۰

اسنپ کتابخانه‌های مدارس مناطق کم‌برخودار را تجهیز می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
اسنپ کتابخانه‌های مدارس مناطق کم‌برخودار را تجهیز می‌کند
اسنپ کتابخانه‌های مدارس مناطق کم‌برخودار را تجهیز می‌کند
 
آی‌تی‌من- هدف از اجرای این طرح ایجاد فرصت‌های برابر برای دسترسی کودکان و نوجوانان سراسر کشور به زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی است. در این طرح، با نیازسنجی از آموزش وپرورش استان‌های مختلف، کتابخانه‌ مدارسی که اعلام آمادگی کرده‌اند تجهیز و راه‌اندازی می‌شود. کتاب‌های اهدایی با هدف ترویج کتابخوانی و رشد فکری دانش‌آموزان و بر اساس نیاز مقاطع مختلف تحصیلی انتخاب شده و شامل کتاب‌های غیر درسی، علمی، داستانی و غیره می‌شود.
 
داستان نیکوکاری‌ات کتاب می‌شود
مطالعه‌ کتاب تأثیر عمیقی بر رشد فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان داردو مهارت‌های آنها را برای رویارویی با دنیای بزرگسالی تقویت می‌کند. مطالعه‌ کتاب مهارت‌هایی همچون حس همدردی، مهارت‌های اجتماعی، خودآگاهی، آگاهی اجتماعی و فرهنگی و حس اعتماد به نفس را بهبود می‌بخشد. هر چه کودک با مفاهیم و مهارت‌های مختلف آشنایی بیشتریداشته باشد، در دنیای بزرگسالی می‌تواند موفق‌تر باشد.
 
با افزایش هزینه‌های زندگی و کمبود امکانات و زیرساخت‌هایی همچون کتابخانه در برخی مناطق بسیاری از کودکان و نوجوانان کشور دسترسی محدودی به کتاب‌های خوب دارند. در این طرح اسنپ تلاش می‌کند بامشارکت کاربرانش کتاب‌ها را در دسترس کودکان و نوجوانان ساکن مناطق کم‌برخوردار قرار دهد تا آنها فرصت بیشتری برای استفاده از امکانات فرهنگی و آموزشی را تجربه و برای رشد و توسعه‌ فردی و اجتماعی خودتلاش کنند.
 
مهرگیتی، در جست‌وجوی عدالت آموزشی
مهرگیتی از ابتدای کار خود در سال ۱۳۸۴، علاوه بر احداث مدارس، درراستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ارسال کتاب به مدارس مناطق کم‌برخوردار را آغاز و تا کنون بیش از سه میلیون و پانصد هزار جلد کتاب به این مناطق ارسال کرده است.
 
مهرگيتی، مؤسسه‌ای غيردولتی و نيكوكارانه، متشكل از واحدهای مختلف باهدف بنيادين تلاش برای ساختن ايرانی عاری از تبعیض و فقر فرهنگی است. مأموريت این موسسه مشاركت در احداث و تجهیز فضاهای آموزشی وفرهنگی به‌خصوص مدرسه در مناطق کم‌برخوردار است. فعالیت این موسسه در حوزه‌ فرهنگی و آموزشی است که در قالب طرح‌هایی همچون احداث و تجهیز مدرسه، خوابگاه، سالن‌های چند منظوره، کتابخانه و غیره در مناطق کم‌برخوردار کشور، حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان کم‌برخوردار و اهدای کتاب و رایانه به مدارس مناطق کم‌برخوردار کشور اجرا می‌شود.
 
نحوه‌ مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ
کاربران اسنپ می‌توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر ۲ هزار امتیاز کاربران، مبلغ ۴ هزار تومان به تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق کم‌برخوردار کمک می‌کند. با اجرای این طرح دانش‌آموزان بیشتری به منابع مطالعاتی و کتاب‌های مناسب برای افزایش دانش و آگاهی خود دسترسی خواهند داشت.
 
خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسوولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.
 
مرجع : روابط عمومی اسنپ
کد مطلب : ۲۸۲۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين