۰

آغاز فروش سرور مجازی آلمان با CPU ARM Ampere Altra در بلوسرور

تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
آغاز فروش سرور مجازی آلمان با CPU ARM Ampere Altra در بلوسرور
آغاز فروش سرور مجازی آلمان با CPU ARM Ampere Altra در بلوسرور
vps آلمان (با پردازندهCPU ARM) در شهر فالکن اشتاین، نورمبرگ و همچنین در کشور فنلاند ارایه می‌شوند و دارای 4 پلن با سخت افزار بالا هستند که قابلیت اجرای برنامه‌ها در سیستم عامل لینوکس را دارند و عملکرد بسیار بالایی دارند که در‌هاستینگ بلوسرور نیز ارایه می‌شوند.

 

معرفی CPU ARM Ampere Altra دیتاسنتر هتزنر


(CAX)

 

سرورهای ابریCAX Hetzner، دارای پردازنده‌های Ampere Altra، جایگزینی برای پردازنده‌های AMD EPYC و Intel xeon gold در خرید vps با سیستم عامل لینوکس بلوسرور هستند که قدرت پردازشی بیشتر و قیمت بسیار عالی نسبت به سایر پردازنده‌های رایج دارند. پلن‌های CPU ARM در خرید vps بلوسرور موجود است. این CPU‌ها دارای 4 پلن در سایت Hetzner cloud هستند و با 4 گیگ رم ، 2 هسته CPU ، 40 گیگ‌هارد و 20 ترابایت ترافیک شروع می‌شوند و تا 32 گیگ رم و 16 هسته  CPU قابلیت انتخاب دارند و با برند CAX شناخته می‌شوند.



 

معرفی انواع سرور مجازی آلمان بلوسرور

 

بلوسرور فعلا از 6 دیتاسنتر، سرور مجازی آلمان ارایه می‌دهد :
 

دیتاسنتر هتزنر آلمان :

 
با خرید سرور مجازی آلمان از دیتاسنتر هتزنر که از شهرهای فالکناشتاین و نورمبرگ با CPU Intel & AMD توسط Blueserver.ir  ارایه می‌شود، می‌توان انواع سیستم عامل های ویندوزی و لینوکسی در این نوع معماری CPU نصب کرد. نوع بعدی VPS آلمان با CPU ARM است و تنها سیستم عامل linux در معماری CPU ARM قابل نصب است. قیمت سرور مجازی هتزنر بسیار ارزان از سایر دیتاسنترها است. تمام سرورها دارای ترافیک بالا و 20 ترابایت هستند و app نرم افزاهایی مانند وردپرس، داکر، گیت لب در آن نصب می‌شود و دارای ipv4 ipv6 هستند.
 

Data Center FRA1 Frankfurt :

 
این دیتاسنتر هم جایگزین دومی برای دیتاسنتر هتزنر است و فعلا باسیستم عامل ویندوز ارایه می‌شود.
 

دیجیتال اوشن :

 
vps آلمان دیجیتال اوشن بلوسرور با حداقلی‌ترین پلن که رم 512 مگابایت است شروع می‌شود و از 6 دیتاسنتر در آلمان، هلند، آمریکا و آسیا ارایه می‌شود، سرور مجازی digitalocean  آلمان دارای پورت 2Gbps  و ipv4 ipv6 public است.
 

Vultr :

 
حداقلی‌ترین وی پی اس آلمان vultr دارای رم 1GB  است و از 30 کشور و شهر ارایه می‌شود و دارای پورت 1Gbps  است، به نسبت سایرارایه دهندگان دارای مراکز داده بیشتری در اروپا است.
 

Linode :

 
سرورهای لینود هم از حداقل ram 1GB شروع می‌شوند و قیمت کمتری به نسبت vultr دارند و دارای پورت 40Gbps و ipv4 ipv6 هستند.


پردازنده ARM چیست؟

 
CPU مخفف کلمه Central processing unit به معنی پردازنده مرکزی است. معمولا CPUها را با برندهای intel یا amd می‌شناسیم، اما پردازنده ARM یک CPU عمومی است که در بسیاری از دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و بعضی از لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود. پردازنده‌های ARM به دلیل بهره‌وری انرژی و مصرف انرژی کم شناخته شده‌اند.

ARM  یک معماری متفاوت است که انرژی کمتری دارد و ارزان‌تر است، برای مثال اوراکل ARM را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. Hetzner  و Blueserver اکنون سرور ARM را ارایه می‌دهند و نسبت به اینتل یا AMD قیمت VPS خارجی آنها ارزان‌تر است.
 
Advanced RISC Machine (ARM) Processor به عنوان خانوادهای از CPU ها تعریف می‌شود که کاربرد گسترده‌ای در دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و پخش کننده‌های چندرسانه‌ای دارند.
 

مزایا و معایب CPU ARM در vps بلوسرور

 

مزایای پردازنده ARM:

 
• مقرون به صرفه بودن
• مصرف برق کم
• کارکرد سریعتر
• ویژگی چند پردازشی
• عمر باتری بهتر
• سایز کوچک‌تر CPU
 

معایب CPU ARM

 
• با معماری X86 سازگار نیست، بنابراین فعلا نمی توان از آن در ویندوز استفاده کرد، یا هر برنامه‌ای را در این پردازنده‌ها اجرا کرد
• دستورالعمل‌های زمان بندی در مورد پردازنده‌های ARM دشوار است
• پردازنده ARM به دلیل اهمیت و پیچیدگی اجرا به برنامه نویسان حرفه‌ای نیاز دارد
• پردازنده‌های ARM ممکن است به اندازه انواع دیگر پردازنده‌ها در انجام multi-tasking کارآمد نباشند، که برای اجرای چند برنامه به طور همزمان دچار محدودیت می‌شود
• برخی از نرم‌افزارها ممکن است برای پردازنده‌های ARM بهینه نشده باشند، که می‌تواند منجر به مشکلات سازگاری و محدودیت‌های عملکرد شود
• امکان نصب هر برنامه‌ای و کنترل پنلی برای راه اندازی سایت ممکن نیست و ممکن است برنامه شما با این معماری پردازنده ناسازگار باشد.

 

نکات نصب وردپرس در سرور مجازی آلمان دیتاسنتر


هتزنر بلوسرور
 

برای نصب wordpress در سرور مجازی آلمان بلوسرور، دیتاسنتر هتزنر بخاطر کیفیت شبکه، سخت افزار و قیمت مناسب آن پیشنهاد می‌شود. وردپرس را به چند روش می‌توان با خرید vps بلوسرور دیتاسنتر هتزنر نصب کرد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.
 
دایرکت ادمین یا cPanel: اگر قصد راه اندازی چندین سایت وردپرسی و غیر وردپرسی را دارید، بهترین گزینه استفاده از کنترل پنل‌هایی مانند سی پنل یا دایرکت ادمین است که با خرید vps در فرم سفارش می‌توانید این کنترل پنل‌ها را انتخاب کنید تا سرویس‌هایی که برای اجرای سایت نیاز است را نصب کنید و بستر فعال شدن سایت را فراهم کند، لازم به یادآوری است که با نصب این کنترل پنل‌ها، بکارگیری از سایت‌های وردپرسی یا غیروردپرسی به سادگی انجام می‌شود.
 
البته فعلا کنترل پنل cPanel در پردازنده arm نصب نمی‌شود و در دایرکت ادمین هم از طریق خریدن یک افزونه جداگانه به اسم pro pack قابل نصب هست، با این‌حال فعلا پیشنهاد نمی‌شود که از اینCPU ها از کنترل پنل استفاده کنید.
 
همچنین در سرورهای هتزنر و از طریقapp های قابل نصب، می‌توانید wordpress را بدون کنترل پنل و بصورت مستقیم در سیستم عامل نصب کنید.

 
کد مطلب : ۲۸۲۹۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما