۰
پرسشی از وزیر گردشگری

چین هم به گردشگران اینترنت طبقاتی می‌دهد؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
چین هم به گردشگران اینترنت طبقاتی می‌دهد؟
چین هم به گردشگران اینترنت طبقاتی می‌دهد؟

آی‌تی‌من- این طرح اسفند سال 1401 مطرح و با مخالفتهای زیاد مردم و کاربرانی روبه‌رو شد که آن را تبعیض خواندند و به کاپیتولاسیون شباهت دادند، همان موقع وزارت ارتباطات اعلام کرد که این طرح در حد پیشنهاد بوده و هنوز درباره تصمیم‌گیری نشده است!

اما در طول این یک سال مشخص نیست چه گذشته که نگرانی‌های مسوولان به گردشگران خارجی باعث شده تا طرح فروش سیم‌کارت‌های گردشگری تصویب شود و سود این ماجرا در اصل به جیب چه کسی می‌رود؟

جدا از غلط بودن اصل طرح، آقای مسوول دوست دارد هر بار با کلماتش جنجال به‌پا کند طوری که در حاشیه جلسه هیئت دولت دلش برای اینفلوئنسرهای دعوت شده به ایران می‌سوزد و توضیح می‌دهد که بندگان خدا باید سیم‌کارت بدون فیلتر داشته باشند تا به راحتی بگویند در ایران چه خبر است؟

ضرغامی‌ در مصاحبه‌هایش نمک به زخم می‌زند و با نگرانی از رونق افتادن بازار گردشگری می‌گوید: «تا گفتم سیم کارت بدهند، همه حمله می‌کنند، این هیچ ربطی به کاپیتولاسیون ندارد، بلکه این نیاز اولیه گردشگر است! گردشگران خارجی چگونه با این فیلترینگ کنار بیایند؟»

حالا ما از آقای ضرغامی ‌می‌پرسیم که آیا با سیم‌کارت بدون فیلتر گردشگری، مشکل فیلترینگ و کند بودن سرعت اینترنت برای مردم ایران هم حل می‌شود؟ یا فقط نگران برآورده شدن نیاز اولیه گردشگر‌ان‌تان هستید؟

آیا گردشگران رایج چینی که به ایران می‌آیند در کشورشان برنامه‌های فیلترشده ندارند؟ مسوولان آنجا هم نگران ارسال عکس‌هایی از تفریحات و یادگاری‌های گردشگران خود به خانواده‌شان هستند؟ یا فقط در ایران رسم مهمان‌نوازی جاری‌ست!
 
 
مرجع : تبیان
کد مطلب : ۲۸۲۸۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما