۲
۲

راهنمای استفاده و ایجاد اتاق گفت‌وگو در مسنجر رومز فیس بوک

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۲
راهنمای استفاده و ایجاد اتاق گفت‌وگو در مسنجر رومز فیس بوک
راهنمای استفاده و ایجاد اتاق گفت‌وگو در مسنجر رومز فیس بوک
 
 آی‌تی‌من- تلگرام اخیرا از راه‌اندازی امکان چت ویدیویی گروهی امن در سال جاری میلادی خبر داده و فیس‌بوک نیز با معرفی امکان مسنجر رومز (Messenger Rooms) به عنوان رقیب پرقدرتی به بازار چت ویدیویی گروهی وارد شده است. فیس‌بوک این سرویس را در رقابت با ابزارهای محبوبی مانند زوم، اسکایپ و مایکروسافت تیمز معرفی کرده که شرایط قرنطینه، استفاده از این ابزارها را افزایش داده است.

کاربران فیس‌بوک می‌توانند از طریق فیس‌بوک یا اپلیکیشن مسنجر یک اتاق گفت‌وگو بسازند و تا 50 نفر را برای انجام چت ویدیویی به این اتاق دعوت کنند. جالب اینکه دعوت شدگان، حتی اگر حساب کاربری فیس‌بوک نداشته باشند نیز می‌توانند در چت گروهی حاضر شوند. ضمن اینکه محدودیت زمانی نیز برای تماس‌های تصویری در نظر گرفته نشده است.

مسنجر رومز پس از آن عرضه شده که بسیاری از کاربران به دنبال جایگزینی امن‌تر برای «زوم» می‌گردند؛ زیرا این اپلیکیشن در ماه‌های گذشته با مسایل حریم خصوصی و امنیت زیادی درگیر بوده و زوم بامبینگ (Zoombombing)، که به معنی ورود افراد غریبه و هکرها به چت‌های گروهی دیگران است، حسابی سر و صدا کرده است. هر چند که زوم راهکارهایی برای جلوگیری از این پدیده آزاردهنده معرفی کرده است.

در همین رابطه بخوانید:
«زوم» بدافزار است


مارک زاکربرگ، مدیرارشد اجرایی فیس‌بوک، روز جمعه در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که مسنجر رومز فیس‌بوک از همین هفته در چند کشور عرضه می‌شود و پس از مدتی به صورت جهانی در دسترس قرار می‌گیرد.

اما آیا مسنجر رومز می‌تواند نگرانی‌های کاربران از نقض حریم خصوصی‌شان را برطرف کند؟

فیس‌بوک هم به نوبه خود در سال‌های اخیر رسوایی‌های حریم خصوصی و امنیتی کم نداشته است. زاکربرگ در پیام ویدیویی خود گفت که این شرکت در ماه‌های اخیر بسیار مراقب بوده و سعی کرده که از مسایلی که گریبان‌گیر سایر ابزارهای ویدیو کنفرانس و چت ویدیویی بوده، درس بگیرد.

فیس‌بوک اعلام کرده که بیش از 700 میلیون حساب کاربری‌اش روزانه به انجام تماس‌های تصویری و صوتی از طریق پیام‌رسان مسنجر و واتس اپ می‌پرازند و تعاد تماس‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا دوبرابر شده است.

شیوه‌های محافظت از حریم خصوصی در مسنجر رومز نیز تشریح شده است. از جمله اینکه می‌توانید کسانی را که اتاق گفت‌وگوی شما را می‌بینند، کنترل و محدود کنید و اتاق را قفل کنید یا از قفل درآوردید. اگر اتاق شما باز باشد، هر کسی با دریافت لینک، می‌تواند به اتاق وارد شود و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. اما برای شروع تماس تصویری، ایجاد کننده اتاق حتما باید حضور داشته باشد. ایجادکنندگان می‌توانند کنترل کنند که چه کسانی به اتاق بپیوندند و در هر زمانی هم می‌تواند افراد را از اتاق بیرون کند. همچنین در صورتی که در اتاق گفت‌وگو قواعد و مقررات فیس‌بوک نقض شود، امکان گزارش‌دهی برای کاربران فراهم است. البته اعلام شده که در این گزارش‌ها نمی‌توان بخش‌هایی از مکالمه یا تماس تصویری را ارسال کرد و فیس‌بوک به‌هیچ وجه تماس‌ها را شنود نمی‌کند.



نحوه ایجاد یک اتاق در فیس‌بوک مسنجر
به محض ارایه این ویژگی در ایران، می‌توانید از طریق گوشی موبایل خود این مراحل را انجام دهید:
 
1- اپلیکیشن مسنجر را باز کنید.

2- روی دکمه People در سمت راست پایین صفحه بزنید.

3- دکمه Create a Room را بزنید و افرادی که می‌خواهید به اتاق بپیوندند را انتخاب کنید.

4- برای به اشتراک گذاری اتاق با افرادی که حساب کاربری فیس‌بوک ندارند، می‌توانید لینک اتاق را برای آنها بفرستید. همچنین می‌توانید لینک اتاق گفت‌وگو را در صفحه فیس‌بوک‌تان یا در گروه‌ها و بخش Events منتشر کنید.

5- از طریق موبایل یا کامپیوتر می‌توانید به اتاق‌ها بپیوندید. نیاز به دانلود هیچ اپلیکیشن و برنامه‌ای هم نیست.


 
فیس بوک اعلام کرده که در نظر دارد، روش‌های برای ایجاد اتاق گفت‌وگو از طریق دایرکت اینستاگرام، واتس‌اپ و پورتال نیز فراهم کند. مسنجر رومز دارای 14 فیلتر دوربین و پس‌زمینه‌های قابل تعویض است.


 
مرجع : CNET
کد مطلب : ۲۷۳۶۰۹
نظرات شما
ناصر
Iran, Islamic Republic of
نظر خاصی ندارم اما خیلی عالیست
sara
Germany
سایت شما عالی هستش
امیدوارم موفق باشید
https://youmovise.com/
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما