۰
در سال 2023

حجم اخاذی با رمزارز از یک میلیارد دلار گذشت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۰
حجم اخاذی با رمزارز از به یک میلیارد دلار گذشت
حجم اخاذی با رمزارز از به یک میلیارد دلار گذشت
 
آی‌تی‌من- بنا به اعلام روز چهارشنبه شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین Chainalysis، کلاهبردارانی که موسساتی مانند بیمارستان‌ها، مدارس و ادارات دولتی را برای باج هدف قرار می‌دهند، در سال گذشته 1.1 میلیارد دلار به جیب زدند در حالی که این رقم در سال 2022، 567 میلیون دلار بود.

به گفته  Chainalysis، با این حال، خسارات ناشی از سایر جرایم مرتبط با رمزارزها مانند هک در سال 2023 کاهش یافته است.

بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، به دلیل اشتیاق نسبت به صندوق قابل معامله بیت کوین جدید ایالات متحده و نشانه‌هایی از کاهش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، از پایان سپتامبر 60 درصد جهش کرده و به 43134 دلار رسیده است.

بنا به اعلام این شرکت تحلیلی، استراتژی غالب در سال‌های اخیر «شکار بزرگ» بوده و سهم عمده‌ای از کل درآمد باج‌گیرها به مبالغ بالای یک میلیون دلاری اختصاص داشته است.

شرکت Chainalysis گفت: دسته‌ای از باج‌گیرهای دیجیتال با نام cl0p که نرم‌افزار اشتراک‌گذاری فایل MOVEit را آلوده کردند، نزدیک به 100 میلیون دلار باج دریافت کرده‌اند.

صدها سازمان از جمله ادارات دولتی، رگولاتور مخابرات بریتانیا و شرکت نفتی شل نقض امنیت سایبری مرتبط با MOVEit  را گزارش کرده‌اند که معمولاً برای انتقال حجم زیادی از داده‌های اغلب حساس، از جمله حقوق بازنشستگی و شماره تامین اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزارشی در ماه نوامبر نشان داد که گروه جرایم سایبری موسوم به  Black Bastaحداقل 107 میلیون دلار بیت کوین اخاذی کرده و عمده باج‌های دریافتی به صرافی ارزهای دیجیتال تحریم شده روسیه با نام «گارانتکس» راه یافته است.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، سرقت ارزهای دیجیتال از طریق حملات سایبری و باج‌افزار منبع مالی قابل توجهی برای کره شمالی است.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۶۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما