری به دنبال ضربه به جا‌هایی هستند که بیشترین خدمت را ارایه می‌دهند چنانکه قبلا به سامانه سوخت حمله کردند.

وی افزود: از دیگر اقدامات دشمن این است که از طریق رسانه، کار‌هایی که انجام می‌دهد بزرگنمایی می‌کنند. کار رسانه دشمن نفت ریختن روی مشکلات اولیه است. به میزانی که فضای افکار عمومی دست دشمن است به همان میزان، قدرت اراده مردم دست وی قرار دارد از این رو امیدواریم حوادث اخیر فضای مجازی را نظام‌مند کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: توسعه آشوب و اغتشاش و ناامنی تهدیدات ترکیبی دشمن است و کلید آن آسیب‌پذیری سایبری است.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۹۹۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما