۰

نرخ مکالمه ایران به عراق 900 تومان شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۴
نرخ مکالمه ایران به عراق 900 تومان شد
آیتی‌من - محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: نرخ مکالمه از ایران به عراق از دقیقه ای ۳هزار تومان به ۹۰۰ تومان کاهش یافته است.

آذری جهرمی درباره ارائه وای فای رایگان به زائران در اربعین گفت:  با همکاری شرکت های اینترنتی عراقی در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا وای فای رایگان به زوار ارائه می شود و البته صحن حضرت زهرا (سلام الله عیلها) هم طی دو روز آینده به وای فای مجهز خواهد شد و ظرفیت ارتباطی دو کشور نیز به دو برابر افزایش می یابد.

وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، استفاده از رومینگ و رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. استفاده از سیم کارت های عراقی در کاهش هزینه ها کمک می کند و تماس گرفتن از ایران منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود.

آذری جهرمی با اشاره به ساعات اوج تماس گفت: از زمان غروب خورشید تا ساعت یک بامداد ساعات اوج تماس هاست بنابراین از تماس های غیر ضروری در این زمان پرهیز کنید.

وزیر ارتباطات افزود: باید توجه داشت که باوجود تمهیدات اندیشیده شده با حجم زیادی از زوار مواجه هستیم بنابراین شلوغی مسیرهای ارتباطی طبیعی است.

خبر دیگر در این خصوص این که نسل پیشرفته تری از بالن های اینترنتی به نام بام 2 در مرز مهران برای ارایه خدمات به زائران حسینی در ایام اربعین مستقر شده است.

سامانه بام ۲ از فناوری 4G–LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می کند تا ضمن افزایش در محدوده پوشش از حدود یک کیلومتر به ۱۰ کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است.

این بالن در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

در واقع بالن بام ٢، در پی موفقیت عملکرد بالن اینترنتی بام ١ در مراسم اربعین سال قبل در مرز مهران و کمک رسانی به مردم آسیب دیده زلزله غرب کشور، با تغییراتی نسبت به قبلی به منظور ارتقای خدمات، طراحی و به بهره برداری رسیده است.

بالن بام 2، بام ١ در مرز خسروی مستقر شده و آماده ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی است.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۳۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما