۰

پیمان سپاری ارزی صادرات را از بین می برد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۵
پیمان سپاری ارزی صادرات را از بین می برد
 نشست کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ اتاق بازرگانی فارس با حضور رئیس اتاق شیراز برگزار شد. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این نشست بیان کرد: در خصوص بخشنامه پیمان سپاری ارزی با پارادوکسی روبه رو شده ایم که از یک سو با کاهش شدید ارزش ریال، شاهد غارت کشور توسط کشورهای همسایه هستیم و از سوی دیگر با افزایش شدید کالاهای مصرفی در بازار مواجهیم که این موضوع به سهم خود موجب فشار مضاعف بر اقشار حقوق بگیر، کم درآمد و واحدهای تولیدی شده است.
رازقی اظهارداشت: از 22 فروردین با فضایی روبه رو هستیم که هر پنج روز یک بخشنامه صادر می شود و این ها نشان می دهد که سیاستگذاران در کشور آماده مقابله با شرایط تحریم نبودند.
وی افزود: مدیریت شرایط اقتصادی کشور نیاز به تشکیل تیم های ویژه و نظرخواهی از تشکل های بخش خصوصی داشت که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و در نهایت منجر به ایجاد بی نظمی و سردرگمی بخش خصوصی شده است.
وی با بیان اینکه تولید کشور تا حدود ٥٠ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: در شرایط اقتصادی کشور اتاق شیراز پیشنهادهای کارشناسی خود در خصوص شرایط اقتصادی کشور را به صورت هفتگی به مراجع ذی صلاح در کشور اعلام می کند.
عضو هیات رئیسه اتاق فارس نیز گفت: امروز حدود 50 بخشنامه از وزارت خانه های مختلف در خصوص صادرات، ارز و رفع مشکلات ارزی صادر که موجب شده فعالیت بخش خصوصی روز به روز تضعیف شود.
خسرو فروغان با بیان اینکه این بخش نامه ها مغایر با حمایت دولت از صادرات و اجرای قانون مستمر بهبود فضای کسب و کار است، افزود: با وجود گرفتارهای بخش صادرات بخش خصوصی ما تلاش های زیادی برای پیدا کردن بازارهای هدف دارند اما با این بخش نامه ها تلاش های آنها بی نتیجه می ماند.
وی بیان کرد: دولت در تصمیم گیری های اقتصادی در کشور نباید تنها به کارشناسان و تئورسین های علمی اکتفا کند بلکه بهره گیری از تجربه فعالان اقتصادی در کنار نظرات علمی در حوزه اقتصادی می تواند راهگشای فعالیت های اقتصادی کشور باشد.

 
مرجع : اتاق اصناف
کد مطلب : ۲۷۰۰۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين