۰

چین برای مقابله با حملات سایبری برنامه اضطراری منتشر کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۴
چین برای مقابله با حملات سایبری برنامه اضطراری منتشر کرد
چین برای مقابله با حملات سایبری برنامه اضطراری منتشر کرد

آی‌تی‌من- طرح اضطراری مذکور در حالی اعلام شده که تنش ژئو پلیتیکی با آمریکا و متحدان آن افزایش یافته است. ازسوی دیگر سال گذشته نیز هکری ادعا کرد به مخزنی ازداده‌های خصوصی یک میلیارد کاربر چینی از پلیس شانگهای دسترسی یافته است.
 
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین جزئیات طرح رامنتشر کرد که نشان می‌دهد دولت‌های منطقه‌ای وشرکت‌ها باید در واکنش به رویدادهای سایبری چه ارزیابی و واکنشی نشان دهند.
 
در این طرح که هم اکنون برای بررسی نظر عموم مردم منتشر شده، با توجه به میزان آسیب به امنیت ملی، شبکه اطلاعات و آنلاین شرکت، یک سیستم مبتنی بر رنگ ۴طبقه‌ای پیشنهاد شده است. براساس برنامه مذکوررویدادهای سایبری که خسارتی بیش از یک میلیارد یوان (۱۴۱ میلیون دلار) در برداشته باشند و اطلاعات خصوصی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر یا اطلاعات حساس۱۰ میلیون کاربر را فاش کنند، «بسیار خطرناک» دسته‌بندی می‌شوند و در واکنش به آنها باید هشدار قرمز صادر شود.
 
همچنین شرکت‌های درگیر رویدادهای سایبری واداره‌های رگولاتوری مرتبط در واکنش به هشدارهای قرمزو نارنجی، باید یک جدول کاری ۲۴ ساعته برای بررسی رویداد بررسی کنند. در کنار این موارد، باید ۱۰ دقیقه پس از نشت اطلاعات به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اطلاع داده شود.
 
در بیانیه وزارتخانه آمده است: اگر رویداد سایبری خطرناک قلمداد شود، باید به رگولاتور محلی گزارش شود، هیچ گونه گزارش دهی دیرهنگام، اشتباه یا پنهان کاری درباره رویداد مجاز نیست.


 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما