۰
پرداخت، باهوش

بررسی اپلیکیشن دیجی‌پی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۸
بررسی اپلیکیشن دیجی‌پی
بررسی اپلیکیشن دیجی‌پی

آی‌تی‌من- دیجی‌پی، سوپراپلیکیشنی‌ است که با هدف ارتقای کیفیت تجربه پرداخت آنلاین فعالیت می‌کند. البته پرداخت آنلاین تنها یکی از خدماتی‌ است که دیجی‌پی ارائه می‌دهد.

همان‌طور که از نام دیجی‌پی پیداست، این استارتاپ، یکی از شرکت‌های گروه دیجی‌کالاست. اما دیجی‌پی قبل از سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا نیز به عنوان استارتاپی فعال و نوآور در حوزه‌ مالی و ارائه فناوری‌ها و راهکارهای نوین مالی فعالیت می‌کرد. دیجی‌پی نقش تسهیل‌گر در مدیریت پرداخت‌ها در گروه دیجی‌کالا را برعهده دارد و علاوه بر این خدمات نوظهور و هوشمند پرداخت را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران سوپراپلیکیشن دیجی‌پی چه خدماتی دریافت می‌کنند؟
برای آشنایی کامل با خدمات دیجی‌پی، شما را به یک تور مجازی در این سوپراپلیکیشن دعوت می‌کنیم.

در قدم اول باید اپلیکیشن را دانلود کنید. از صفحه اصلی سایت دیجی‌پی بر روی دکه «دانلود اپلیکیشن» کلیک کنید، به صفحه‌ای راهنمایی خواهید شد که می‌توانید نسخه مورد نظرتان را با توجه به نیازتان از بین نسخه‌ای اندروید، آیفون و نسخه وب انتخاب کنید.



پس از نصب اپلیکیشن و قبل از ورود به آن با صفحات راهنما رو‌به‌رو می‌شوید که خدمت دریافت اعتبار از دیجی‌کالا، کارت به کارت و امکان چیدمان دلخواه خدمات متنوع مالی را به شما معرفی می‌کنند.
 

با کلیک بر روی «ورود به دیجی‌پی» اپلیکیشن از شما می‌خواهد شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد فعال‌سازی برای‌تان ارسال شود. فراموش نکنید تا قبل از عضویت، شرایط استفاده از دیجی‌پی را به دقت مطالعه کنید. اگر کد معرف دارید در کادر پایینی وارد کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد و تایید شود. با کلیک بر روی «قبول شرایط و ادامه» به دیجی‌پی اعلام کنید که قوانین را مطالعه کرده‌اید.

در این مرحله کد احراز هویت که برایتان پیامک شده است را وارد کنید..... به دیجی‌پی خوش آمدید!

صفحه اصلی شامل سه بخش اصلی‌ست که در ادامه به سراغ‌شان خواهیم رفت.


صفحه اصلی اپلیکیشن دیجی‌پی
در نوار بالاییِ این صفحه شما به موارد زیر دسترسی خواهید داشت:
● کیف پول دیجی‌پی: می‌توانید آخرین موجودی کیف پول‌تان را مشاهده کنید، موجودی‌تان را افزایش و یا به کیف پول‌های دیگر انتقال دهید.

● شارژ خودکار کیف پول و درگاه پرداخت حق اشتراک: دیجی‌پی به تازگی قابلیت جدید دیگری را به نام شارژ خودکار کیف پول یا «دایرکت دبیت» به سرویس‌های خود اضافه کرده است. در این سرویس کاربر می‌تواند با تنظیمات و مجوزهایی که به اپلیکیشن می‌دهد، امکان اضافه شدن خودکار موجودی کیف پول یا به اصطلاح «شارژ خودکار» آن را فراهم کند. در این حالت اگر موجودی کیف پول از اندازه‌ی مشخصی که پیش‌تر خود کاربر تعیین کرده است‌، کم‌تر شود، تا سقف مجاز از حساب بانکی متصل به کیف پول (که باز هم با مجوزهای کاربر، تعیین شده است)، برداشت و به موجودی کیف پول اضافه می‌شود. این سرویس در کنار «درگاه پرداخت اشتراکی»، که پرداخت‌هایی مثل‌ قبض یا سرویس‌های اشتراکی را در زمان‌های مشخص با برداشت خودکار از کیف پول ممکن می‌کند،  مقدمه‌ای برای راه‌اندازی سرویس‌های «پرداخت‌ با یک کلیک» و «پرداخت بدون کلیک» ایجاد کرده است.

     
● کارت بانکی: شما می‌توانید از این قسمت، کارت‌های بانکی خودتان و افراد مدنظر‌تان را به فهرست بیفزایید تا امکان مدیریت و دسترسی سریع به آنها را داشته باشید. در بخش میانی صفحه اصلی، خدمات متنوع مالی دیجی‌پی را مشاهده می‌کنید، اگر «بیشتر» را انتخاب کنید، خدمات به صورت کامل برای شما نمایش داده می‌شود. دکمه «ویرایش» به شما این امکان را می‌دهد که با جابه‌جایی خدمات، هفت خدمت پرکاربرد خودتان را برای دسترسی سریع و نمایش در صفحه اصلی انتخاب کنید.
این خدمات شامل موارد زیر است:
● خرید شارژ: سیم‌کارت خودتان و یا یکی از مخاطبان‌تان را انتخاب کنید. برای خطوط ایرانسل، همراه اول یا رایتل شارژ بخرید. در بخش هدیه نقدی، شما تا سه بار در روز، به ازای هر خریدِ شارژ، 500 ریال هدیه دریافت می‌کنید. البته در طول هر ماه، شما تا سقف 15 مرتبه می‌توانید هدیه دریافت کنید.

● بسته اینترنت: عملکرد این بخش مانند بخش خرید شارژ است با این تفاوت که مستقیما بسته اینترنتی خریداری می‌کنید.

● کارت به کارت: می‌توانید برای انتقال وجه از کارت بانکی‌تان به کارت‌های دیگر از این بخش استفاده کنید.

● پرداخت قبض: در این بخش می‌توانید با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض و همین‌طور اسکن بارکد قبض، کلیه قبوض شامل آب، برق، گاز، تلفن، همراه اول، ایرانسل، رایتل، عوارض شهرداری یا جریمه‌های خود را پرداخت کنید. برای پرداخت قبض‌های آب، برق، گاز، همراه اول، تلفن ثابت، ایرانسل و گاز می‌توانید استعلام بگیرید و نیازی به شناسه پرداخت نخواهید داشت. تا سقف ده بار در روز و به ازای هر پرداخت هدیه نقدی هم دریافت خواهید کرد که البته سقف دریافت هدیه در هر ماه 200 مرتبه است.
● عوارض جاده‌ای: اطلاعات پلاک و نوع خودرو را ثبت کنید، عوارض جاده‌ای را استعلام بگیرید و پرداخت کنید.

● خیریه: خیریه مورد نظرتان را از بین بیش از بیست خیریه انتخاب کنید و مستقیما کمک‌های نقدی‌تان را هدیه کنید.

● استعلام جریمه: اطلاعات خودرو را وارد کنید، جریمه‌ها را استعلام و پرداخت کنید. این بخش در حال به‌روزرسانی است.

● طرح ترافیک: مانند بخش عوارض جاده‌ای خودرو  را وارد کنید، بدهی طرح ترافیک را استعلام و پرداخت کنید.

● بیمه: بخش بیمه دیجی‌پی خدمات بیمه‌های شخص ثالث، موتورسیکلت، بدنه، آتش‌سوزی، عمر، درمان و مسافرتی را ارائه می‌دهد. با کلیک بر روی دکمه پشتیبانی مستقیما به کارشناسان این بخش متصل خواهید شد.

● فیلم و سریال: اپلیکیشن دیجی‌پی، سینمای خانگی شماست، از لیست متنوع فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های تلویزیونی ایرانی و خارجی، هر آنچه مورد علاقه‌تان است با هر کیفیتی که برای‌تان مناسب است، انتخاب کنید، مستقیما خریداری کنید و با اینترنت نیم‌بها دانلود کنید، تماشا کنید و لذت ببرید.

● کرایه تاکسی: از بارکدخوان استفاده کنید و کرایه تاکسی را پرداخت کنید. ارائه‌دهنده خدمات خودتان هستید؟ بارکد اختصاصی بسازید.

● اعتبارسنجی: به کمک سرویس اعتبارسنجی دیجی‌پی می‌توانید، امتیاز خود برای دریافت اعتبار را مورد بررسی قرار دهید. این اعتبار در زمان‌هایی که خرید اقساطی از دیجی‌کالا فعال باشد، مورد استناد قرار می‌گیرد. در این روش سوابق بانکی شما بررسی می‌شود و بر اساس بررسی گزارش وضعیت اعتباری شما (که پس از بررسی سامانه اعتبارسنجی در این بخش قابل مشاهده خواهد بود) و رتبه‌ اعتباری که کسب کرده‌اید، مشخص می‌شود.
هزینه‌های گزارش اعتبارسنجی
گزارش اعتبارسنجی هزینه‌هایی دارد که به حساب نهادهای مربوط واریز می‌شود:
● هزینه گزارش‌گیری: 94،000 ریال
● هزینه مالیات: 8،460 ریال
● مبلغ کل: 102،460 ریال
بازی کن پول در بیار!
بنرهای پایین صفحه اصلی برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌هایی همچون خیریه، پرداخت قبض و خرید اقساطی است. اما دو بنر «بازی کن پول در بیار!» و نقشه «گنج این‌جاست» بازی‌هایی هستند که هر کدام به طریقی باعث افزایش امتیاز دیجی‌پی شما می‌شوند. هم بازی می‌کنید و سرگرم می‌شود، هم جایزه می‌گیرید و امتیازتان بالاتر می‌رود.

منوی فوتر(پایینی) صفحه اصلی
در هر کدام از قسمت‌های اپلیکیشن که باشید با کلیک بر دکمه خانه به صفحه اصلی باز می‌گردید.

دکمه تراکنش‌ها را بزنید تا به لیستی از تراکنش‌های‌تان در تمامی اپ‌ها و زیرمجموعه‌های گروه دیجی‌کالا دسترسی داشته باشید.

بارکدخوان همان بخشی ‌است که در پرداخت کرایه تاکسی کمک‌تان می‌کند.

در بخش جشنواره، مجموع امتیازاتی را که از بازی‌ها و تراکنش‌ها به دست آوردید، مشاهده می‌کنید، راه‌های دیگری برای افزایش امتیاز پیدا می‌کنید و از وضعیت جشنواره آن ماه نیز باخبر می‌شوید.

نسخه وب‌اپ
تمامی بخش‌هایی که مرور کردیم در نسخه وب‌اپ نیز قابل مشاهده هستند، با این تفاوت که نیازی به دانلود اپلیکیشین نخواهید داشت و روی بروزر دسک‌تاپ‌تان اپلیکیشن را مورد استفاده قرار دهید.

تمامی این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا سوپراپلیکیشن دیجی‌پی به تنهایی پاسخ‌گوی تمام نیازهای مالی روزمره تان باشد و شما را از نصب چندین اپلیکیشن تک‌منظوره بی‌نیاز کند. حتا شاید دیگر نیاز نباشد کارت بانکی‌تان را همراه داشته باشید، با دیجی‌پی به سادگی و با چند کلیک به تمام مقاصد مورد نظرتان، انتقال وجه انجام دهید.



 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۲۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما