۰

نخستین سخت‌افزار هوش مصنوعی جانشین موبایل هوشمند معرفی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۰
نخستین سخت‌افزار هوش مصنوعی جانشین موبایل هوشمند معرفی شد
نخستین سخت‌افزار هوش مصنوعی جانشین موبایل هوشمند معرفی شد

آی‌تی‌من- هیومین که از سوی عمران چودری و بتانی بونجورنو، اعضای سابق تیم طراحی اپل تاسیس شده، سخت‌افزار پوشیدنی هوش مصنوعی خود را معرفی کرد.

دستگاه Ai Pin که 699 دلار قیمت دارد، به صورت مغناطیسی روی لباس می‌چسند و ارتباط تلفنی و داده نامحدود را با هزینه اشتراک ماهانه 24 دلار فراهم می‌کند.

هیومین اعلام کرد که با T-Mobile برای خدمات تلفن و با مایکروسافت و OpenAI در زمینه فناوری هوش مصنوعی مشارکت خواهد داشت.

این دستگاه از 16 نوامبر (پنج‌شنبه همین هفته، 25 آبان) برای سفارش در دسترس خواهد بود.

بونجورنو، مدیرعامل شرکت هیومین که همسر چودری است، گفت: ما برای این فناوری یک حد بالای قیمت درنظر گرفته‌ایم و آن را به شکلی قیمت‌گذاری کرده‌ایم که به نظر ما در دسترس خواهد بود.
چودری و بونجورنو این استارت‌آپ را در سال 2018 راه‌اندازی کردند. این شرکت بیشتر فعالیت‌های خود را تاکنون مخفی نگه داشته بود. چودری در ماه آوریل در یک سخنرانی TED این دستگاه را به نمایش درآورد و در ماه سپتامبر نیز در هفته مد پاریس، روی لباس برخی مدل‌ها از جمله نائومی کمبل از آن استفاده شد.

بنا به اعلام این شرکت، دستگاه Humane Ai Pin قرار است در نهایت جایگزین گوشی‌های هوشمند شود. طرح اشتراک این دستگاه با شماره تلفن خاص خود ارائه می‌شود و نیازی به جفت شدن آن با تلفن همراه نیست. این دستگاه بدون صفحه نمایش است و افراد از طریق صدا، صفحه لمسی، اشاره یا با نگه داشتن اشیا با آن ارتباط برقرار می کنند. Ai Pin همچنین دارای یک پروژکتور لیزری است که می‌تواند متن را روی دست کاربر منتشر کند.

چودری 20 سال در اپل فعالیت کرد و طراحی صفحه خانگی آیفون تحت رهبری او انجام شد.

بونجورنو نیز رهبر تیم توسعه نرم‌افزار برای محصولاتی از جمله آیفون، آیپد و بعدها کامپیوترهای مک بود.

این زوج تعدادی از کارکنان سابق اپل، از جمله پاتریک گیتس، مدیر ارشد فناوری را نیز جذب کردند.

چودری و بونجورنو در بیانیه‌ای گفتند: Ai Pin تجسم چشم‌انداز ما برای ادغام هوش مصنوعی با متن زندگی روزمره مردم است و می‌تواند بودن تحت‌الشعاع قراردادن انسانیت، توانایی‌های ما را افزایش دهد.

استارت‌آپHumane  تا به امروز 230 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده و حامیان برجسته این شرکت عبارتند از مایکروسافت، سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI و شرکت مدیریت جهانی تایگر.

اما هیومین تنها شرکتی نیست که ساخت سخت افزار هوش مصنوعی را دنبال می‌کند. بر اساس گزارش های فایننشال تایمز، LoveFrom که توسط جانی آیوی، مدیر سابق طراحی اپل بنیان‌گذاری شده نیز با OpenAI برای یک دستگاه هوش مصنوعی وارد مذاکره شده است.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين