۰

هوش مصنوعی رفتار انسان را پیشگویی می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴
هوش مصنوعی رفتار انسان را پیشگویی می‌کند
هوش مصنوعی رفتار انسان را پیشگویی می‌کند

آی‌تی‌من- سیستم هوش مصنوعی مذکور به عنوان مدل بودجه استنتاج پنهان  (L-IBM)مشهور شده است. مولفان پژوهش ادعا می‌کنند L-IBM بهتر از چهارچوب‌های پیشنهادی پیشین قادر به مدلسازی تصمیم گیری انسان است. این سیستم با بررسی رفتارها، اعمال و محدودیتهای گذشته که به فرایند تفکر یک عامل ( انسان یا یک سیستم هوش مصنوعی دیگر) فعالیت می‌کند. داده‌ها یا نتایج به دست آمده پس از ارزیابی استنتاج بودجه نامیده می‌شوند.

محققان از L-IBM برای پیش بینی حرکات بازیکنان انسانی درشطرنج استفاده کردند. مولفان پژوهش در این باره نوشته‌اند: نتایج ما حاکی از آن است که تصمیم گیری انسانی شبه بهینه(suboptimal human decision-making)  را می‌توان با نسخه‌های رایانشی محدود الگوریتم‌های جست‌وجوی استاندارد مدلسازی کرد. با انجام این کار به مدل‌های تصمیم گیری انسانی دقیق و همچنین معیارهای اطلاعاتی ظرفیت استنتاجی آنها دست یافت.

L-IBM برای مدلسازی فرایند تصمیم گیری یک عامل، نخست رفتارهای فرد و متغیرهای تاثیرگذاری را تحلیل می‌کند. به بیان دیگر محققان در جست‌وجوی مدلی هستند که عاملان تمایل دارند انجام دهند و هم در وضعیت واقعی مدل مذکور را اجرا می‌کنند.
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۰۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما