۸
۰

فاصله زمینی اصفهان تا تهران چقدر است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
فاصله زمینی اصفهان تا تهران چقدر است
 
جاده‌ای که این روزها به طور معمول به اصفهان می‌رسد، جاده کاشان است. رانندگی با اتومبیل‌های شخصی حدود 5 ساعت و نیم طول می‌کشد، اما به سرعت نیز بستگی دارد. ممکن است کمی بیشتر یا کمتر طول بکشد. برای خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران در علی بابا اینجا کلیک کنید.

  

جاده دیگر از سلفچگان است که می‌توانید به ساوه ادامه دهید البته باید گفت در صورت انتخاب این راه، مسیر طولانی‌تری را در پیش رو خواهید داشت. اگر می‌خواهید یک اتوبوس عمومی سوار شوید، آنها مسیر عادی جاده کاشان را انتخاب می‌کنند، اما می‌توانید با ماشین شخصی این مسیر را تغییر دهید و به انتخاب مسیر بپردازید.
 

 
اگر می‌خواهید تاکسی سوار شوید تا فقط به تهران منتقل شود و برگردد، هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت زیرا راننده باید بدون مسافر عقب رانندگی کند، بنابراین او نرخ دو طرفه را دریافت می‌کند. اما اگر با اتوبوس سفر کنید به طور کلی هزینه آن منطقی خواهد بود. علاوه بر این ، نرخ بنزین رو به افزایش است و به همین دلیل، نمی‌توان نرخ دقیقی در مورد تاکسی‌ها ارائه داد و ممکن است نرخ تاکسی متفاوت باشد. همانطور که گفته شد شما می‌توانید از تهران به قم (بزرگراه) بروید، سپس از طریق کاشان یا سلفچگان به اصفهان بروید.
 
اگر مسیر رفتن از اراک به اصفهان را انتخاب خواهید کرد، از آنجا به اصفهان یک جاده دو طرفه، خطوط جداگانه، ایمن و مانند بزرگراه خواهید داشت. فاصله 400 کیلومتر و این مسیر یعنی (تهران-قم-سلفچگان-اصفهان) کوتاهترین راه خواهد بود. راه دیگر برای سلفچگان از تهران می‌توان به ساوه اشاره کرد که در مقایسه با بزرگراه تهران - قم روش خیلی خوبی نیست. مسیر قم به اصفهان از طریق کاشان در بزرگراه واقع شده است و رانندگی در آن نیز بسیار راحت‌تر است. با خرید بلیط اتوبوس از سامانه رزرو بلیط علی بابا سفری راحت‌تری برای خود رقم خواهید زد.
 
بر اساس همه اینها، پیشنهاد می‌کنم از اصفهان به تهران، از طریق جاده سلفچگان و قم برگردید که پرکاربردترین مسیر با اتوبوس و تاکسی است.


بیشتر این مسیرها از یک نقطه می‌گذرد و تفاوت چندانی با هم نخواهد داشت، بزرگراه قم در کنار دریاچه نمکی در کویر می‌گذرد و می‌توانید نگاهی دوردست از آن داشته باشید. جاده ساوه (اکنون نیز یک بزرگراه) بیشتر جاده ترانزیتی برای کامیون‌های سنگین است و افرادی که مایل به دور زدن تهران به برخی شهرهای غربی دیگر مانند همدان و غیره هستند از این مسیر حرکت می‌کنند.

در اینجا کیلومترهای طی شده را برای شما آورده‌ایم.

تهران - قم: 135 کیلومتر
 
قم - سلفچگان: 45 کیلومتر
 
سلفچگان - دلیجان: 61 کیلومتر
 
دلیجان - میمه: 60 کیلومتر
 
میمه - مورچه خورت: 40 کیلومتر
 
مورچه خورت - اصفهان: 45 کیلومتر

 
مسیر اصفهان - تهران از طریق جاده قم و کاشان کمی بیشتر خسته کننده از نظر مناظر است چراکه در کویر واقع شده است اما سریع‌تر به مقصدتان خواهید رسید.
 
همانطور که گفته شد، زمان کلی سفر به سرعت راننده و تعداد توقف در راه شما بستگی دارد. سرعت مجاز بزرگراه 110 کیلومتر در ساعت است و برخی از رانندگان از آن پیروی می‌کنند و برخی دیگر این کار را نمی‌کنند که البته توسط پلیس جریمه می‌شوند چراکه‌ کیفیت جاده به اندازه کافی مناسب برای سرعت بیش از اندازه است.
 
مسیرهایی که برای طی کردن  بین تهران تا اصفهان باید بپیمایید طول‌448، 431 و 436 کیلومتری دارند. برای پیمودن این مسیرها به ترتیب نیاز است 4 ساعت و 44 دقیقه، 4 ساعت و 56 دقیقه و 5 ساعت در راه باشید. یکی از مسیرهایی که برای رسیدن به اصفهان می‌توان طی کرد اتوبانی است که از شهرهای قم، سلفچگان و میمه عبور می‌کند و مسیر دیگر جاده‌ای  بزرگتر است که از کاشان عبور کرده و سپس به اصفهان می رسد. البته در هیچ یک از این مسیرها شما نباید انتظار طبیعتی جذاب را داشته باشید چرا که شهر اصفهان در منطقه‌ای کویری واقع شده است و مسیر رسیدن به آن فاقد جذابیت‌های طبیعی است اگرچه که کویر و دریاچه نمک قم، خود دارای جذابیت هستند.
 
شما برای رفتن به اصفهان می‌توانید در قم توقف کنید و به زیارت حضرت معصومه(ع) بروید و در این شهر گشتی بزنید علاوه بر آن می‌توانید پس از قم، در مسیرتان به کاشان این شهر تاریخی و زیبا بروید و این شهر قدیمی را بازدید کنید. التبه باید به خاطر داشته باشید که در صورت سفر با خودروی شخصی این کار امکان‌پذیر است. برای سفر به اصفهان با اتوبوس می‌توانید از پایانه جنوب و یا پایانه بیهقی حرکت خود را آغاز کنید.  خرید بلیط اتوبوس اصفهان تا تهران می‌تواند برای شما مفید باشد. اتوبوس‌ها نیز معمولا در طول مسیر راحتی و آسایش خوبی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.
 
کد مطلب : ۲۷۳۵۱۸
نظرات شما
عارفه
Iran, Islamic Republic of
میخوام برم پیش نیکا
رومینا
Iran, Islamic Republic of
تف سر وتو قچق
Iran, Islamic Republic of
بد نبود
ملینا
Iran, Islamic Republic of
بد نبود
محمدحسین گلستان.
Romania
بهترین مسیر برای رسیدن به اصفعان اتوبان قم کاشان اصفهان است .چون اگر ازاتوبان دلیحان میمه انتخاب فرمایند .بیشتد خودروهای سنگین درجاده مشاهده میکنندوشاید برای کسانیکه راننده آماتوری باشند مشکل ساز باشد......تشکرمیکنم ازاطلاعات آموزنده وخوب شما...سپاس.
Mmmm
Iran, Islamic Republic of
آیا از این مسیر با اتوبوس وکسانی بچه داشته باشند آیا امکان سرویس بهداشتی سررا هست
Iran, Islamic Republic of
بله هست
Iran, Islamic Republic of
خیلی طول می کشه😒😭
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما