۰
نکات مهمی که باید بدانید

مزایای سیم‌کارت‌های ایرانی برای زائران اربعین

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹
مزایای سیم‌کارت‌های ایرانی برای زائران اربعین
مزایای سیم‌کارت‌های ایرانی برای زائران اربعین

آی‌تی‌من- به جز فراهم‌سازی زیرساخت‌های خدماتی و اقامتی، مساله سرویس‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی نیز از جمله اولویت‌های مهم زائران ایرانی و خانواده‌های آنها است.

سال قبل و با توجه به رکورد حضور بیش از ۲۱ میلیون زائر از نقاط مختلف دنیا در عراق، به طور معمول اپراتورهای کشورهای مبدا و به ویژهاپراتورهای مستقر در کشور عراق، بسته‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای جذب بیشتر این میزان از مشترکان بلقوه در نظر می‌گیرند.

در این میان قیمت، مدت و حجم بسته‌های مکالمه و اینترنت برای زائران، از جمله موارد اصلی برای انتخاب سیم‌کارت و اپراتور ارایه‌دهنده اینخدمات است.

در این مورد، برای نمونه بررسی بسته‌های ارایه شده از سوی همراه اول در قیاس با اپراتورهای عراقی نشان می‌دهد، بسته‌های همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ایران و خاورمیانه، از نظر زمانی، قیمتی و حجمیبرای زائران به‌صرفه‌تر و بهترین انتخاب است.

اما بد نیست زائران ایرانی بدانند که این تنها مزیت و برتری انتخاب سیم‌کارت‌های ایرانی در قیاس با سیم‌کارت‌های عراقی نیست و در ادامه برخی از این موارد تشریح می‌شود:

۱-  شاید موضوعی که برای برخی از ایرانی‌ها مدنظر و احتمالا نگران‌کننده باشد، مساله فیلترینگ برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها رویسیم‌کارت‌های داخلی است. در این مورد نیز باید گفت، رومینگبین‌الملل اپراتورهای ایرانی از جمله همراه اول در خارج از مرزهای کشور مشمول فیلترینگ نیست.

۲-  نکته مهم دیگر مساله دسترسی به برخی سایت‌ها، خدمات و اپلیکیشن‌های داخلی از جمله بانک‌هاست که اهمیت زیادی برای زائران ایرانی دارد. در این خصوص زائران باید مد نظر داشته باشند که دسترسی به این خدمات مهم تنها از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی میسربوده و با سیم‌کارت‌های خارجی امکان اتصال به خدمات داخل کشور فراهم نیست.

۳-  اما در کنار خدمات، تخفیف‌ها و تسهیلاتی که مستقیما از سویاپراتورهای داخلی ارایه شده است، زائران ایرانی امکان برخورداری از برخی خدمات وابسته به اپراتورهای داخلی نیز می‌توانند بهره‌مند شوند که از آن جمله می‌توان به امکان تماس رایگان بر بستر روبیکا اشاره کرد که مزیت مغتنمی به شمار می‌رود.

۴-  مشترکان اپراتورهای داخلی همچنین امکان دسترسی به اینترنترایگان در نقاط مرزی را دارند.

۵-  کیف پول اوانو که خدمتی است که از سوی همراه اول ارایه شده و برای زائران در انجام پرداخت‌های مهم و در لحظه اهمیت دارد نیز صرفا از طریق سیم‌کارت‌های همراه اول قابل دسترسی و استفاده است.

۶-  خدمات‌دهی بهتر، سریع‌تر و ریالی اپراتورهای ایرانی به زائران کشور نیز مزیت دیگری است که نباید از آن غافل بود.
به طور خلاصه باید گفت مجموع خدمات و امکانات ارایه شده از سویاپراتورهای داخلی که عمدتا مبتنی بر نیازهای مهم و داخلی زائران ایرانی است، دایره وسیع‌تری را در قیاس با اپراتورهای خارجی و عراقی را شامل شده و در نهایت نیز مانع خروج ارز از کشور می‌شود.
 
کد مطلب : ۲۸۱۶۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما