۰
مدیرعامل مخابرات:

سرمایه خیرین به اقتصاد دیجیتال بیاید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
سرمایه خیرین به اقتصاد دیجیتال بیاید
سرمایه خیرین به اقتصاد دیجیتال بیاید

آی‌تی‌من- مجید سلطانی در حاشیه بهره‌برداری مرحله نخست نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در کل کشور از سوی مخابرات پیش‌بینی شده است اما پیش‌بینی می‌شود با کمک مردم و دستگاه‌های مرتبط سطح اعتبارات این طرح افزایش و طرح در کمتر از ۲ سال به اجرا برسد.

وی اضافه کرد: اگر شرکت مخابرات ایران برای انجام پروژه‌های بزرگ، تنها به منابع موجود خود اکتفا کند سد محکمی را مقابل خود دارد که این سد با کلید واژه جهادی شکسته و موجب شد که با انجام کار جهادی از توان همه استان‌ها استفاده شود.

سلطانی هدف‌گذاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طرح نجما را ۲۰ میلیون پورت اعلام کرد که با این سرعت کار، نزدیک به ۵۰ درصد این پوشش را شرکت مخابرات ایران می‌تواند انجام دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در اجرای طرح نجما در کشور است، گفت: در مرحله نخست طرح نجما حدود ۱۱۰ کیلومتر توسعه فیبر نوری در نقاط شهری و ۴۴۰ کیلومتر در مناطق روستایی این استان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران از خرداد ۱۴۰۱ در هیات مدیره این شرکت مصوب و ابلاغ شد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید در مدت ۲ سال (تا پایان ۱۴۰۳) به اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: براساس بررسی هفتگی پروژه‌ها و کنترل شاخص‌ها روند پیشرفت کار در استان‌ها متناسب با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، فرمانداری و استانداران با مجموعه شرکت و مدیریت مخابرات متفاوت است.

سلطانی در خصوص توسعه شبکه سیار در مناطق روستایی کشور افزود: توسعه شبکه سیار منوط به توسعه فیبر نوری است و با توجه به ایجاد زیرساخت فیبر نوری در روستاها برابر با طرحی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ و حمایت مالی کرده طرح روستاها با عنوان USO آماده می‌شود که به اپراتورهای سیار ابلاغ و آن‌ها سایت‌های خود را در نقاط کم پوشش یا بدون پوشش اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت فیبر نوری از هدف‌گذاری‌های دولت سیزدهم است که شرکت مخابرات آن را به عنوان یک طرح و نهضت جهادی مطالعه شده ارایه کرد.

سلطانی در خصوص شهرک الکترونیک گفت: ایجاد شهرک و دهکده الکترونیک برعهده مخابرات نیست با این وجود با توجه به ایجاد زیرساخت فیبر نوری بهره‌برداری از این زیرساخت به عهده بهره برداران است با این وجود شرکت مخابرات ایران با هدف ارایه خدمات به صاحبان صنایع، سازمان‌ها و نهادها در قالب طرح نظارت تصویری روی شبکه فیبر نوری ( USAAS) به عنوان یک خدمت کار را شروع کرده است.

وی گفت: شرکت مخابرات با هدف رفاه حال مشتریان و بهره برداری از زیرساخت فیبر نوری سرویس‌های جدیدی ایجاد کرده است.

سلطانی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب در فروردین‌ماه امسال در راستای تحقق شعار سال، همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر بود که از سال گذشته با طرح نجما، پیش زمینه این همدلی و همکاری آماده شد، اگر چه همگان باید در این نهضت کمک کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال گفت: توسعه فیبر نوری توسعه اقتصاد دیجیتال را به دنبال دارد، از طرفی برای دنبال کردن اقتصاد بدون نفت راهی جز حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال نیست.

وی ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال کشور در توسعه ناخالص ملی نسبت به سایر کشورها رشد خوبی ندارد که باید به سمت وضع مطلوب پیش رفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: باید برای توسعه اقتصاد دیجیتال نهضتی شکل بگیرد که با این اقدام و توسعه زیرساخت فیبرنوری به اقتصاد کشور و استان کمک شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال از ظرفیت کار خیرین استفاده نمی‌شود، بیان کرد: ساخت مدرسه لازم است اما اگر سرمایه‌ها به سمت اقتصاد دیجیتال هدایت شود اقدام شایسته‌ای است که باید انجام شود.

سلطانی با بیان تولید محتوای مردمی در استان‌ها با راه‌اندازی و استفاده از انجمن‌ها و سازمان‌های مردمی به منظور تمرکز زدایی از تولید و محتوا و توزیع در سطح کشور با نگاه بومی کردن محتواها، گفت: گرچه استان‌ها دارای امکانات هستند اما در زمان حاضر ۹۰ درصد از محتوای داخلی در تهران تولید می‌شود.

وی با بیان ایجاد فرصت اقتصادی توسعه مراکز داده استانی اظهار داشت: استان باید یک مرکز داده بزرگ داشته باشد که شرکت مخابرات حاضر است کمک لازم را در این زمینه انجام دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر تبلیغ و ترویج فضاها و فرصت‌های گردشگری استان افزود: بحث گردشگری، بوم‌گردی و صنعت توریسم در استان مطرح است که این مساله با فضای مجازی یعنی اقتصاد دیجیتال رشد می‌یابد.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۱۹۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين