۰
معاون وزیر صنعت:

تعداد پروانه های تولید نرم افزار 300 درصد رشد کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۵
تعداد پروانه های تولید نرم افزار 300 درصد رشد کرد
برات قبادیان با بیان این مطلب گفت: تعداد پروانه های صادرشده در زمینه تولید نرم افزار در 6 ماه ابتدایی سال جاری به 24 عدد رسیده در حالی که این آمار در سال گذشته فقط 6 پروانه بوده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت از افزایش شاغلان این حوزه نیز خبر داد و گفت: در ادامه این روند افزایشی تعداد شاغلان پروانه بهره برداری تولید نرم افزار معتبر نیز بیش از 14 درصد افزایش یافته اند.
وی افزود: تا انتهای شهریور سال گذشته 7هزار و 612 نفر در این بخش مشغول به کار بوده اند که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 8هزار و 684 نفر رسیده است.
به گفته قبادیان، علاوه بر این تعداد کل شاغلان در واحدهای تحقیق و توسعه پروانه بهره برداری معتبر نرم افزاری (فعال) نیز در سال 97 به یک هزار و 287 نفر رسیده که نسبت به سال گذشته بیش از 19 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین از افزایش 102 درصدی شرکت های تاییدشده دانش بنیان صنعتی خبر داد و گفت: تعداد این شرکت ها در نیمه نخست سال جاری نسبت به همین آمار در سال گذشته از 143 عدد به 289 شرکت افزایش یافته است.
وی با اشاره به رشد تعداد پروانه های صادرشده در بخش تحقیق و توسعه و صنایع پیشرفته نیز گفت: تعداد پروانه های صادر شده این بخش در نیمه نخست سال جاری نسبت به همین آمار در سال گذشته بیش از 22 درصد افزایش یافته است.
در واقع بنابر آمار اعلام شده تعداد این پروانه ها در سال گذشته 57 عدد بوده که در6 ماهه نخست سال جاری به 70 پروانه رسیده است.

 
مرجع : شاتا
کد مطلب : ۲۷۰۴۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما