۰
معاون علمی: باید برای استارت‌آپ‌ها رقیب قوی ایجاد کرد

زمزمه‌های خالص‌سازی در زیست‌بوم استارت‌آپی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵
زمزمه‌های خالص‌سازی در زیست‌بوم استارت‌آپی
زمزمه‌های خالص‌سازی در زیست‌بوم استارت‌آپی

آی‌تی‌من- روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در صفحه ویراستی خود باادعای وجود ناهنجاری در برخی از شرکت‌های زیست بوم استارت‌آپی نوشته است: «هویت فرهنگی زیست بوم فناوری و زیست بوم کارآفرینی استارت‌آپی که عموما در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کند تفاوت‌های جدی دارد. بیشتر دانش بنیان‌ها که در زیست بوم فناوری فعالیت می‌کنند به دلیل درگیر بودن با حل مسایل واقعی و مشکلات کشور، در حوزه‌های مختلف مانند درمان، نفت، کشاورزی، هوافضا و... ، سلامت فرهنگی و دلبستگی به کشور دارند، اما برخی از شرکت‌های زیست بوم کارآفرینی استارت‌آپی ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند.»

دهقانی در ادامه می‌افزاید: «از نظر من، دلیل عمده آن، جنس ورود این مساله در سال‌های گذشته همراه با جریان‌های خارجی_غربی و فرهنگ غربی بوده و آسیب‌های جدی هم داشته است.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر حمایت از مجموعه‌های فناورانه گفته است: «از نظر من یک راه حل اساسی برای حل این معضل، تدوین و «اجرای» قوانین محکم توسط تنظیم‌گرهای اقتصاد دیجیتال در کشور از یک سو و حمایت و پشتیبانی از جریان‌های اصیل و معتقد فرهنگی و انقلابی برای ایجاد رقبای قوی از سوی دیگر است. نهاد سازی پی در پی دردی از کشور دوا نمی‌کند، مردم باید برای نقش آفرینی تقویت شوند.»

 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۱۴۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما