۰
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرد:

اطلاع‌رسانی میزان مبالغ همیاری در راستای شفافیت مالی اتحادیه

فرجی: بدهی یک میلیارد ریالی هیات مدیره قبلی، اتحادیه را در تنگنای مالی قرار داده است
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۱
محمد فرجی، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران
محمد فرجی، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران
 
حدود سه ماه از آغاز بکار هیات مدیره جدید میگذرد و شما در راس گروهی قرار گرفتهاید که برای نخستین بار اهداف و برنامههای مشخصی را پیگیری میکنند. یکی از اهداف مهم هیات مدیره که در واقع جزو برنامههای صنف پویا نیز بوده است، حسابرسی، بازرسی و شفافسازی امور مالی سالهای گذشته و ارایه گزارش سالانه عملکرد مالی اتحادیه به اعضاست. در این رابطه تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است؟
از همان ابتدای کار همانطور که از قبل به اعضای صنف وعده داده بودیم حسابرسی و بازرسی امور مالی سال‎های گذشته اتحادیه را در دستور کار قرار دادیم تا در این رابطه شفاف‎سازی شود. متاسفانه باید گفت اتحادیه را در بدترین شرایط مالی تحویل گرفتیم. به گونه‎ای که فقط 981،800، 98 ریال در صندوق پس‎انداز و 964، 602 ، 203 ریال در حساب جاری اتحادیه موجود بود، در مجموع حدود 30 میلیون تومان. در حالی که هیات مدیره قبلی یک بدهی 1،112،741،089 ریالی( یکصدو یازده میلیون و دویست و هفتاد و چهار هزارو صدو هشت تومان)  به اتاق اصناف تهران از خود به جا گذاشته بود که در هنگام تحویل اتحادیه متوجه این بدهی سنگین شدیم. رقم بیش از 100 میلیون بدهی برای هیچ یک از اعضاء باور کردنی و قابل قبول نبود.
 
اتحادیهها میتوانند طبق مجوز اتاق اصناف اقدام به دریافت کمکهای نقدی در قالب «همیاری» کنند، آیا اتحادیه فناوران نیز کمکهای داوطلبانه از اعضا دریافت می‏‌کند؟
 دریافت کمک‎های نقدی از اشخاص حقیقی یا حقوقی یکی از منابع مالی اتحادیه­‎ها است و اتحاديه‏‌هاي صنفي مجازند مبالغي را به عنوان كمك‎هاي داوطلبانه دريافت نمايند. خیلی از اعضا کمک های بسیار خوبی به اتحادیه می‎کردند، اما بنا به دلایل و صلاحدید اتاق اصناف تهران مجوز دریافت همیاری از سرفصل بودجه سال 98 اتحادیه حذف شد.
 
بنابراین با این تفاسیر اکنون اتحادیه مجوز دریافت همیاری از اعضا را ندارد؟
از زمانی که اتحادیه به هیات مدیره جدید تحویل داده شد، پیگیری‎ها و درخواست‎های بسیاری  صورت گرفت تا سرانجام دوباره این مجوز به اتحادیه داده شد و اعضا می‎توانند از این پس كمك‎هاي داوطلبانه خود را به حساب اتحادیه واریز نمایند.
 
 
شما اشاره کردیدکه بدهی 100 میلیون تومانی هیات مدیره قبلی برای هیچ یک از اعضا قابل قبول نبود، علت چیست؟
با آغاز بکار هیات مدیره جدید و رفت وآمد اعضا جهت تبریک و گفت‎و‎گوهایی که با آنها صورت گرفت، مشخص شد که بسیاری از همکاران صنفی طی چند سال گذشته رقم‌های قابل ملاحظه‌‎ای به اتحادیه کمک کرده‌اند که برخی مدارک خود را به ما نشان دادند و بابت اینکه چگونه اتحادیه علی‌رغم دریافت مبالغ بالای همیاری دارای بدهی سنگین است، متعجب می‌شدند و برای‌شان باورپذیر نبود.
 
آیا میزان مبالغ کمکهای داوطلبانهای که اعضا پیش از این به اتحادیه پرداخت کردهاند، مشخص است؟
ما اسناد و مدارک مالی موجود را دقیق بررسی کرده‎ایم. اما نمی‎توانیم به قطعیت چیزی را اعلام کنیم. بنابراین لازم است که در جهت شفاف‎سازی هرچه بیشتر چنانچه اعضای اتحادیه در سال‎های 96، 97 و همچنین نیمه اول سال 98 کمک‎های نقدی یا کالایی به اتحادیه کرده‎اند، اسناد و مدارک خود را جهت بررسی هزینه‎کرد آنها به اتحادیه تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر اعضا همکاری کرده و مدارک خود را به اتحادیه تحویل دهند، آن وقت می‎توان اعلام کرد که چه میزان کمک‎های داوطلبانه از اعضا دریافت شده و چه میزان هزینه شده است.
 
حال که مجوز دریافت کمکهای داوطلبانه از اعضا دوباره به اتحادیه ارایه شده است، آیا برنامه‏ای برای شفاف‏سازی در خصوص مبالغ دریافت شده و هزینهکرد آن دارید؟
 بله. قطعا اولین گام ما در این خصوص شفاف‎سازی است. به همین دلیل بخشی در سایت اتحادیه تحت عنوان "شفاف" به اعلام مبالغ همیاری اختصاص داده خواهد شد و اعضا می‎توانند میزان مبالغ دریافتی و خرج‎کرد آن را پیگیری کنند.
 در عین حال کمک‎های داوطلبانه اعضا فقط به صورت مبالغ نقدی و مستقیم به حساب اتحادیه واریز خواهد شد. بنابراین با توجه به اینکه اتحادیه به دلیل بدهی هیات مدیره قبلی به اتاق اصناف از نظر مالی در تنگنا و مضیقه است، اعضا می‎توانند کمک‎های خود را به حساب اتحادیه واریز کنند. به طور یقین حمایت اعضای صنف رایانه از تشکل صنفی می‎تواند به هیات مدیره در جهت تحقق اهداف و رسیدن صنف به جایگاه واقعی خود کمک کند. 

 
کد مطلب : ۲۷۳۱۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما