۰

نخستین کارت هوشمند تولید داخل پایان آبان آماده می شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۰
نخستین کارت هوشمند تولید داخل پایان آبان آماده می شود
سیف الله ابوترابی گفت: بیش از 46 میلیون و 566 هزار کارت تکمیل ثبت نام شده و بیش از 44 میلیون و 177 کارت از این تکمیل ثبت نام صادر شده و تلاشی با همکاری سایر دستگاه ها انجام داده ایم که بتوانیم کارت هوشمند ملی را به ظرفیت تولید داخل برسانیم این تلاش موثر واقع شده و شرکت چاپخانه دولتی ایران متولی این بخش با کمک سایر مراکز است که این کار را انجام دهند.

وی افزود: قولی که چاپخانه دولتی داده پایان آبان ماه اولین سری کارت تولید داخلی را تحویل بدهند و ما هم در مرحله صدور از آن استفاده کنیم و دغدغه ای که هموطنان داشته اند که در جریان کارت تولید داخل و بهره برداری از آن چه اتفاقی می افتد، رفع می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان این که ظرفیت صدور کارت در ماه 2 و نیم میلیون است گفت: تأکید وزیر کشور و ریاست جمهوری این است که در افزایش قیمت تمام شده هیچ تغییری نداشته باشیم یعنی همان 20 هزار تومان قیمت کارت، 9 هزار تومان فرایند تکمیل ثبت نام، تصویربرداری و اسکن انگشت و 2 هزار تومان زمان تحویل کارت است.

وی افزود: حتی هزینه هایی که دستگاه ها برای ارائه خدمت می دهند سازمان نپذیرفته که افزایش دهند و همان قیمت سال گذشته است. تغییری نداده ایم و به همین دلیل هم هموطنان دغدغه ای نداشته باشند.

ابوترابی گفت: برای آخرین بار از دولت تقاضا کردیم که سال گذشته به دلایل مختلف هموطنانی که مراجعه نداشتند ناگزیر هم وزارت کشور و هم سازمان ثبت احوال از هیات دولت تقاضا کردند تا پایان سال 97 تمدید کنند.

وی تاکید کرد: همه کسانی که دارای هر گونه کارت غیر از کارت هوشمند ملی باشند می توانند کارت نمونه قدیم چه دارای اعتبار و چه فاقد اعتبار باید مراجعه کنند و کارت هوشمند دریافت کنند چرا که خیلی از مراکز دولتی از کارت هوشمند استفاده خواهند کرد. فعلا هیات دولت تا پایان سال تمدید کرده است اما مردم حتماً باید از کارت هوشمند برای بهره برداری و استفاده از سایر خدمات از کارت هوشمند استفاده کنند. 

 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۰۴۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين