۰

آزمایش موفقیت آمیز اولین ماهواره‌های اینترنتی «کوییپر»

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
آزمایش موفقیت آمیز اولین ماهواره‌های اینترنتی «کوییپر»
آزمایش موفقیت آمیز اولین ماهواره‌های اینترنتی «کوییپر»

آی‌تی‌من- راجیو بادیال، معاون فناوری پروژه کویپر، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما توانستیم تمام داده‌های مورد نیاز خود را دریافت کنیم. همه سیستم‌ها، زیرسیستم‌ها و همه مواردی که ماهواره برای آنها طراحی شده، طبق برنامه کار می‌کند.

بادیال افزود: سی روز پس از راه‌اندازی ما می‌توانیم ویدیوی 4K پخش کنیم، تماس ویدیویی برقرار کنیم و در سایت آمازون خرید انجام دهیم.

پروژه کویپر برنامه آمازون برای ساخت شبکه‌ای متشکل از 3236 ماهواره در مدار پایین زمین برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در هر نقطه از جهان است. این شرکت قصد دارد بیش از 10 میلیارد دلار برای ساخت کویپر سرمایه‌گذاری کند.

به گفته بادیال، با تکمیل آزمایش نمونه‌های اولیه در فضا، آمازون قصد دارد ساخت اولین ماهواره‌های کویپر را در دسامبر آغاز کند و اولین ماهواره‌ها را در سه ماهه اول سال 2024 پرتاب کند.

آمازون از به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد سرعت پهنای باندی که آزمایش‌های کویپر حاصل شده خودداری کرد و تنها گفت که تجربه‌ای مانند کابل یا فیبر نوری به دست آمده است.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا آمازون را ملزم کرده تا نیمی از ۳ هزار ماهواره برنامه ریزی شده برای خوشه اینترنتی کوییپر را تا ۲۰۲۶ میلادی به فضا بفرستد.

بادیال تخمین زد که تا اواخر ۲۰۲۴ این شبکه قادر به تأمین پوشش پهنای باند در برخی از نقاط جهان خواهد بود و مرحله آزمایشی بتا از اوایل ۲۰۲۵ میلادی آغاز خواهد شد.
کد مطلب : ۲۸۲۱۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما