۰

واکنش وزیر ارتباطات به کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۵
واکنش وزیر ارتباطات به کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت
واکنش وزیر ارتباطات به کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور در خصوص انتشار گزارش رگولاتوری در خصوص آمار ضریب نفوذ اینترنت ثابت و همراه و کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت گفت: رتبه ارتباطات ثابت کشور در دنیا در بین ۱۹۰ کشور بالای ۱۵۰ است و در ده سال گذشته هم وضعیت همین بوده است.

وی افزود: زیرساختهای ارتباطات ثابت در ده سال گذشته نوسازی نشده است و بدترین کیفیت را دارد که اتفاقاً خواستگاه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها حل همین مشکل است.

زارع پور در پایان گفت: ان شاءالله به مرور با راه‌اندازی فیبرنوری در شهرهای مختلف وضعیت ارتباطات ثابت به صورت ملموس ارتقا پیدا خواهد کرد.

 سازمان تنظیم مقررات به تازگی گزارشی از وضعیت ارتباطات در بهار سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است که بر اساس آن نفوذ اینترنت ثابت از ۱۳.۰۳ درصد به ۱۲.۹ درصد رسیده و از آن‌سو، ضریب نفوذ اینترنت سیار با رشد بیش از ۷ درصد همراه بوده است.

گزارش رگولاتوری نشان می‌دهد عمده سهم بازار اینترنت ثابت با رقم ۷۶ درصد، به فناوری X-DSL گره خورده و تعداد کاربران TD-LTE به ۱۸ درصد رسیده است. ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت نیز در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و ۲۹ درصد به دیگر شرکت‌های FCP مربوط می‌شود.

همچنین در این گزارش آمده است که ۷۵ درصد شکایات مردمی‌مربوط به ارتباطات ثابت (تلفن و اینترنت) بوده و ۲۵ درصد شکایات به ارتباطات سیار مربوط می‌شود.
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۹۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما