۰

دلار 11 هزار و 500 تومانی، شعله قیمت ها را پایین نکشید

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۹
دلار 11 هزار و 500 تومانی، شعله قیمت ها را پایین نکشید
آیتی‌من - بررسی های بازاری مشخص کرده است که کاهش قیمت در مورد برخی از کالاهای ارزان قیمت و کم مخاطب اعمال شده است و فروشندگان از تغییر قیمت کالاهای مهم بازار کامپیوتر خودداری می کنند.

به گفته محمد فلاحی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر در ماه های گذشته، بازار خرید و فروش کالاهای کامپیوتری با کاهش حجم واردات و در پی آن کاهش شدید موجودی کالاهای جدید مواجه شده است و آنچه در بازار وجود دارد، تمام سرمایه کسبه بازار است. پس نمی توان انتظار داشت که کسبه بازار اندک سرمایه باقی مانده خود را حراج کنند. 

به گفته این فعال بازار، هیچ اعتمادی به نوسانات نرخ دلار، یورو و درهم نیست و در لحظه تمام قیمت ها تغییر می کنند. به این ترتیب هیچ بعید نیست که امروز که دلار 11 هزار و 500 است، روز دیگر با نرخ 18 هزار تومان یا 5 هزار تومان در بازارهای ارز معامله 
شوند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته های همکارش می گوید: تنها تاثیر کاهش نرخ دلار آزاد در بازارهای کامپیوتر این است که گروهی برای بررسی قیمت ها راهی بازار می شوند و بازارهای کامپیوتر میزبان مراجعین کنجکاو می شود؛ اما از خرید و فروش خبری نیست. 

این فعال بازار افزود: نتیجه دیگر کاهش موقتی نرخ ارز این است که انتظار برای کاهش قیمت ها افزایش می یابد و خریداران با تصور اینکه قیمت ها کاهش بیشتری می یابد از خرید خودداری می کنند. البته اگر کالایی در بازار موجود باشد.

کارشناسان نیز در این باره می گویند: در شرایطی فعلی نباید انتظار داشته باشیم که روند قیمت دلار و کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی با هم متوازن باشد؛ چرا که همانطور که کسبه بازار اعتمادی به ثبات قیمت ها ندارند، خریداران هم به امید کاهش بیشتر قیمت ها از خرید خودداری می کنند. به گفته کارشناسان در شرایط فعلی وضعیت بازار کالاهای کامپیوتری، دیجیتالی، خانگی و .... نامساعد است و نمی توان به کاهش قیمت دلار آزاد دل خوش کرد.

 
کد مطلب : ۲۷۰۵۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين