۰
در حاشيه جلسه كميسيون فاوا اتاق بازرگاني مطرح شد:

تحريم نمي تواند مانع صادرات فاوا شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۵
تحريم نمي تواند مانع صادرات فاوا شود

حمیدرضا احمدیان  مدير كل دفتر نوآوري و حمايت از سرمايه گذاري وزارت ارتباطات اعلام كرد:  سه مساله صادارات، اپلیکیشن و تحریم موضوعات کلان و مهمی هستند؛ تحریم هیچوقت نمی تواند مانع صادرات باشد و این موضوع همواره برقرار خواهد بود. آنچه که بایستی به آن توجه ویژه داشت این است که تمرکز و عملکرد ما تا به امروز در بخش صادرات محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی بوده است و  به ظرفیت های صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و دانش بنیان به خوبی توجه نشده است. 

وی افزود: یکی از موضوعات اولیه که می تواند مبنایی مهم در حوزه صادارت فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد مساله استفاده بهینه از تجارت الکترونیکی است که در داخل به خوبی رشد کرده اما در بهره برداری از آن در صادرات ناکام بوده ایم؛ جریان تجارت الکترونیکی به سمت بسترهای موبایلی رفته و شرایط مساعدی با توجه به گستره نیازهای عمومی و تخصصی برای مردم در بخش های مختلف مهیا شده است و قطعا توسعه پلتفرم های استاندارد می تواند آغازی برای حضور در بازارهای هدف باشد. احمدیان تصریح کرد: در برخی از بخش ها همانند تولید اپلیکیشن، بازی های رایانه ای و محتوا دارای ظرفیت های خوبی هستیم . حوزه محتوا در زمان تحریم برای ما فرصتی بزرگ برای صادرات و کسب درآمد از ورود به بازارهای خوب منطقه ای از جمله افغانستان و گرجستان است.

احمدیان با اشاره به تدوین بسته تهیه حمایت از توسعه صادرات فاوا توسط وزارت ارتباطات به عنوان یک سند راهبردی اولیه، گفت: در این سند راهکارهای و راهبردهای حمایت از صادرات فاوا تاکید شده است که برخی از مهم ترین موارد آن احصا و ایجاد پایگاه داده کسب و کار ها و توانمندی های ملی موجود در بخش فاوا با رویکرد حمایت از تولید داخل، توسعه فرصت های سرمایه کذاری و پتانسیل حداقلی موجود در صادرات می باشد. همچنین ایجاد پایانه های صادراتی موقت و نهادهای کارگزاری و ایجاد و مناسب سازی زیرساخت های بانکی از جمله سایر موارد راهبردی سند است.

 
مرجع : روابط عمومي فدراسيون فاوا
کد مطلب : ۲۷۰۵۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما