۰

چه گوشی‌های تاشویی قرار است سال ۲۰۲۰ راهی بازار شوند

تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷
چه گوشی‌های تاشویی قرار است سال ۲۰۲۰ راهی بازار شوند
چه گوشی‌های تاشویی قرار است سال ۲۰۲۰ راهی بازار شوند

آی‌تی‌من- سال ۲۰۱۹ سامسونگ و هواوی نخستین گوشی‌های تاشو را معرفی کردند. اما عرضه این گوشی‌ها تا سه ماهه چهارم سال به تعویق افتاد. حالا خبرها حاکی از آن است که علاوه بر سامسونگ و هواوی، بسیاری دیگر از شرکت‌ها از جمله ال‌جی و سونی و نیز کمپانی‌های چینی در حال برنامه ریزی برای عرضه گوشی‌های تاشو مبتنی بر شبکه‌ 5G هستند.

در این میان سامسونگ قصد دارد گلکسی فولد ۲ را معرفی معرفی کند.

گلکسی فولد ۲، علاوه بر صفحه‌نمایش بزرگ ۸ اینچی، به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، مودم 5G چندبانده X55 کوالکام، رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز مجهز است. 

ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد تا یک مجموعه دوربین کاملا متفاوت روی گوشی گلکسی S11 خود ارایه کند.

اما هواوی نسخه بعدی میت ایکس را با پردازنده کرین ۹۹۰ راهی بازار خواهد کرد و احتمالا نام آن میت Xs می‌گذارد که احتمالا طراحی آن با نسخه قبلی متفاوت نخواهد بود.

گزارش‌ها حاکی است که هواوی قصد دارد میت ایکس را نیمه دوم سال آینده به بازار عرضه کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی تأمین‌کنندگان هواوی، اجناسی مثل لولا و پنل را به‌صورت آزمایشی و در تعداد کم به این شرکت ارایه کره‌اند تا بتواند در گوشی‌های هوشمند جدید مورد استفاده قرار داده و در صورت ایراد داشتن، مشکل آنها را برطرف کند.

گوشی‌های تاشو نیاز به طراحی اجزای پیچیده دارند و همچنین محدودیت‌هایی در رابطه با عرضه صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر وجود دارد؛ بنابراین مشخص نیست که تولید انبوه این‌گونه گوشی‌ها چگونه پیش خواهد رفت.

شرکت ال‌جی به تازگی تیزر جدیدی از گوشی تاشو LG V60 ThinQ منتشر کرد که قرار است این گوشی را یا در نمایشگاه CES یا MWC  معرفی کند.

با ورود سامسونگ و هواوی به عرصه گوشی‌های هوشمند تاشو، ال جی نیز شانس خود را به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز فناوری در ساخت گوشی‌های تاشو امتحان کرد و قرار است در کمتر از ۱ ماه دیگر، از دومین گوشی تاشو هوشمند خود تحت عنوان LG V60 ThinQ رونمایی کند.

مسلما گوشی‌های تاشو سامسونگ و هواوی را به خاطر دارید. گوشی‌هایی که به خاطر مشکلات بوجود آمده در نمایشگر یکپارچه‌شان، تاکنون به بازار عرضه نشده‌اند و شرکت‌های سازنده در فکر حل مشکلات پیش آمده هستند. اما ال جی برای پیشگیری از مشکلات این‌چنینی، گوشی تاشوی خود را با سبکی متفاوت طراحی کرده است. به این صورت که دیگر شاهد نمایشگر یکپارچه نیستیم. به عبارتی، گویی دو گوشی که از طریق یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند را در اختیار دارید که اگرچه از زیبایی کمتری به نسبت گلکسی فولد و میت ایکس برخوردار است، اما احتمال بروز مشکلات احتمالی در آن نیز بسیار کمتر است!

البته شایعاتی درباره اینکه سونی و ZTE هم قصد دارند سال آینده گوشی‌هایی با شکل و شمایل تاشو راهی بازار کنند منتشر شده است.

بر این اساس باید منتظر باشیم ببینیم که در نمایشگاه MWC 2020 شرکت‌ها چه محصولاتی رو می‌کنند و قرار است امسال چه گوشی‌هایی در بازار عرضه شود.

 
کد مطلب : ۲۷۳۲۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما