۰
توییت جالب رییس جدید سازمان IT:

دبیر جدید کارگروه فیلترینگ طرفدار اینترنت آزاد برای افراد بالای 18 سال است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
دبیر جدید کارگروه فیلترینگ طرفدار اینترنت آزاد برای افراد بالای 18 سال است
آیتی‌من - پس از کنار رفتن عبدالصمد خرم آبادی از معاونت دادستان کل کشور و دبیری کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، جواد جاوید نیا از دادستانی مشهد به تهران آمد تا جای خرم آبادی را بگیرد. از همین رو بسیاری منتظرند ببینند آیا دبیر جدید، مشی متعادل تری نسبت به همتای سابق خود درحوزه پالایش و فیلترینگ خواهد داشت یا نه.
امیر ناظمی رییس جدید سازمان فناوری اطلاعات در صفحه توییتر خود، به این انتصاب واکنش جالبی نشان داد. او نوشت: «دکتر جواد جاویدنیا جانشین آقای خرم آبادی معاون دادستانی کشور شدند. خواندن مقاله مستخرج از رساله دکتری ایشان با عنوان «واکاوی سیاست های پالایش محتوای مجرمانه (فیلترینگ) از منظر فقهی» را پیشنهاد می کنم».
ناظمی همچنین چند پاراگراف منتخب این مقاله را نیز منتشر کرد که نشان دهنده نگاه دبیر جدید است:
- پالايش و ايجاد محدوديت در دسترسی در اينترنت زمانی مؤثر خواهد بود که پشتوانه درونی و ايمانی از داخل جامعه داشته باشد؛ اما اگر در جامعه القا شده باشد که اين يک محدوديت قانونی است که حکومت صرفا برای مصالح خود دست به وضع آن زده... هيچ کارایی نخواهد داشت.
- در شرايط امروز عبور از پالايه (فیلترینگ) به عنوان يک ارزش بين نوجوانان و جوانان مطرح شده است.
- شيوه برخوردی که در مردم چنين القا کند که حکومت آن ها را افرادی فرض کرده است که قدرت تشخيص ندارند و حکومت بايد برای آنچه مي خواهند دسترسی داشته باشند ، تصميم گيری کند، بسيار زننده و دارای آثار منفی است .
- بايد شرايطی را مهيا کرد که پالايش شخصي اجرا شود و افراد بالای ١٨ سال کـه آموزش لازم فکري و عقيدتی و فنی را ... برای حفاظت از خود فراگرفته، امکان استفاده از اينترنت بدون پالايش، البته با هشدارهايی لازم قبل از ورود به وبگاه های خاص را به آنها داد.
- ادله شرعی بر اين حد از اعمال پالايش يکسان نسبت به تمامی اقشار جامعه موجود نيست. لذا ثمره ای جز هزينه فراوان و کندی سرعت دسترسی به اطلاعات ، تشويق هر چه بيشتر افراد به عبور از پالايش و... و فرصت سوزی بيشتر برای جبهه داخلی و فرصت سازی برای دشمنان ندارد .

 
کد مطلب : ۲۷۰۲۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما