۰

سه کابل اینترنت دریای سرخ قطع شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۱۳
سه کابل اینترنت دریای سرخ قطع شد
سه کابل اینترنت دریای سرخ قطع شد

آی‌تی‌من- دلیل قطع شدن این کابل‌ها هنوز مشخص نیست؛ اما با توجه به اینکه حوثی‌های یمن در دریای سرخ فعالند، این احتمال وجود دارد که این گروه برای اعمال فشار بر اسراییل برای پایان دادن تجاوز به نوار غزه این اقدام را انجام داده باشند. البته حوثی‌ها حمله به کابل‌های فیبر نوری زیردریایی را انکار کرده‌اند.

تخریب کابل‌های ارتباطی در شرایطی صورت می‌گیرد که هم اکنون حمل‌ونقل دریایی کالا نیز در دریای سرخ با اختلال مواجه شده است.

بنا به اعلام شرکت HGC Global Communications مستقر در هنگ‌کنگ، کابل‌های قطع شده شامل Asia-Africa-Europe 1،  Seacomو TGN-Gulf می‌شود.

بنا به اعلام شرکت مذکور، قطع این کابل‌ها موجب شده 25 درصد ترافیک اینترنت که از دریای سرخ عبور می‌کند، مختل شود. دریای سرخ، مسیری حیاتی برای انتقال داده از آسیا به اروپاست.

شرکت اچ‌جی‌سی گفته است که عملیات تغییر مسیر داده‌ها از دریای سرخ به مسیرهای دیگر را آغاز کرده است.

سیکام نیز اعلام کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بخش آسیب‌دیده در حوزه‌های دریایی یمن در دریای سرخ جنوبی قرار دارد. این شرکت نیز در حال تغییر مسیر ترافیکی است.

از سوی دیگر، شرکت Tata Communications، شرکت هندی مسوول کابل Seacom-TGN-Gulf، گفت که اقدامات اصلاحی فوری و مناسب را پس از قطع شدن خط آغاز کرده است.

در اوایل فوریه، دولت یمن در تبعید ادعا کرده بود که حوثی‌ها قصد دارند به این کابل‌ها حمله کنند. به نظر می‌رسد که خطوط در 24 فوریه قطع شده است، زیرا سازمان NetBlocks متوجه اختلال در دسترسی به اینترنت در کشور آفریقای شرقی جیبوتی شد که از سیکام خدمت می‌گیرد. در بحرین نیز اختلالاتی رخ داده است.

اما حوثی ها به نوبه خود هدف قرار دادن این کابل‌ها را رد کرده‌ و اختلالات را ناشی از عملیات نظامی بریتانیا و ایالات متحده عنوان کرده‌اند، اما شواهدی برای حمایت از این ادعا ارائه نکردند.

حوثی ها اصرار دارند که حملات آنها تا زمانی که اسرائیل عملیات جنگی خود در نوار غزه را متوقف نکند، ادامه خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست که حوثی‌ها چگونه می‌توانند به کابل‌های زیر دریا حمله کنند.

با این حال، ممکن است که کابل‌های زیردریایی به دلیل اصابت لنگر کشتی‌ها قطع شده باشند.

سیکام گفت: ما فکر می‌کنیم به دلیل حجم ترافیک دریایی که منطقه با آن سروکار دارد و پایین بودن بستر دریا در بسیاری از بخش‌های دریای سرخ، ممکن است این کابل‌ها تحت تأثیر برخورد با لنگر قرار گرفته باشد.

تخمین زده می‌شود که بیش از 90 درصد ارتباطات بین اروپا و آسیا از کابل های زیردریایی در دریای سرخ عبور می‌کند.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۸۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما