۰

رونمایی از نوآوری‌های دلفین در حوزه امداد خودروی هوشمند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۹
رونمایی از نوآوری‌های دلفین در حوزه امداد خودروی هوشمند
رونمایی از نوآوری‌های دلفین در حوزه امداد خودروی هوشمند

آی‌تی‌من- در ابتدای این رویداد محمدمهدی شیران، ‌بنیان‌گذار و مدیرعامل دلفین، توضیحاتی در مورد فعالیت شرکت ارایه کرد و گفت: ما از سال ۸۸ با ورود فناوری GPS به فکر تغییراتی نوآورانه در این مسیر افتادیم و با همکاری با شهرداری فعالیت‌های‌مان را بسط و توسعه دادیم. مشاهده موقعیت خودروها در خدمات شهری شهرداری اولین بخش‌هایی بود که وارد آن شدیم و کم‌کم به سنسورهای جانبی خودروها ورود کردیم.

وی افزود: در سال 1391 با بررسی خواسته‌های متفاوت مشتریان دلفین با اضافه کردن نسل جدید سنسورهای مختلف، سبد محصولات خود را گسترده‌تر کردیم تا جوابگوی طیف بیشتری از مشتریان خود باشیم. سال 1400  نیز با آمدن فناوری‌های جدید وارد حوزه فناوری‌های حمل‌ونقل، ردیابی و تعقیب خودرو شدیم و علیرغم تحریم‌ها و نوسانات سرسام آوری ارزی پا پس نکشیدن و با ورود به حوزه خودروهای متصل و کنار هم قرار دادن نیازهای خودروهای متصل و مدیریت هوشمند ناوگان فصل تازه‌ای را باز کردیم.

در ادامه مراسم فاطمه‌جمالی، ‌بنیان‌گذار و مدیرتوسعه محصول دلفین، با اشاره به آخرین فناوری‌های سخت‌افزاری در حوزه خودرو، گفت: هر سازمان و شرکتی که خود را تکنولوژی محور می‌داند باید به دنبال آخرین فناوری‌های جهانی باشد و ترندهای جهانی را دنبال کند و گرنه نمی‌تواند خود را در برابر تغییرات مقاوم کند و از سویی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

مدیر توسعه محصول دلفین به شرح جزئیات فناوری‌های استفاده شده در سنسورهای شرکت دلفین پرداخت و افزود: یکی از جدیدترین محصولاتی که به سبد آنها اضافه شده‌است ADAS یا دستیار پیشرفته راننده است که انقلابی در حوزه فناوری‌های جدید می‌باشد. از جمله قابلیت‌های آن ذخیره‌سازی 20 چهره مجزا به عنوان راننده، تشخیص خواب‌الودگی و حالت‌های رفتاری راننده که می‌تواند امکان کنترل و مراقبت از راننده را فراهم کند و جلوی بسیاری از حوادث جاده‌ای را بگیرد.

در ادامه این رویداد مهدی صمدانی، مدیر فنی دلفین، به معرفی نوآوری‌های نرم‌افزارهای دلفین پرداخت و گفت: در واقع داده‌های درست محور تصمیم‌گیری هستند و ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب است که می‌تواند به ساختاری کارآمد بی‌انجامد. ماشین لاماری حالا به کمک این شرکت، با اضافه شدن تجهیزات جانبی به اولین امداد خودرو هوشمند ایران تبدیل شده است، که در این مراسم با برقراری ارتباط با یک خودرو از راه دور از این سیستم رونمایی شد.

به گفته وی، بررسی رفتار راننده، نظارت تصویری، عیب‌یابی از راه دور و تماس اضطراری از ویژگی‌های سیستم امدادخودروی هوشمند دلفین است. لاماری امداد به 2 دوربین مجهز است که فعالیت‌های انجام گرفته در داخل و همچنین خارج از این خودرو را رصد می‌کند. هدف از قرار گیری این دوربین‌ها ثبت اطلاعات و اتفاق‌ها در مسیر خدمت رسانی خودرو امداد لاماری است.

طبق گفته صمدانی قرار است حدود 32 دستگاه از این خودروهای سرویس بین نمایندگی‌های لاماری در سراسر کشور توزیع شود، به‌طوری‌که هر نمایندگی یک یا دو دستگاه خودرو امدادی داشته باشد تا برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده کند.

در پایان مراسم تفاهم‌نامه‌ای در راستای همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری میان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ونقل و فضایی، دانشگاه‌های علم و صنعت، علامه طباطبایی و تربیت مدرس و شرکت «اعتماد امن گستر لیان» امضا شد.
 


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۸۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين