۰

مدیرعامل گوگل در کنگره چه خواهد گفت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶
مدیرعامل گوگل در کنگره چه خواهد گفت
 
آیتی‌من - سوندار پیچای روز جمعه گذشته با کوین مک کارتی، رهبر اکثریت مجلس عوام و دیگر اعضای ارشد جمهوریخواه ملاقات کرد تا در مورد ادعاهایی که گوگل را به موضع گیری در مقابل محافظه کاران متهم می کند – و البته خود گوگل آن را رد کرده است– به گفت وگو بنشینند. مک کارتی در پایان این ملاقات اعلام کرد که پیچای موافقت کره است که در کمیته امور قضایی مجلس حضور یابد. 

در جلسه ماه نوامبر قرار است به غیر از اتهامی که گوگل آن را رد کرده است، در مورد حریم خصوصی و موارد مرتبط با موتور جست وجوی این شرکت در چین بحث و گفت وگو شود. این در حالی است که پیش از این گفته شده است که گوگل با ارایه یک موتور جست وجوی ویژه سانسور شده در تلاش برای بازگشت به بازار بزرگ چین است. 

جمهوریخواهان به دنبال پاسخ هایی از پیچای هستند تا دریابند چگونه مسایل مربوط به کشورهایی که حقوق بشر را نقض کرده اند، در گوگل مدیریت می شود و نتایج جست وجویش را در اخبار و عقاید چگونه بر این اساس رده بندی می کند. 

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیس بوک ماه گذشته در مقابل این کمیته حاضر شدند و در مورد موضوعاتی نظیر سانسور و دخالت در انتخابات آخر آمریکا صحبت کردند. 

گوگل بعد از اینکه در این جلسه حاضر نشد، پیشنهاد داد که مدیر امور حقوقی اش را برای جلسه بعدی این کمیته دعوت کند که این پیشنهاد از سوی کمیسیون رد شد و قرار بر این شد که فقط یا سوندار پیچای یا لری پیج، مدیرعامل آلفابت، شرکت مادر گوگل در این جلسه حضور پیدا کند. 

پیش از این پیچای در واشنگتن قرار ملاقاتی با لری کودلا، رهبر دموکرات ها و مشاور اقتصادی کاخ سفید، گذاشته بود. گزارش ها حاکی از آن هستند که مقامات کاخ سفید در پی تصویب یک دستور اجرایی هستند تا بتوانند مسایل متعصبانه را در شرکت های اینترنتی حل و فصل کنند. 

این در حالی است که پیچای به تازگی با توجه به یادداشتی که طی روزهای گذشته منتشر شده است، گزارش های مربوط به تلاش این شرکت برای ایجاد جهت گیری سیاسی در نتایج جست وجوهای اینترنتی را انکار کرد. 

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه هفته گذشته با انتشار گزارشی، مدعی شد که پرسنل گوگل برای مقابله با تصمیم دولت ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع چند کشور خارجی در سال 2017، بر سر راهکارهایی برای تغییر نتایج جست وجوهای اینترنتی به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.

البته براساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل ایده های مطرح شده در جریان مباحثه کارکنان خود را عملی نکرده است. در همین راستا نیز سوندار پیچای با ارسال ایمیلی به کارکنان گوگل اعلام کرد که انتشار ایمیل داخلی ویژه ای که در آن به تصمیم گوگل جهت دستکاری صحت نتایج جست وجوهای اینترنتی برای یک جریان سیاسی خاص اشاره می شود، «کاملا نادرست» است.

 
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۰۱۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما