۰
رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس:

با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات خانه ملت در تعامل هستیم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات خانه ملت در تعامل هستیم
با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات خانه ملت در تعامل هستیم

آی‌تی‌من- بابک حمیدیا گفت: اولین پاویون مرکز پژوهش‌های مجلس در اینوتکس ۱۴۰۱ با تشکیل جلسه با ۷۰ شرکت دانش بنیان آغاز و با بسیاری از این شرکت‌ها تفاهم کرده و اولین تجربه تببین قانون را در آن سال داشتیم.

حمیدیا با بیان اینکه با نوآوری اجتماعی تلاش کردیم رویکرد نرم را به جای رویکرد سخت به کار ببریم، ابراز کرد: در زمستان همان سال تداوم همرسانی، با رویکرد تنظیم‌گری را در اولویت قرار داده و تلاش داشتیم این روند را تسهیل کنیم.

او تأکید کرد در سال ۱۴۰۲ در اینوتکس برای اولین بار ریورس پیچ مسائل مجلس را مطرح کرده: در این مسیر متوجه شدیم همرسانی نیازمند رویکردهای دیگری نیز است.

رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سیاست نوآوری در خانه خلاق مجلس را طی بهار ۱۴۰۲ در اولیت قرار داده و تیم نوآوری پارلمانی ما تجربه پلتفرم ارتباط قانونگذار و دینفع قانون را کسب کرد.

حمیدیا با اشاره به اینکه تجارب خوب را منحصر به خود ندانستیم و این تجارب تبدیل به شرکت‌های استارتاپی دائمی ‌در کشور شد، عنوان کرد: تثبیت نوآوری را با توسعه ساختاری اجرا کرده و در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ تجارب نوین نظارت بر قانون را عملیاتی کردیم.

وی افزود: برای اولین بار ۴۵۰ شرکت دانش بنیان با دستور رئیس مجلس مأمور شدند تا موانع یک قانون را بررسی و رفع آن را در دستور کار قرار بدهندکه این اقدام مثبتی در حوزه زیست بوم فناوری بود.

رئیس خانه خلاق و نوآوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نوآوران با پارلینو، رویداد تعاملی بخش عمومی‌و پارلمانی را با قانونگذاری آغاز و در این راه جذب ۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را داشته‌ایم.

حمیدیا اضافه کرد: رویکرد بازی‌های مشارکتی را از طریق بازی‌های مشارکتی با رویکرد یادگیری اجرا و طی این چند سال حداقل توانستیم بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را مستقیماً وارد مجلس کرده و ۵۰ نماینده مستقیماً با نوآوران تعامل داشته و ۲۴۰ شرکت کننده در پارلمان دانشجویی مسیر حکمرانی را فرا گرفتند و امیدواریم این مشارکت‌ها در آینده ادامه داشته و این فروم ارتباط خوبی را بین زیست بوم فناوری ایجاد کند.
مرجع : ستاد خبری اینوتکس
کد مطلب : ۲۸۳۱۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما