۰

اجرای فاز نخست نصب کیوسک های وای فای در تهران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۲
کپی رایت عکس: سایت روزنامه همشهری
کپی رایت عکس: سایت روزنامه همشهری
محمد فرجود گفت: کیوسک های هوشمند شهری از جنس مبلمان شهری بوده و همانند دستگاه های ATM بانکی قابلیت نصب در معابر عمومی را برای ارائه خدمات شهری و ارتباطی دارند که فاز پایلوت آن با همکاری منطقه دو شهرداری تهران راه اندازی شد.

فرجود با بیان این که این کیوسک ها قابلیت ارائه خدمات ارتباطی از جمله وای فای رایگان را دارند گفت: این کیوسک های هوشمند امکان جستجوی اماکن ورزشی، فروشگاه ها، مساجد، رستوران ها و... را دارند. همچنین قابلیت استفاده از نقشه دیجیتال شهر تهران جهت مسیریابی نیز در این کیوسک ها فراهم شده است. مشاهده موجودی کارت بلیت الکترونیکی و قابلیت شارژ این کارت ها از دیگر خدمات ارائه شده در این کیوسک هاست.

او ادامه داد: در این کیوسک ها علاوه بر این خدمات، اطلاع رسانی درباره وضعیت آب و هوا، مناسبت ها و ... نیز موجود است. همچنین توسعه این خدمات و سرویس ها در جنبه های مختلف در اولویت توسعه این کیوسک هاست.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، نصب کیوسک های هوشمند شهری را یکی از زیرپروژه های برنامه تهران هوشمند و گامی رو به جلو در حوزه رسیدن به شهر هوشمند توصیف کرد و گفت: در واقع باید گفت در مسیر حرکت به سمت «تهران هوشمند» پروژه های متعددی تعریف شده است که مانند این پروژه به ترتیب، عملیاتی خواهند شد و محدود به یک منطقه خاص از تهران هم نمی شود و در مناطق مختلف شاهد طرح های پایلوت تهران هوشمند خواهیم بود.

او درباره محل نصب این کیوسک ها گفت: محل نصب کیوسک های هوشمند شهری در فاز اول در محدوده میدان صنعت و مجتمع های تجاری میلاد نور، لیدوما و پلاتین بوده است. در آینده ای نزدیک تعداد بیشتری از این کیوسک ها در اماکن پر رفت و آمد مانند اماکن تجاری و گذرگاه های شلوغ شهر نصب می شوند.

فرجود تاکید کرد: در آینده علاوه بر کارکرد ارائه خدمات به شهروندان از این کیوسک ها برای جمع آوری داده های شهری همچون وضعیت ترافیکی و میزان آلودگی هوا نیز می توان استفاده کرد.



 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۰۲۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما