۰

عبدالصمد خرم آبادی رفت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۸
عبدالصمد خرم آبادی رفت
آیتی‌من - روز گذشته در مراسمی سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستان کل کشور معرفی شد. براین اساس عبدالصمد خرم آبادی به عنوان معاون جدید نظارت بر دادسرا ها معرفی و جواد جاویدنیا که پیش از این معاون فضای مجازی دادستان مشهد بود، به این سمت انتخاب شد.
محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در این مراسم گفت: با توجه به شرایط امروز کشور نسبت به فضای مجازی، برخورد با هرگونه فسادی در فضای مجازی در چارچوب قانون و مقررات ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه، دادستان کل کشور در مراسم معارفه معاونت امور فضای مجازی و معاونت نظارت بر دادسرا های کل کشور گفت: بعد از تصویب قانون جدید آیین دادرسی کیفری، وظایف و مسوولیت های دادستانی کل و دادستان ها گسترش پیدا کرده و اقتضای زمان و شرایط اقدامات را دو چندان کرده است.
وی گفت: اگر در دادسرا ها از فناوری روز استفاده کنیم هم جلوی برخی اشکالات گرفته می شود و هم خدمت رسانی بهتر صورت می گیرد.
دادستان کل کشور در خصوص مواجهه با برخی کارشکنی ها در فضای مجازی و اغماض دادستانی برای تعامل بیشتر، گفت: برای اینکه رویکرد حوزه معاونت فضای مجازی تغییر نکند، سیاست این معاونت همچون گذشته باقی است و با همکاری آقای خرم آبادی، یک فرد متخصص در این زمینه را به عنوان معاونت امور فضای مجازی انتخاب کردیم.
منتظری خطاب به جاویدنیا، سرپرست جدید معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: سیاست دادستانی کل کشور در رابطه با فضای مجازی سیاست تعیین شده ای است که تاکنون ادامه داشته است.
وی با تاکید بر اینکه مقابله با عناصر ضد دین، ضد اخلاق و معنویت و ضد امنیت و ارزش ها بیش از گذشته ادامه داشته باشد، گفت: معاونت جدید فضای مجازی باید کمر همت را در برابر بدخواهان و کسانی که سنگ انداری می کنند، محکم ببندد و با تدبیر و تعقل این مسایل را پشت سر بگذارد.
دادستان کل کشور تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز کشور نسبت به فضای مجازی، برخورد با هرگونه فسادی در فضای مجازی در چارچوب قانون و مقررات ادامه پیدا خواهد کرد.
منتظری از متولیان امر فضای مجازی خواست که با دادستانی کل همکاری کرده و به همه معاونت ها توصیه کرد که اقداماتشان را با برنامه ریزی پیش ببرند.
دادستان کل خطاب به رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی گفت: همه تکلیف داریم در برابر حمله شیمیایی دشمن، جامعه، نظام و دستگاه های مسوول را مجهز کنیم.
براساس این گزارش خرم آبادی با تشکیل یک کمیته ویژه ذیل کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، جلسات آنلاینی را با اعضایی محدود، برای فیلتر سایت ها تشکیل می داد و به همین دلیل مورد انتقاد اعضای کارگروه که آنها نیز مسوول پایش این فضا بودند قرار داشت.
بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به دلیل فیلتر سایت هایشان، بدون تذکر و اخطار، از منتقدان عملکرد خرم آبادی محسوب می شدند و به همین دلیل برخی در شبکه های اجتماعی، روز گذشته از تغییر او استقبال کردند.

 
کد مطلب : ۲۷۰۲۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما