۰
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

پلتفرم‌ها دست دشمن هستند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۵
پلتفرم‌ها دست دشمن هستند
پلتفرم‌ها دست دشمن هستند

آی‌تی‌من- محمد امین آقامیری در نشست با فعالان فضای مجازی حوزوی بین الملل در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اهمیت کار در عرصه بین الملل و مخاطبان این عرصه، گفت: فعالیت‌های بین المللی یک موضوع اصلی و اساسی در زمره مأموریت‌های مهم و نیازمند محتواسازی در عرصه نیازهای کلان ملی و بین الملل است و می طلبد فعالان در این عرصه اهتمام جدی نسبت به تولید محتوا مطابق با ارزش‌های دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

وی ادامه داد: کار در عرصه فضای مجازی نیازمند شبکه اطلاعات منسجمی است که نیازها و مخاطبان بین الملل را مورد توجه خود قرار دهد، چراکه اگر نگاه ما داخلی و ملی باشد به طبع آن تمامی تحرکات ما تدافعی خواهد بود، اما اگر فعالیت‌ها در عرصه تولید محتوا در راستای نیل به اهداف انقلاب اسلامی و در عرصه بین المللی باشد شاهد حرکت رو به جلو در عرصه انتقال مفاهیم و محتواهای غنی خواهیم بود.

وی با بیان ضرورت بسترسازی در عرصه پلتفرم‌های ملی در عرصه فضای مجازی تاکید کرد:  در سال‌های گذشته مقدمات بسترسازی در فضای مجازی صورت نگرفته است که به سبب آن در بعضی از مواقع شاهد تهدیدهایی از بستر فضای مجازی برای نظام اسلامی بودیم، اما در مواقعی شاهد شکل گیری فرصت‌ها نیز بوده ایم و باید بدانیم در جهت زیرساخت‌ها دچار نقص‌هایی هستیم.
آقامیری افزود: فضای مجازی مکان و ملجایی برای زندگی، کسب و کار، تعاملات و غیره برای افراد جوامع است البته باید در این امر بر ضرورت وجودی آن یعنی احیای تمدن نوین اسلامی به واسطه صدور انقلاب اسلامی نگاه جدی داشته باشیم که باید در این راستا سعی در اقناع سازی مخاطبان بین المللی به واسطه تولید محتوا‌های غنی داشته باشیم تا در دنیا در جریانات رسانه ای دست برتر از آن ما باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن تأکید بر تولید محتوای غنی و توجه به داشتن قدرت انتشار در عرصه بین الملل ادامه داد: داشتن سکوی‌های برتر در عرصه بین الملل باید در دستور کار باشد تا پلتفرم‌های ملی ما بتوانند مخاطبانی از کشورهای متعدد داشته باشند، امروزه پلتفرم‌هایی در کشور وجود دارد که در دستان دشمنان است ، لذا باید سکوهای خودمان را در عرصه بین الملل به جهت جذب مخاطبان بین المللی گسترش دهیم.

وی گفت: فعالیت‌های فعالان حوزوی در عرصه بین الملل در عرصه تولید محتوا و حضور در فضای مجازی قابل تقدیر و وظیفه ما است پای کار باشیم تا این اتفاق‌ها توسعه پیدا کند.

در این نشست، فعالان فضای مجازی عرصه بین الملل نیز در سخنانی به بیان دغدغه‌ها، پیشنهادها و فعالیت‌های خود در عرصه فضای مجازی پرداختند.
 
مرجع : مرکز خبر حوزه
کد مطلب : ۲۸۲۲۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما