۰

توییتر هزاران حساب تبلیغ علیه انتخابات آمریکا را بست

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۲
توییتر هزاران حساب تبلیغ علیه انتخابات آمریکا را بست
آی‌تی‌من- این حساب های کاربری که در واقع جعلی و «بات» بودند، به طور خودکار پست هایی منتشر و از مردم درخواست می کردند که در انتخابات میان دوره ای شرکت نکنند. آنها در پست هایی که وانمود می شد از طرف دموکرات ها همرسان شده، تلاش می کردند تا مردم را از رای دادن دلسرد کنند.

مسوولان حزب دموکرات آمریکا با مشاهده این پست ها، بی درنگ مقام های توییتر را در جریان این تقلب گسترده گذاشتند. 

یان پلانکت، سخنگوی حزب دموکرات آمریکا پیش از اقدام توییتر گفته بود که «تدابیر لازم» برای پایان دادن به فعالیت این کاربران قلابی مجازی در جریان است. بیشتر این حساب ها در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر سال جاری حذف شده اند.

این نخستین بار نیست که توییتر حساب کاربری کاربرانش را حذف کرده است. این شرکت تا به حال چندین بار در شهریور و مهر امسال اقدام به مسدود کردن پروفایل برخی از کاربران خود کرده است. 

گفته می شود که این اکانت های پاک شده به طرفداران حزب دموکرات ایالات متحده اختصاص داشته اند و آنها بوده اند که سعی کرده اند به نوعی از حضور مردم آمریکا پای صندوق های رای جلوگیری کنند. با این وجود، کمیته کمپین تبلیغاتی کنگره دموکرات پاسخی به ادعای مطرح شده توسط رسانه ها نداده است.

مسوولان توییتر اقداماتشان درباره انتخابات میان دوره ای آمریکا را اینگونه تشریح کردند: یک سری خطوط ارتباطی و مستقیم برای انتخابات امسال ایجاد کردیم تا مسوولان برگزاری انتخابات، وزارت امنیت ملی آمریکا و کمپین های هر دو حزب بتوانند به این شبکه اجتماعی دسترسی آسان داشته باشند. علاوه بر این، اکانت هایی که قصد داشتند با انتشار اخبار و اطلاعات غلط از حضور مردم در انتخابات جلوگیری کنند، مسدود کردیم. این حساب های کاربری به صورت خودکار مطالب کذبی را منتشر می کردند و قوانین ما را نقض می کردند. به همین دلیل سعی کردیم جلوی آنها را بگیریم. 

توییتر در ماه های اردیبهشت و خرداد نیز حدود ۷۰ میلیون حساب کاربری تقلبی و توهین آمیز را حذف کرد و براساس تحقیق پیشین واشنگتن پست، تاکنون روزانه حدود یک میلیون حساب را حذف کرده است.

علاوه بر این به دنبال جنجال های پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده، توییتر از سوی کنگره این کشور تحت فشار قرار گرفته بود که حساب بات ها و نیز برخی از حساب های روسی که در انتخابات دخالت داشتند را نیز حذف کند. 
 
کد مطلب : ۲۷۰۴۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما