۰

سنگاپور 740 میلیون دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۵
سنگاپور 740 میلیون دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
سنگاپور 740 میلیون دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

آی‌تی‌من- برنامه سنگاپور برای سرمایه گذاری بیش از 743 میلیون دلاری در هوش مصنوعی طی پنج سال آینده می‌تواند جایگاه این کشور را به عنوان یک مرکز جهانی کسب و کار و نوآوری تقویت کند.

لورنس وونگ، معاون نخست وزیر سنگاپور، روز جمعه گذشته در سخنرانی خود هنگام تقدیم لایحه بودجه گفت: سنگاپور طی پنج سال آینده بیش از 1یک میلیارد دلار سنگاپور برای تقویت بیشتر قابلیت‌های هوش مصنوعی این کشور سرمایه گذاری خواهد کرد.

وونگ گفت: به عنوان بخشی از این سرمایه گذاری، سنگاپور برای اطمینان از دسترسی به تراشه‌های پیشرفته تلاش خواهد کرد که برای توسعه و استقرار هوش مصنوعی بسیار مهم هستند.

وی افزود: سنگاپور همچنین با شرکت‌های پیشرو در داخل و خارج از کشور همکاری خواهد کرد تا مراکز عالی هوش مصنوعی را برای تشویق نوآوری ایجاد کند.

طبق گزارش آینده کار لینکدین که در ماه اوت منتشر شد، کارکنان سنگاپوری در حال حاضر سریع‌ترین افراد جهان در پذیرش مهارت‌های هوش مصنوعی هستند.

سنگاپور در سال 2019 از جمله اولین کشورهایی بود که برنامه هوش مصنوعی خود را منتشر کرد. این کشور در ماه دسامبر، استراتژی ملی هوش مصنوعی2.0 را راه اندازی کرد که نسخه به روز شده از ابتکارات هوش مصنوعی این کشور است و راه‌هایی را برای آماده سازی اقتصاد به منظور استفاده از هوش مصنوعی در جهت توانمندسازی نیروی کار و مشاغل ترسیم می‌کند.

این کشور جنوب شرقی آسیا به منظور ترویج استفاده مسوولانه از هوش مصنوعی نیز در ماه مه 2022 چارچوب و ابزارAI Verify  را معرفی کرد که اولین چارچوب آزمایش حاکمیت هوش مصنوعی در جهان است. ای ابزار به کاربران اجازه می‌دهد آزمایش‌های فنی روی مدل‌های هوش مصنوعی خود انجام دهند و بررسی‌های فرآیند را ثبت کنند.

گوگل، متا و مایکروسافت از جمله شرکت‌هایی هستند که قبلاً ابزار AI Verify را آزمایش کرده‌اند یا بازخورد ارائه داده‌اند.
 
کد مطلب : ۲۸۲۷۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين