۰

چه انتظاری از کنگره جهانی موبایل امسال داریم

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۸
انتظاراتی که از کنگره جهانی موبایل 2020 داریم
انتظاراتی که از کنگره جهانی موبایل 2020 داریم

آی‌تی‌من- اما چه انتظاری از این نمایشگاه داریم و قرار است شرکت‌های موبایلی در این رویداد چه محصولاتی را معرفی و رونمایی کنند.

در حالی که برخی از شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی همانند هر سال برنامه مشخصی برای معرفی محصولاتشان دارند، اما سایر تولیدکنندگان نیز با معرفی محصولاتی جدید که بعضا دارای فناوری‌های خاصی هستند، جذابیت این نمایشگاه را دوچندان می‌کنند.

در ابتدا به سامسونگ می‌پردازیم که معمولا پیش از شروع به کار رسمی نمایشگاه، محصولاتش که عمولا گوشی‌های سری گلکسی اس است را معرفی می‌کند.

بر اساس خبرهایی که درباره این گوشی‌ها منتشر شده، سامسونگ احتمالا مثل هر سال حداقل از دو مدل از گلکسی اس که امسال با نام S20 معرفی می‌شود، پرده برداری خواهد کرد.

این گوشی‌ها احتمالا از سرویس‌های شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و قرار است نه تنها در زمینه سرعت، بلکه از سرویس‌های جدید مبتنی بر این شبکه برخوردار باشد.

سامسونگ احتمالا از نسل جدید گوشی تاشو خود نیز رونمایی خواهد کرد. این گوشی که سال قبل با نام گلکسی فولد معرفی شد، امسال قرار است با نام دیگری در معرض دید عموم قرار گیرد. 

سامسونگ سال قبل گلکسی فولد را با قیمت بیش از دو هزار دلار معرفی و راهی بازار کرد و در حالی که پس از رفع مشکلات بسیار، آنچنان که سامسونگ انتظار داشت مورد توجه قرار نگرفت. حالا این کمپانی کره‌ای قصد دارد نسل بعدی گوشی تاشو خود را به بازار عرضه کند؛ حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این کمپانی در گوشی جدیدش مشکلات قبلی را حل کرده و با قیمت کمتری آن را به بازار عرضه می‌کند یا همچنان شاهد عرضه یک گوشی گران‌قیمت از سوی سامسونگ خواهیم بود.

هواوی هم همانند سامسونگ امسال از نسل جدید گوشی‌های سری P با نام پی ۴۰ رونمایی می‌کند. همچنین خبرهایی مبنی بر معرفی نسل جدید میت ایکس منتشر شده است؛ همان گوشی تاشو دو هزار و ۴۰۰ دلاری هواوی.

اما هواوی با مشکلات بی‌شماری از جمله تحریم‌های آمریکا روبه‌ رو است و گوشی‌های جدیدش از جمله میت ایکس را به دلیل پشتیبانی نکردن از سرویس‌های گوگل، فقط توانست در بازار چین عرضه کند که البته استقبال خوبی هم از این گوشی شد، اما در حالت واقع‌بینانه امسال هواوی به دلیل همین موانع با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهد شد چرا که اگر قرار باشد هیچ کدام از گوشی‌های هواوی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نکنند، این کمپانی چینی بخش بزرگی از مشتریانش را از دست خواهد داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سونی نیز در این نمایشگاه از جدیدترین محصولش با پشتیبانی از سرویس‌های شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی احتمالا از سری اکسپریا خواهد بود و در طول سه ماهه دوم سال به بازار عرضه می‌شود.

ال‌جی نیز درصدد عرضه گوشی پرچمدار جدیدی از سری تینکیو است و همانند سایر گوشی‌های امسال از سرویس‌های 5G پشتیبانی خواهد کرد.

موتورولا هم که پیشتر اعلام کرده بود گوشی تاشو خود را از سری ریزر معرفی می‌کند، این گوشی را احتمالا در نمایشگاه MWC در معرض دید کاربران قرار خواهد داد.

در این میان شرکت‌های چینی مثل شیائومی، ZTE، اوپو و ویوو هم با گوشی‌های مشابهی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

اما یکی از مهم‌ترین اتفاقات نمایشگاه امسال، حضور اپل در این رویداد است که احتمالا جذابیت این نمایشگاه را بیشتر می‌کند چرا که اپل سال‌هاست در این نمایشگاه شرکت نکرده و حالا اگرچه قصد ندارد محصولی در این رویداد معرفی کند، اما حضور کمپانی مثل اپل در این نمایشگاه، قطعا سیل عظیمی از شرکت‌کنندگان را به سوی غرفه خود می‌کشانند.

 
کد مطلب : ۲۷۳۲۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما